Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Καθήκον της κυβέρνησης η στήριξη της επαγγελματικής δημοσιογραφίας!

Tο κονδύλι των 11 εκατ. ευρώ θεσμοθέτησε η κυβέρνηση, ώστε να κοινοποιήσει στο ευρύ κοινό διά των μέσων ενημέρωσης τους κινδύνους από τον κορωνοϊό και τα μέτρα προστασίας που πρέπει να πάρουμε. H κυβερνητική ανακοίνωση, συνοδεύτηκε και από ορισμένες καταγγελίες για τον τρόπο που γίνεται η κατανομή του κονδυλίου.

Μια καταγγελία υποστηρίζει ότι «η κυβέρνηση μοιράζει τα 11 εκατ. ευρώ σε άγνωστες ιστοσελίδες μηδαμινής επισκεψιμότητας» και μια άλλη ότι «το site jenny.gr της Τζένης Μπαλατσινού, συζύγου του υπουργού Υγείας Βασίλη Κικίλια, είναι ανάμεσα στις ιστοσελίδες που προβάλλουν διαφήμιση της κρατικής καμπάνιας “Μένουμε Σπίτι”». Βέβαια η κ. Μπαλατσινού απάντησε ότι το site δεν της ανήκει εδώ κι ένα χρόνο, η δε ιδιοκτήτρια εταιρεία διευκρίνισε ότι η καταχώρηση ήταν δωρεάν. Ανάλογες καταγγελίες υπάρχουν και στην Περιφέρεια.

Για παράδειγμα από την Περιφέρεια Στερεάς θα διατεθεί το ποσό των 35.000 ευρώ για παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών με σκοπό την εμπέδωση των μέτρων πρόληψης και αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19. Το θέμα συζητήθηκε στην Οικονομική Επιτροπή και ελήφθη και σχετική απόφαση για την κατανομή των χρημάτων.

Εκφράστηκαν όμως και πολλές αντιρρήσεις που έχουν να κάνουν με την οριζόντια κατανομή των ποσών. Όπως τονίστηκε η κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης στα μέσα ενημέρωσης πρέπει να γίνει με κριτήρια την απασχόληση επαγγελματιών δημοσιογράφων (να είναι μέλη της ένωσης περιφερειακού και επαρχιακού τύπου), την ακροαματικότητα, επισκεψιμότητα, φύλλα κυκλοφορίας και άλλα επαγγελματικά κριτήρια.

Όπως φαίνεται υπάρχει θέμα με την διάθεση και κατανομή του κονδυλίου των 11 εκ. ευρώ. Ο αρμόδιος υπουργός οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη του όλες αυτές τις καταγγελίες, τις ενστάσεις και τις αντιρρήσεις που διατυπώνονται.

Το δημόσιο χρήμα για την ενημέρωση των πολιτών, άποψή μας είναι ότι θα πρέπει να διατεθεί από την κυβέρνηση με μοναδικό κριτήριο τη διάσωση της επαγγελματικής δημοσιογραφίας και την στήριξη εκείνων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τύπου, έντυπου και ηλεκτρονικού, παρέχοντας στους πολίτες έγκυρη πληροφόρηση, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και εκπληρώνοντας όλες τις φορολογικές και ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις προς το κράτος.

Στην εποχή μας ο παραδοσιακός τύπος δέχεται την ισχυρή πίεση των νεων μέσων, κυρίως δε των κοινωνικών δικτύων όπως το Facebook, το Twitter και τις ανεξάρτητες ιστοσελίδες.

Στο χώρο της ενημέρωσης δραστηριοποιούνται πλέον κάθε λογής άνθρωποι πολλοί από τους οποίους δεν έχουν καμία σχέση με την επαγγελματική δημοσιογραφία.

Η εξάπλωση μιας χαμηλού κόστους και ποιότητας δημοσιογραφίας, αποτελεί μια σοβαρή πρόκληση για τη δημοκρατία, αν σκεφτούμε ότι οι φήμες, οι πλαστές ειδήσεις και τα fake news κάνουν θραύση στο διαδίκτυο και διαδίδονται ταχύτατα. Οφείλει η κυβέρνηση, ο κάθε υπουργός που διαχειρίζεται δημόσιο κρατικό χρήμα, ο κάθε Περιφερειάρχης και ο κάθε δημόσιος λειτουργός, όλα αυτά να τα λάβουν σοβαρά υπόψιν τους.

Έχουν καθήκον να αντιμετωπίσουν την ενημέρωση ως δημόσιο συλλογικό αγαθό και όχι ως ένα απλό εμπορικό προϊόν, αναθέτοντας εν λευκώ σε μια διαφημιστική εταιρεία την κατανομή των κονδυλίων που προορίζονται για την ενημέρωση των πολιτών.


Χρήστος Αλεξανδρής

 

    

 

Απόψεις

# Μπροστάρης σε όλους τους αγώνες των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ το στέλεχος του ΚΚΕ και Περιφερειακός Σύμβουλος Στερεάς ο Κώστας Μπασδέκης, έχει αναδείξει το πρόβλημα σε όλα...