Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Τι σχεδιάζουν οι Ιταλοί - ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αθήνα - Θεσσαλονίκη, όπως Ρώμη- Μιλάνο

ο μοντέλο Ρώμης - Μιλάνου όπου η επιβατική κίνηση διπλασιάστηκε μέσα σε δέκα χρόνια, σκοπεύουν να ακολουθήσουν οι Ιταλοί της Ferrovie Dello Stato Italiane για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σε πρώτη φάση, οι Ιταλοί λέγεται ότι προγραμματίζουν να αγοράσουν από το 2018, όταν και θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης, νέους συρμούς, αξίας 400 - 500 εκατ. ευρώ.

Σε δεύτερη φάση, ο στόχος της τρίτης μεγαλύτερης σιδηροδρομικής εταιρείας στην Ευρώπη λέγεται ότι είναι να συμπεριληφθεί το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη στις πιο ελκυστικές ευρωπαϊκές διαδρομές, μεταξύ των οποίων το Παρίσι-Βρυξέλλες, το Αμβούργο - Κολωνία, και το Μιλάνο - Ζυρίχη - Φρανκφούρτη.

Η επικύρωση της «συμφωνίας μετόχων» προγραμαμτίζεται να γίνει μεθαύριο Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου από τους Πρωθυπουργούς Ελλάδας και Ιταλίας Αλέξη Τσίπρα και Πάολο Τζεντιλόνι στο πλαίσιο του πρώτου «Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας - Ιταλίας» που θα διεξαχθεί στην Κέρκυρα. Οι υπογραφές πέφτουν εννιά μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie Dello Stato και τέσσερα ολόκληρα χρόνια από την πρώτη προσπάθεια πώλησης της εταιρείας από το ΤΑΙΠΕΔ.

Η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, ήταν και ο βασικός λόγος για τον οποίο ήρθαν στην Ελλάδα οι Ιταλοί, εκτός φυσικά από τη γεωγραφική θέση της χώρας και τις δυνατότητες που διανοίγονται στο διαμετακομιστικό εμπόριο από την αναβάθμιση του Πειραιά.

Η νέα γραμμή πρόκειται να βελτιώσει την υποδομή και θα έχει ως αποτέλεσμα το ταξίδι ανάμεσα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να γίνεται σε λιγότερο από τρεισίμισι ώρες. Με την εξέλιξη αυτή ο επιβάτης θα μπορεί να απολαμβάνει ένα γρήγορο, ασφαλές και άνετο ταξίδι, ενώ ταχύτερα θα διεξάγονται και οι εμπορευματικές μεταφορές. Οι Ιταλοί λοιπόν σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν τη νέα γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη και να την ενισχύσουν με μοντέλο τα όσα πέτυχαν στη γραμμή Ρώμη - Μιλάνο, όπου σε διάστημα δέκα ετών κατάφεραν να διπλασιάσουν την επιβατική κίνηση.

Σύμφωνα με τις ανάγκες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 20 - 25 νέα τρένα, καθένα από τα οποία κοστίζει γύρω στα 20 εκατ. ευρώ, (σύνολο δαπάνης 400-500 εκατ ευρώ). Η’ για να το πούμε διαφορετικά το νέο τροχαίο υλικό εκτιμάται ότι θα στοιχίσει περίπου δέκα φορές όσα πλήρωσε η Ferrovie Dello Stato για να αποκτήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (σ.σ. 45 εκατ.).

Πρόσφατα πάντως η κυβερνηση ενέκρινε αποζημίωση 12 εκατ ευρώ υπέρ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις ζημιές που υπέστη η εταιρεία κατά την επί 70 ημέρες κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής το 2015 από τους πρόσφυγες.

Στη διάρκεια εκείνων των δύο και πλέον μηνών, ο αποκλεισμός της Ειδομένης είχε στοιχίσει εκατομμύρια ευρώ σε επιχειρήσεις που είδαν τα εμπορεύματά τους να σαπίζουν, και τις παραγγελίες τους να ακυρώνονται, ενώ οι επιχειρηματίες έπρεπε να βρουν άλλες ακριβότερες διαδρομές για να κάνουν τη δουλειά τους.

Επί μήνες η κυβέρνηση κώφευε στις συνεχείς εκκλήσεις του επιχειρηματικού κόσμου να βρει τρόπο να απελευθερώσει τις γραμμές και να μεταφέρει τους χιλιάδες πρόσφυγες σε οργανωμένες δομές. Τη ζημιά καλείται να πληρώσει ο κρατικός προυπολογισμός.

 

ΠΗΓΗ ΙΝ.GR

    

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
randomness