Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΛΑΜΙΑ - ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ ΚΑΙ …. ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ της ΑΡΤΑΣ ….

Ακυρώθηκε σύμφωνα με την πρόσφατη ειδησεογραφία ο διαγωνισμός για τη μελέτη του δρόμου Λαμία - Καρπενήσι και για το τμήμα από Νεοχωράκι έως Σήραγγα Τυμφρηστού. Πρόκειται για μία από τις δύο μελέτες του διαγωνισμού συνολικού κόστους 8,6 εκατ. ευρώ - η μία από Λαμία έως Καστρί και η δεύτερη από το Νεοχωράκι μέχρι τη σήραγγα Τυμφρηστού -, που ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 2018 όταν την περιοχή μας επισκέφθηκαν η Επίτροπος κα Κρέτσου και ο τότε Υπουργός υποδομών κ.Σπίρτζης.

Βέβαια το «ιστορικό» μελέτης και κατασκευής του συγκεκριμένου οδικού άξονα δεν αφορά μόνο την όπως παραπάνω «ακύρωση». Και ειδικότερα για τα τμήματα του δρόμου που ανήκουν στην περιοχή της Δυτικής Φθιώτιδας το περελθόν είναι ιδιαίτερα «βεβαρυμμένο»….

Η σήραγγα Τυμφρηστού και ο δρόμος δυτικά από αυτή μέχρι το Καρπενήσι αρχικά είχαν χρηματοδοτηθεί από τα Μ.Ο.Π. και συνολικά δόθηκαν στην κυκλοφορία το 1999.

Για το τμήμα από το Νεοχωράκι έως τη σήραγγα Τυμφρηστού οι προκαταρκτικές μελέτες φέρεται να άρχισαν από το 1993 (!!). Την περίοδο 2000-2005 η προσπάθεια εντάθηκε και από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε./Δ.Μ.Ε.Ο. ανατέθηκε να μελετηθούν :

α. Η Ανατολική πρόσβαση στη σήραγγα του Τυμφρηστού, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση της μελέτης αναγνώρισης από το Νεοχωράκι έως τη Σήραγγα και

β. Το τμήμα που αφορούσε την παράκαμψη της Μακρακώμης για το οποίο ολοκληρώθηκε στη φάση των προκαταρκτικών μελετών από το Παλιούρι μέχρι την Πτελέα, ενώ οι οριστικές μελέτες των έργων αφορούσαν μόνο τα κατασκευασμένα 13,5 χιλ. του δρόμου.

Στα υπόλοιπα τμήματα του υπόψη οδικού άξονα και ειδικότερα από Λαμία έως Παλιούρι μέχρι σήμερα δεν έγινε τίποτα.

Με τούτα και με τ’ άλλα δηλαδή και εάν συγκρίνουμε με όσα έχουν διαδραματισθεί, η προοπτική κατασκευής των έργων που απαιτούνται για τη συνολική βελτίωση του άξονα έχει «πολύ δρόμο» ακόμα.

Δεν είναι γνωστές οι προθέσεις των αρμόδιων για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Από ότι φαίνεται μπορεί να οδηγηθούν και εδώ σε «πεπατημένες» λύσεις με την ένταξη της υποδομής στα Σ.Δ.Ι.Τ. ή στα έργα παραχώρησης.

Όμως η περιοχή μας αξίζει καλύτερης αντιμετώπισης και έχει δικαίωμα πληροφόρησης.

Δεν πρόκειται μόνο για τις ευθύνες των έως τώρα άστοχων και αναποτελεσματικών επιλογών της πολιτείας. Είναι και τα προγράμματα των χρηματοδοτήσεων, που σε ότι αφορά τις οδικές μας υποδομές δεν υπήρξαν οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να αξιοποιηθούν.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ