Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Η ΑΓΕΝΕΙΑ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΥΠΕΡ ΤΟ ΖΕΝΙΘ !!! ΕΤΡΩΓΕ ΚΑΙ ΜΑΣΟΥΣΕ Σ΄ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ !

Του Δημήτρη Γ. Μπράνη
Σχολικού Συμβούλου
Νομικού - Δημοσιογράφου


Ι. Η ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ – ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΕΤΑΙ

Πουλιούνται, όμως, και αγοράζονται τα ΚΟΥΛΟΥΡΙΑ!
Επιβάτισσα. Α.Λ. είχε αγοράσει κουλούρια και μόλις επιβιβάστηκε στο Α.Λ., άρχισε να τρώει, και να μασάει.
Το Α.Λ. είναι κατάμεστο από το επιβατικό κοινό.
Η εν λόγω επιβάτισσα έτρωγε και μασούσε ακατάπαυστα.
Άνοιγε, έπαιρνε, άνοιγε, έπαιρνε απ’ τη σακκούλα κουλούρια και έτρωγε.
Και μασούσε. Έτρωγε και μασούσε.
Επιδεικτικά, προκλητικά, ασεβώς, αγενώς, αναιδώς. Αυτό γινόταν σ’ όλη την διαδρομή.
Το κριτσιάνισμα των κουλουριών ακουγόταν. Τα κουλούρια ήταν τραγανά και ακούγονταν.
Ο κόσμος γύριζε – καθόταν στο πίσω μέρος του Α.Λ. – και την κοιτούσε περίεργα.
Η Επιβάτισσα συνέχιζε, ατάραχη, το φάγωμα και το μάσημα των κουλουριών. Συνέχιζε επιδεικτικά, ασεβώς, αγενώς προκλητικά. Χωρίς αιδώ !
Για να το καταλάβετε αυτό, που σας λέω καλύτερα, σας λέω, ότι διήνυσε το διάδρομο, από εκεί, που καθόταν ως τη μεσαία θύρα, τρώγοντας και μασώντας και κατέβηκε τρώγοντας και μασώντας.
Εικόνα απρεπής, ασεβής, αγενής, απολίτιστη. «ΤΟ ΑΚΡΟΝ ΑΩΤΟΝ ΤΗΣ ΑΓΕΝΕΙΑΣ!».
Η αγένεια κυριολεκτικά και μεταφορικά υπέρ το ΖΕΝΙΘ !!!

ΙΙ. ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ
Θα μου πείτε η στάση αυτή της εν λόγω Επιβάτισσας, ήταν έγκλημα; Ήταν ποινικό αδίκημα;
Όχι, φυσικά. Ήταν, όμως, μία στάση, που αντίκειται στον άγραφο νόμο της Κοινωνίας. Αντίκειται στο Εθιμικό Δίκαιο !!!
Αντίκειται στα κοινά ήθη και έθιμα !!! Στην κοινή αντίληψη !!! Δείχνει έλλειψη κουλτούρας !
Αντίκειται, όμως αυτό, και στον Κανονισμό Λειτουργίας των ΜΜΜ, που «απαγορεύει» μέσα σ’ αυτά τη χρήση εδεσμάτων και ποτών, αναγγέλλεται δε και από τα μεγάφωνα.
Τα ΜΜΜ δεν είναι «εστιατόρια». Είναι μέσα που μεταφέρουν το Επιβατικό Κοινό από το ένα σημείο στο άλλο.
Επίσης. Αντίκειται και η χρήση του κινητού «εις επήκοον» όλου του Επιβατικού Κοινού. Το Επιβατικό Κοινό δεν έχει όρεξη να ακούει τα ξένα προβλήματα και τις ξένες υποθέσεις.

ΙΙΙ. ΕΥΛΟΓΟ ΕΡΩΤΗΜΑ !!!
Αγοράζω κουλούρια ή ό,τι δήποτε άλλο, για να τα καταναλώσω αποκλειστικά και μόνο μέσα στα ΜΜΜ;
Έχουν όρεξη οι άλλοι επιβάτες να βλέπουν τι τρώει ο διπλανός ή άλλος επιβάτης;
Έχουν διάθεση να ακούνε τα κριτς – κριτς; Το κριτσιάνισμα των τροφών;
Άραγε, ποια γνώμη, θα σχηματίζουν οι τουρίστες ή οι επισκέπτες της Ελλάδας, που χρησιμοποιούν τα Ελληνικά ΜΜΜ και τυχαίνει να βλέπουν τέτοια φαινόμενα και τέτοιες εικόνες;
Δεν θα σχηματίσουν τη γνώμη ότι οι Έλληνες δεν έχουν κουλτούρα; Δεν τους διακρίνει το τακτ, η ευγένεια, η διακριτικότητα; Οι καλοί τρόποι συμπεριφοράς; Η κοσμιότητα; Η λεπτότητα;

IV. Η ΕΥΓΕΝΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΣΙΜΟ ΕΙΔΟΣ !
Η ευγένεια δεν είναι εμπορεύσιμο είδος ! Δεν πουλιέται στο εμπόριο και δεν αγοράζεται στην αγορά.
Η ευγένεια αποκτιέται !!! Μαθαίνεται !!! Είναι απόκτημα προσωπικό !!! Το αποκτά ο άνθρωπος. Α΄. Μέσα στην συγκροτημένη οικογένεια !!! Β΄. Μέσα στο ενεργό και δραστήριο, μέσα στο φωτεινό Σχολείο !!! Γ΄. Μέσα στην προσγειωμένη Εκκλησία !!! Δ΄. Μέσα στα ευγενή Κοινωνικά Περιβάλλοντα. Ε΄. Μέσα στις Κοινωνικές ομάδες τις ευγενείς και τις κόσμιες !!!  
«ΦΘΕΙΡΟΥΣΙΝ ΗΘΗ ΧΡΗΣΤΑ, ΟΜΙΛΙΑΙ – ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΟΦΕΣ – ΚΑΚΑΙ» ΘΕΟΓΝΙΣ.

V. ΕΥΓΕΝΕΙΑ – ΟΡΙΣΜΟΣ  !!!
Είναι η λεπτότητα. Η κοσμιότητα. Η σοβαρότητα. Η ευπρέπεια. Η διακριτικότητα. Το τακτ !!!
Οι καλοί, εν γένει, τρόποι συμπεριφοράς !!! Το καλώς και ευγενώς: «ΦΕΡΕΣΘΑΙ !!!».
Φράσεις. Ο τάδε χαρακτηρίζεται για την ευγένειά του, για τους καλούς τρόπους συμπεριφοράς. Ο τάδε είναι ευγενής, κόσμιος, λεπτός, διακριτικός, σοβαρός, ευπρεπής !!!
Υ.Γ. Το ανωτέρω περιστατικό συνέβη στις 06-11-2019 σε Πόλη – Πρωτεύουσα Νομού της Στερεάς Ελλάδας μεταξύ 10ης και 11ης πρωινής ώρας. Είναι περιστατικό, πραγματικό, αληθινό, αντικειμενικό !!! Δεν είναι φανταστικό.

VΙ.  Η ΑΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΝΟΜΟΘΕΤΕΙΤΑΙ
Η αγένεια δεν νομοθετείται. Δεν γίνεται γραπτός νόμος της Πολιτείας. Δεν ποινικοποιείται. Δεν διώκεται ποινικά.

VΙΙ. ΟΙ ΔΥΟ ΝΟΜΟΙ
Υπάρχουν δύο είδη νόμων. Υπάρχει ο γραπτός νόμος, που ψηφίζει το νομοθετικό σώμα, δηλ. η Ελληνική Βουλή και ο άγραφος νόμος της Κοινωνίας, που αντλεί το κύρος του από την παράδοση και το έθιμο. Και θέλει ο άνθρωπος να είναι ευγενής, ευπρεπής, κόσμιος !!! Τον μη ευγενή, τον αγενή άνθρωπο η Κοινωνία τον απορρίπτει. Τον απομονώνει. Τον καταφρονεί.
Τον αποφεύγει. Τον βλέπει και στρέφει το πρόσωπό του αλλού.

VΙΙΙ. Η ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΕΡΗΜΑ !!!
Η ευγένεια είναι προτέρημα !!! Είναι προσόν !!! Τιμάται, επαινείται και θαυμάζεται !!! Είναι πολιτισμός της ψυχής !!!
Είναι καλλιέργεια της ψυχής !!! Είναι σφυρηλάτηση του χαρακτήρα !!!
Η Κοινωνία θέλει μέλη με ευγένεια, με κοσμιότητα, με λεπτότητα, με διακριτικότητα, με στάση, που να ελκύει, να γοητεύει και όχι να απωθεί. Μέλη με κουλτούρα !!!
Με αξιοπρέπεια !!!
Με Κοσμιότητα !!! Με σοβαρότητα !!!
Μέλη, που να σέβονται τον εαυτό τους και τους άλλους.
Προϋπόθεση του ετεροσεβασμού είναι ο αυτοσεβασμός !!!

 

   

randomness