Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

“Τζων Γαβριήλ Μπόρκμαν” του Ερρίκου Ίψεν απ’ το Θεατρικό Εργαστήρι Σπερχειάδας - Μακρακώμης

Οι διψασμένοι για καλό θέαμα κάτοικοι της Δυτικής Φθιώτιδας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια ακόμα πετυχημένη θεατρική παράσταση με τίτλο “Τζων Γαβριήλ Μπόρκμαν” του μεγάλου Νορβηγού δραματουργού΄Ίψεν απ’  το πεπειραμένο Θεατρικό Εργαστήρι Σπερχειάδας - Μακρακώμης (Θ.Ε.Σ.Μα) του Ενιαίου Δήμου Μακρακώμης - Σπερχειάδας. Η παράσταση δόθηκε στην πολιτιστική αίθουσα του δωρητή της περιοχής μας κ. Αθαν. Ακρίδα. Οι οκτώ <8> ηθοποιοί του έργου αυτού, ντυμένοι με κοστούμια της παλιάς εποχής του 1896 κατόρθωσαν με επιτυχία να μας μεταφέρουν στο “κλίμα” της εποχής εκείνης.

Η υπόθεση στρέφονταν γύρω απ’ το κεντρικό πρόσωπο του έργου Τζων Γαβριήλ Μπόρκμαν, που ανερχόμενος από χαμηλή κοινωνική τάξη στην υψηλόβαθμη θέση του Διευθυντή Τραπέζης, καταχράται υπέρογκα χρηματικά ποσά πελατών του, με αποτέλεσμα να φυλακιστεί. Το έντονο πάθος του για χρήμα και γυναικείες κατακτήσεις, τον ωθεί να εκμεταλλευτεί συναισθηματικά δύο δίδυμες αδελφές. Μέσα λοιπόν απ’ την αριστοτεχνική σκηνοθεσία του κ. Κων/νου Μέρρα παρακολουθήσαμε όλη την πλοκή του έργου να ξετυλίγεται παραστατικά μπροστά στα μάτια μας.  Από άποψη ερμηνείας ρόλου άψογη και πολύ ρεαλιστική ήταν η παρουσία της κ. Βάσως Καρανίκα, που ενσάρκωνε με έντονο σαρκασμό τη σύζυγό του κ. Μπόρκμαν Γιούχιλτν.

Παράλληλα ο κ. Μπάμπης Χαμπίπης, που υποδύονταν τον πρωταγωνιστή κ. Τζων Γαβριήλ Μπόρκμαν, με επιτηδειότητα στις εκφράσεις και στις χειρονομίες του, κατόρθωσε με επιτυχία να αποδώσει τον φιλόδοξο και όλο πάθος χαρακτήρα του κεντρικού αυτού προσώπου. Γεμάτη παράπονο πάλι και ανικανοποίητη εξαιτίας της άδικης απέναντί της συμπεριφοράς του κ. Μπόρκμαν, παρουσιάζονταν στις διάφορες σκηνές η ερωμένη του Έλλα Ρέντχαιμ στο πρόσωπο της Ελισάβετ Παπαλέξη.

Τη θλιβερή δραματικότητα του έργου διέκοπτε με την εύθυμη διάθεσή του ο κ. Κώστας Διαμαντόπουλος, που ενσάρκωνε ένα φιλικό πρόσωπο της οικογένειας με το όνομα Βίλχελμ Φόλνταλ. Μια άλλη τραγική φιγούρα του έργου υπήρξε ο γιος του κ. Μπόρκμαν ο Έρχαρντ, που ερμηνεύονταν απ’ τον κ. Θεόδωρο Στέφο. Αυτός απογοητευμένος απ’ τα οικογενειακά σκάνδαλα εξαιτίας της προκλητικής συμπεριφοράς του ίδιου του πατέρα του, εμφανίζονταν με ιδιαίτερη σκληρότητα απέναντι στη μητέρα και θεία του, εκδηλώνοντας περίεργη διάθεση για “ντόλτσε βίτα”. Έτσι τον επικίνδυνο ρόλο της “ελαφρών ηθών” γυναίκας, που παρασύρει με τα θέλγητρά της τον άπειρο νεαρό Έρχαρντ, υποδύονταν η κ. Γιώτα Κατσίκα με την επωνυμία Φάννυ Βίλτον και ντυμένη με κόκκινο φουστάνι.

Μια ευχάριστη πάλι νότα, που μετριάζει τη βαριά δραματικότητα του έργου, υπήρξε η γεμάτη τρυφερότητα και μητρικό ενδιαφέρον παρουσία της κ. Αθηνάς Χορμόβα, που παρίστανε την καμαριέρα του σπιτιού και κρατώντας αναμμένο φανάρι ανίχνευε τους νυχτερινούς επισκέπτες της οικογένειας. Η επωνυμία της στο έργο ήταν Μαλένα. Τέλος τον νεανικό και ερωτικό ρόλο, που προσπαθεί να σαγηνεύσει πραγματικά με την αξία της τον παραστρατημένο γιο του Μπόρκμαν, ενσάρκωνε η δεσποινίδα Βαγγελιώ Κουτσομπλή, με το όνομα Φρίντα Φόλνταλ, μιας νεαρής φοιτήτριας, που σπουδάζει Μουσική σε ξένη χώρα.

Ηθικό δίδαγμα του όλου έργου φαινόταν να είναι η ματαιότητα των ανθρωπίνων καταστάσεων, που προέρχεται συνήθως απ’  την απληστία και το ανικανοποίητο ενός ανώριμου ανθρώπινου χαρακτήρα αρσενικού φύλου, που στοχεύει να κατακτήσει τη ζωή παίζοντας επικίνδυνα με τα ευάλωτα στον έρωτα γυναικεία συναισθήματα.

 

Γράφει η Κατερίνα Χορμόβα
Φιλόλογος - Δημοσιογράφος

    

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
randomness