Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

• Παρουσίαση Πανεπιστημίων – Σχολών

Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) είναι το πιο παλιό και πιο φημισμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα της Ελλάδας στο τομέα της τεχνολογίας και έχει συνεισφέρει τα μέγιστα στην επιστημονική, τεχνική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας από την ίδρυση του το 1836. Είναι στενά συνδεδεμένο με την πάλη της Ελλάδας για ανεξαρτησία, δημοκρατία και κοινωνική πρόοδο.  Το 1873 εγκαταστάθηκε σε συγκρότημα κτιρίων στο κέντρο της πρωτεύουσας, στα μισοτελειωμένα ακόμη, κτίρια της οδού Πατησίων και ονομάστηκε "Eθνικό Mετσόβιο Πολυτεχνείο".
Tο EMΠ δομήθηκε κατά τα πρότυπα του "Hπειρωτικού" (Continental) Eυρωπαϊκού συστήματος εκπαίδευσης των μηχανικών, με γερό θεωρητικό υπόβαθρο σπουδών και κανονική διάρκεια πέντε ετών. Oι απόφοιτοι του EMΠ υπήρξαν ο κεντρικός επιστημονικός μοχλός της αυτοδύναμης προπολεμικής ανάπτυξης και μεταπολεμικής ανασυγκρότησης, στελεχώνοντας τις δημόσιες και ιδιωτικές τεχνικές υπηρεσίες και εταιρείες με επιστήμονες μηχανικούς, που κατά γενική ομολογία δεν είχαν τίποτα να ζηλέψουν από τους άλλους Ευρωπαίους συναδέλφους τους και παράλληλα κατέλαβαν σπουδαίες θέσεις δασκάλων και ερευνητών στην ελληνική αλλά και τη διεθνή πανεπιστημιακή κοινότητα. H μεγάλη εθνική προσφορά και η κατάκτηση αυτής της διακεκριμένης θέσης από το EMΠ οφείλονται στις υψηλές δομικές του προδιαγραφές, την υψηλή ποιότητα διδασκόντων και διδασκομένων και το ικανοποιητικό επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής.

Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κεντρικός στόχος του Προγράμματος Σπουδών της Σχολής, είναι μια εκπαίδευση που θα διαμορφώνει επαγγελματίες, οι οποίοι θα έχουν συγκροτημένες απόψεις για την αρχιτεκτονική, θα κατανοούν σε βάθος το κοινωνικό πεδίο όπου θα κληθούν να δουλέψουν, θα έχουν κατακτήσει τις απαιτούμενες τεχνικές γνώσεις και θα έχουν οξύνει τις αισθήσεις και το πνεύμα, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται ολοκληρωμένα στις εξελίξεις των αρχιτεκτονικών ιδεών.
Η Σχολή φιλοξενεί προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς σπουδαστές, και υποψήφιους διδάκτορες. Συνεργάζεται με Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων ανταλλαγών φοιτητών και διδασκόντων και προσκαλεί συστηματικά να συμμετάσχουν στις εκπαιδευτικές του διαδικασίες Έλληνες και ξένους αρχιτέκτονες και επιστήμονες που έχουν ενδιαφέρουσες συνεισφορές σε συναφή θεωρητικά πεδία.
Σήμερα, που η ταχύτητα της εξέλιξης των ιδεών, των τεχνικών και των κοινωνικών σχέσεων μεταβάλλει συνεχώς τους τρόπους που διαχειριζόμαστε τα ζητήματα του κτισμένου χώρου και επιβάλλει αλλαγές στους τρόπους διαχείρισης του φυσικού περιβάλλοντος, η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ πιστεύει ότι η εκπαίδευση που παρέχει είναι πάντα υψηλής στάθμης και ταυτόχρονα ανοιχτή στις προκλήσεις της εποχής.

Σχολή Χημικών Μηχανικών
Η Σχολή των Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ στην προσπάθειά της να διατηρήσει υψηλό και σύγχρονο το επίπεδο γνώσης που παρέχει στους σπουδαστές της, παρακολουθεί τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τεχνολογικές, οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις και υλοποιεί τις απαραίτητες αναπροσαρμογές στο Πρόγραμμα Σπουδών.
Σε επίπεδο τεχνοκρατικής προσέγγισης, το Πρόγραμμα αποσκοπεί στο να παρέχει σε άριστο επίπεδο τις θεμελιώδεις θεωρητικές επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις με τις οποίες χρειάζεται ο αυριανός επαγγελματίας Χημικός Μηχανικός. Να εντάσσει στις μεθόδους διδασκαλίας τα σύγχρονα τεχνικά μέσα εργασίας και να εξοικειώνει τους φοιτητές με τη χρήση αυτών σε κατάλληλους εργαστηριακούς και υπολογιστικούς χώρους. Να καθιστά ως αναπόσπαστο μέρος της διδασκαλίας των μαθημάτων τη συνθετική μικροομαδική εργασία επί σύγχρονων τεχνολογικών θεμάτων, αποφεύγοντας τις αλληλοεπικαλύψεις διδακτέας ύλης μεταξύ των παρεχόμενων μαθημάτων. Τέλος, να οδηγεί σε διπλωματικές εργασίες που θα είναι άμεσα συνδεδεμένες με τα σύγχρονα αντικείμενα εργασίας του “μάχιμου” Χημικού Μηχανικού. Η υποχρεωτική πρακτική εξάσκηση των φοιτητών πραγματοποιείται σε βιομηχανίες ή ερευνητικά ινστιτούτα επί 5 εβδομάδες στις αρχές του 9ου εξαμήνου.

Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών
Ο Αγρονόμος και Τοπογράφος Μηχανικός αποτελεί βασική και κομβικού χαρακτήρα ειδικότητα Μηχανικού του Χώρου. Η ειδικότητα αυτή καλύπτει τις ανάγκες μελετών και κατασκευών στο χώρο είτε αυτόνομα είτε, πολλές φορές, και σε διεπιστημονική συνεργασία με Μηχανικούς άλλων ειδικοτήτων, όπως είναι οι Πολιτικοί Μηχανικοί, οι Αρχιτέκτονες και άλλοι.
Κομβικό σημείο και πλεονέκτημα της ειδικότητας του Αγρονόμου και Τοπογράφου Μηχανικού αποτελεί η υψηλού επιπέδου αντίληψη και γνώση των χωρικών ιδιοτήτων του γεωγραφικού χώρου και της ακρίβειάς τους αφενός, και η ικανότητα άρτιας περιγραφής και ολοκλήρωσης της γεωπληροφορίας σε συστήματα γεωπληροφορικής αφετέρου.
Τα δεδομένα αυτά με μεθοδική, συνεχή και συστηματική προσπάθεια από τη Σ.Α.Τ.Μ. αντικατοπτρίζονται, όσο είναι δυνατό και πρακτικά εφικτό κάθε φορά, στο Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών της Σχολής. Αμετάβλητος στόχος παραμένει η παροχή υψηλής ποιότητας σπουδών, η συνεχής εξέλιξη και προσαρμογή στα τεχνολογικά δεδομένα και η άμεση μεταφορά της παραγόμενης ερευνητικά νέας γνώσης στο Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών.

Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων - Μεταλλουργών
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων - Μεταλλουργών διαμορφώθηκε με βάση: (α) τις επιστημονικές και επαγγελματικές δραστηριότητες του Μηχανικού Μεταλλείων ή Μεταλλειολόγου Μηχανικού και του Μεταλλουργού Μηχανικού, (β) την παραγωγική και αναπτυξιακή δραστηριότητα της χώρας στους αντίστοιχους τομείς, καθώς και (γ) τις διαφαινόμενες τάσεις στις περιοχές αυτές.
Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να δώσει στο διπλωματούχο μηχανικό της Σχολής τις απαραίτητες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις, οι οποίες θα τον καταστήσουν ικανό να αντεπεξέλθει αποδοτικά στις απαιτήσεις των περιοχών που αναπτύσσει επιστημονική και επαγγελματική δραστηριότητα. Αυτό σημαίνει ότι ο διπλωματούχος Μηχανικός Μεταλλείων και Μεταλλουργός Μηχανικός πρέπει να είναι σε θέση: (α) να ενημερώνεται επί επιστημονικών θεμάτων και να εμβαθύνει στην περιοχή που αναπτύσσει δραστηριότητα, (β) να είναι έτοιμος για συνεργασία με μηχανικούς ή επιστήμονες συγγενών κλάδων, (γ) να έχει ικανότητα προσαρμογής στις επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις, και (δ) να έχει ένα επίπεδο γνώσεων που θα του επιτρέψει, εφόσον το επιθυμεί, να παρακολουθήσει μεταπτυχιακές σπουδές στον κλάδο του αλλά και πέραν αυτού.

Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών
Η Σχολή έχει ως σκοπό την εκπαίδευση Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών που θα μπορούν να ασχοληθούν με τη μελέτη, το σχεδιασμό και την κατασκευή πλωτών μέσων, την τεχνολογία θαλασσών, τη μελέτη μηχανολογικών εγκαταστάσεων και τη ναυτιλιακή οικονομία.
Το πρόγραμμα σπουδών της Σχολής έχει συνταχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε , αφ ' ενός μεν να παρέχονται στους σπουδαστές οι βασικές επιστημονικές γνώσεις στις περιοχές της Ναυπηγικής και της Ναυτικής Μηχανολογίας , αφ ' ετέρου δε να καλύπτονται οι απαιτήσεις του ευρύτατου φάσματος επαγγελματικής απασχόλησης των διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών . Για τον λόγο αυτό προσφέρονται στη Σχολή , εκτός από τα 52 υποχρεωτικά μαθήματα , και 89 κατ ' επιλογήν υποχρεωτικά , το περιεχόμενο των οποίων μπορεί να οριοθετήσει κατευθύνσεις σπουδών που να καλύπτουν τις ανάγκες του επαγγελματία Ναυπηγού Μηχανολόγου Μηχανικού.

Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών
και Μηχανικών Υπολογιστών

Αποστολή της σχολής είναι η κατάρτιση επιστημόνων μηχανικών, οι οποίοι ασχολούνται με τη μελέτη και την κατασκευή συστημάτων για την παραγωγή, μεταφορά, διανομή, αποθήκευση, επεξεργασία, έλεγχο και χρησιμοποίηση ενέργειας και πληροφορίας. Το αντικείμενο του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών συνδυάζει με γόνιμο τρόπο ένα ευρύ σύνολο περιοχών της επιστήμης και της τεχνολογίας, όπως η πληροφορική, οι τηλεπικοινωνίες, η ηλεκτρονική, ο αυτόματος έλεγχος και η ενέργεια.
Το πρόγραμμα σπουδών υιοθετείται κάθε φορά μετά από συνεχή επεξεργασία σε επίπεδο Επιτροπής Προπτυχιακών Σπουδών και διαρκή διάλογο στην Γενική Συνέλευση της Σχολής και έχει σαν κύριο στόχο την παροχή στους φοιτητές μας όλων των απαιτούμενων γνώσεων τόσο για την επαγγελματική αντιμετώπιση των σύγχρονων τεχνολογικών προβλημάτων όσο και για μια επιτυχή μεταπτυχιακή εξειδίκευση υψηλοτάτου επιπέδου.
Τα μαθήματα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Μαθήματα κορμού που διδάσκονται στη διάρκεια των πέντε πρώτων εξαμήνων και είναι κοινά για όλους τους φοιτητές και Μαθήματα ροών τα οποία επιλέγονται από τους φοιτητές ανάλογα με την κατεύθυνση σπουδών που θα επιλέξουν.

Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών
και Φυσικών Επιστημών
Κεντρικός στόχος της Σχολής είναι η απόκτηση άρτιας κατάρτισης στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Μηχανική, απαραίτητο στήριγμα των μετέπειτα επιστημονικών εφαρμογών, η παροχή των γνώσεων και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των πολύπλοκων προβλημάτων που ανακύπτουν στο πλαίσιο διαφόρων παραγωγικών δραστηριοτήτων.
Οι φοιτητές του τμήματος επιλέγουν μια από τις ακόλουθες δυο κατευθύνσεις: Κατεύθυνση Μαθηματικού Εφαρμογών ή Κατεύθυνση Φυσικού Εφαρμογών. Η επιλογή της κατεύθυνσης είναι προϊόν ώριμης και τεκμηριωμένης σκέψης εφόσον γίνεται μετά από δύο έτη συστηματικής έκθεσης σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα.
Και οι δύο κατευθύνσεις υποστηρίζονται από Εργαστήρια Φυσικής και Μηχανικής, που λειτουργούν ήδη επί σειρά ετών καλύπτοντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των Σχολών ειδικότητας Μηχανικών του ΕΜΠ. Ορισμένα από αυτά έχουν παράλληλα αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς με τη βιομηχανία, υλοποιώντας ειδικευμένα προγράμματα πρότυπων δοκιμών και ευρέος φάσματος υπηρεσίες προς το Δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Υποστήριξη παρέχεται επίσης από τα Εργαστήρια Υπολογιστών της Σχολής.

Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών
Η Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ξεχωρίζει τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς χάρη στην υψηλή στάθμη των σπουδών που προσφέρει και στο διεθνούς εμβέλειας ερευνητικό έργο που παράγει.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Σχολής ανταποκρίνεται στις επιστημονικές και επαγγελματικές ανάγκες του Μηχανολόγου Μηχανικού, όπως αυτές διαμορφώνονται από την παραγωγική και αναπτυξιακή δραστηριότητα της χώρας. Έτσι δίνει έμφαση στην επιστημονική μέθοδο σκέψης και ανάλυσης και στην εφαρμογή της στην άσκηση του επαγγέλματος του Μηχανολόγου Μηχανικού. Παράλληλα, σχεδιάσθηκε με τρόπο που αναπτύσσει την ικανότητα του σπουδαστή για αφομοίωση νέων γνώσεων και δημιουργία. Το γνωστικό εύρος του Μηχανολόγου Μηχανικού είναι μεγάλο και επομένως το πρόγραμμα σπουδών δίνει τη δυνατότητα εμβάθυνσης σε επιμέρους περιοχές της Μηχανολογίας, ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα των σπουδαστών, μέσω των κατευθύνσεων εμβάθυνσης ή κύκλων σπουδών, που είναι:  Ενεργειακού Μηχανολόγου Μηχανικού, Κατασκευαστού Μηχανολόγου Μηχανικού, Μηχανολόγου Μηχανικού Παραγωγής και Μηχανολόγου Μηχανικού Εναέριων & Επίγειων Μεταφορικών Μέσων.

Σχολή Πολιτικών Μηχανικών
Η Σχολή έχει ως βασικό στόχο την προετοιμασία Πολιτικών Μηχανικών ικανών για τον σχεδιασμό και την κατασκευή νέων έργων, τη συντήρηση και διαχείριση υπαρχόντων έργων με χρήση σύγχρονων, τεχνικο-οικονομικά βέλτιστων και φιλικών στο περιβάλλον τεχνολογιών. Με το άρτιο πρόγραμμα σπουδών που αναμορφώνεται και εμπλουτίζεται ανά διαστήματα, προσφέρεται υψηλού επιπέδου εκπαίδευση σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο και παρέχεται στους φοιτητές της Σχολής η ενεργητική πρόσβαση στην επιστημονική μεθοδολογία σκέψης και ανάλυσης, ώστε εκτός από το ευρύ πεδίο γνώσεων να αποκτούν και την απαραίτητη σήμερα ευελιξία στην αξιοποίηση των νέων επιστημονικών δεδομένων και των νέων τεχνολογιών.
Η Σχολή υποδιαιρείται σε πέντε Τομείς: Τομέας Δομοστατικής, Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος, Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής, Τομέας Γεωτεχνικής και Τομέας Προγραμματισμού και Διαχείρισης Τεχνικών Έργων.
Οι διπλωματούχοι Πολιτικοί Μηχανικοί που αποφοιτούν από το ΕΜΠ συμμετέχουν αποφασιστικά στον σχεδιασμό και την κατασκευή δομοστατικών, υδραυλικών και συγκοινωνιακών έργων. Απασχολούνται σε διευθυντικές θέσεις στο δημόσιο καθώς και σε ειδικευμένα ιδιωτικά γραφεία μελετών και κατασκευαστικών εταιριών.

Πρόγραμμα Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
Tο εκπαιδευτικό Πρόγραμμα των Σπουδών στο EMΠ διακρίνεται σε αυτοτελή ακαδημαϊκά εξάμηνα. Tα διδασκόμενα στις Σχολές του EMΠ μαθήματα έχουν διάρκεια ενός εξαμήνου. Οι σπουδές σε όλες τις Σχολές του EMΠ διαρκούν κανονικά δέκα εξάμηνα, από τα οποία πέντε είναι χειμερινά και πέντε εαρινά. Tο 10ο εξάμηνο διατίθεται για την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας.
 Kάθε εξάμηνο έχει συνολική διάρκεια 18 εβδομάδων, από τις οποίες 13 διατίθενται αποκλειστικά για τη διδασκαλία, 2 για τις διακοπές Xριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς ή Πάσχα και 3 εβδομάδες - οι τελευταίες του εξαμήνου - για τις τελικές εξετάσεις των μαθημάτων του εξαμήνου. Για το χειμερινό εξάμηνο, μετά τη λήξη των τελικών εξετάσεων, η επόμενη εβδομάδα διατίθεται για διακοπές ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η παρακολούθηση των διπλωματικών εργασιών πραγματοποιείται καθ' όλην τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους. Aναλυτικό πρόγραμμα αναρτάται κάθε χρόνο στις Γραμματείες των Σχολών.

    

 

Απόψεις

# Δήμος, φορείς και κάτοικοι της περιοχής των Οινοφύτων διατράνωσαν με τον πλέον καθαρό τρόπο χθες στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου την αντίθεσή τους στην...

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.