Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Με θετικό πρόσημο σε αγοραστική κίνηση και τζίρο ολοκληρώνεται η εορταστική περίοδος

Με θετικό πρόσημο τόσο σε αγοραστική κίνηση όσο και σε τζίρο ολοκληρώνεται η εορταστική περίοδος σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που διενήργησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

Για το 55% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις είτε αυξήθηκαν είτε παρέμειναν στάσιμες, ενώ για το 42% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις μειώθηκαν, ποσοστό που είναι αισθητά μειωμένο, έναντι του αντίστοιχου ποσοστού το 2016 (76%).

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εμπορικών συλλόγων, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο διάστημα των φετινών εορτών παρουσίασαν σταθερότητα. Οι πωλήσεις ανήλθαν στα επίπεδα από -2% έως +5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή εορταστική περίοδο, ενώ σημαντικό εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι για πρώτη φορά εμφανίζεται ανοδική τάση σε αρκετές περιοχές της χώρας σε σχέση με την περυσινή χρονιά.

Β. Κορκίδης: Η εορταστική περίοδος χαρακτηρίστηκε από ένα κλίμα κανονικότητας, ενώ αφήνει έστω και οριακά, θετικό πρόσημο

«Μόλις τελείωσε μία εορταστική περίοδος, η οποία όπως φαίνεται από τα διαθέσιμα στοιχεία της έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών, χαρακτηρίστηκε για πρώτη φορά εδώ και χρόνια από ένα κλίμα κανονικότητας, ενώ αφήνει έστω και οριακά, θετικό πρόσημο τόσο σε αγοραστική κίνηση όσο και σε τζίρο. Ελπίζουμε η τάση αυτή να συνεχιστεί τη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, όπου κύριο χαρακτηριστικό θα είναι οι χαμηλές τιμές για τους καταναλωτές, απόρροια της συνολικής απορρόφησης της 1,5 μονάδας του πληθωρισμού από τις εμπορικές επιχειρήσεις», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης κα προσέθεσε:

«Φυσικά, ούτε οι απώλειες τζίρου που βιώσαμε τα προηγούμενα χρόνια αντισταθμίζονται, ούτε φυσικά εξέλειψαν η υπερφορολόγηση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, η έλλειψη ρευστότητας και η οικονομική ανασφάλεια, παράγοντες οι οποίοι διαχρονικά έχουν πλήξει τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στα χρόνια της κρίσης. Για να επουλωθούν αυτές οι πληγές, απαιτείται η σταθεροποίηση που παρατηρούμε να αποκτήσει διάρκεια και δυναμική όλο το 2018. Στόχος μας λοιπόν είναι να διατηρήσουμε το ψυχολογικό θετικό πρόσημο των εορτών και στις χειμερινές εκπτώσεις, ξεπερνώντας τον περυσινό τζίρο του πρώτου διμήνου των 5,5 δισ. ευρώ. Ωστόσο φέτος κάτι διαφαίνεται να αλλάζει στη ψυχολογία της αγοράς που μας επιτρέπει να προσδοκούμε σταδιακή αύξηση της κατανάλωσης, καλύτερους τζίρους και μία επιτέλους καλύτερη νέα χρονιά για το εμπόριο. Οφείλουμε τέλος να αναγνωρίσουμε ότι η όποια βελτίωση των μεγεθών στον κλάδο του εμπορίου οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην υπομονή, την επιμονή και την ικανότητα των μικρομεσαίων εμπόρων, στους οποίους προσωπικά αποδίδω όλα τα εύσημα».

 

Πηγή: ΑΠΕ