Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Πιλότοι και προσωπικό εδάφους στο επίκεντρο των ερευνών για την πτήση MH370

Έρευνες στα σπίτια των πιλότων του Boeing 777 της Malaysia Airlines που εξαφανίστηκε πριν από εννέα ημέρες με 239 επιβαίνοντες, πραγματοποίησε η αστυνομία της χώρας.

Οι Αρχές κάνουν «φύλλο και φτερό» τη ζωή του 53χρονου Ζαχαρί Αχμάντ Σαχ και του 27χρονου συγκυβερνήτη, Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, ενώ παράλληλα μελετούν και το ψυχολογικό τους προφίλ. Η αστυνομία ανέκρινε τις οικογένειες των δύο πιλότων.

Η αστυνομία εξετάζει έναν πολύπλοκο εξομοιωτή πτήσης που βρέθηκε στο σπίτι του 53χρονου πιλότου. Σε συνέντευξη Τύπου, η κυβέρνηση είπε πως οι δύο πιλότοι δεν είχαν ζητήσει να πετάξουν μαζί.

Με την παραδοχή από τον μαλαισιανό πρωθυπουργό ότι το σύστημα επικοινωνίας του αεροσκάφους έκλεισε σκόπιμα -κάτι που θα απαιτούσε παρέμβαση από άνθρωπο με γνώση χειρισμού αεροσκαφών-, οι έρευνες επικεντρώνονται πλέον στο πλήρωμα και τους επιβάτες του αεροσκάφους.

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι δεν έχει ακόμα λάβει όλα τα στοιχεία από το ιστορικό των επιβατών, καθώς ορισμένες χώρες δεν έχουν απαντήσει στο αίτημα της Μαλαισίας.

Δεδομένα από τους δορυφόρους δείχνουν ότι το αεροσκάφος πετούσε για επτά ώρες μετά την διακοπή της επικοινωνίας και ότι θα μπορούσε να έχει φτάσει οπουδήποτε, από το Καζακστάν μέχρι το βόρειο Ινδικό Ωκεανό, γεγονός που θα αποτελούσε τεράστια πρόκληση για τις προσπάθειες εντοπισμού του αεροσκάφους.

Οι ερευνητές που εξετάζουν τις συνθήκες εξαφάνισης του αεροσκάφους της Malaysia Airlines ανέκριναν το προσωπικό εδάφους που είχε ασχοληθεί με την πτήση MH370 πριν αυτή απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ στις 8 Μαρτίου.

Αστυνομική πηγή στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας ανέφερε ότι οι ερευνητές μίλησαν με ορισμένους από το προσωπικό εδάφους για να εξακριβώσουν αν αυτοί γνωρίζουν κάποια λεπτομέρεια που θα μπορούσε να παράσχει πληροφορίες ή ενδείξεις για το Μπόινγκ 777.

Παράλληλα, ανακρίνουν κάποιους από τους μηχανικούς.

«Δεν αποκλείουμε κανένα είδος κινήτρου αυτή στη στιγμή» δήλωσε μαλαισιανός αξιωματούχος, με το BBC να αναφέρει ότι εξετάζονται όλα τα σενάρια: από εκείνο της τρομοκρατίας μέχρι και εκείνο μιας αυτοκτονίας.

Ο 53χρονος Ζαχαρί Αχμάντ Σαχ εργαζόταν στη Malaysia Airlines περισσότερα από 30 χρόνια και θεωρείτο έμπειρος πιλότος, ενώ ο 27χρονος Φαρίκ είχε πρόσφατα μεταφερθεί στο πιλοτήριο του Boeing 777 και σχεδίαζε να παντρευτεί.

Η πορεία του αεροσκάφους

Η πτήση ΜΗ370 ξεκίνησε από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο στις 00:40 τοπική ώρα της 8ης Μαρτίου. Εξαφανίστηκε από τις οθόνες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας λιγότερο από μία ώρα μετά (01:20 τη νύχτα).

Ο πρωθυπουργός της χώρας δήλωσε ότι τα στοιχεία δείχνουν «σε μεγάλο βαθμό βεβαιότητας» ότι ένα από τα συστήματα επικοινωνίας απενεργοποιήθηκε λίγο πριν φτάσει στην ανατολική ακτή της Μαλαισίας. Πρόκειται για το ACARS, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στα συστήματα υπολογιστών του αεροσκάφους να επικοινωνούν με εκείνα των υπολογιστών εδάφους, δίνοντας πληροφορίες για την κατάσταση των συστημάτων του αεροσκάφους.

Φαίνεται ότι το σύστημα αυτό απενεργοποιήθηκε μετά την τελευταία επικοινωνία του πιλότου με τον πύργο ελέγχου και το μήνυμά του: «Εντάξει, καληνύχτα».

Λίγο αργότερα, ο αναμεταδότης του αεροσκάφους έκλεισε. Σύμφωνα με στοιχεία στρατιωτικού ραντάρ, το αεροσκάφος άλλαξε πορεία και πέταξε και πάλι πάνω από τη Μαλαισία πριν κατευθυνθεί βορειο-δυτικά.

Ένας δορυφόρος κατάφερε να εντοπίσει σήμα του αεροσκάφους μέχρι τις 08:11 το πρωί (τοπική ώρα), περισσότερες από 7 ώρες μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους από το ραντάρ- αν και δεν ήταν σε θέση να δώσει την ακριβή τοποθεσία του.

Με βάση αυτά τα δεδομένα εκτιμάται ότι η τελευταία επικοινωνία του αεροσκάφους με κάποιον δορυφόρο ήταν σε ένα από αυτά τα δύο σημεία:

  • Έναν αεροδιάδρομο στα βόρεια που εκτείνεται από τα σύνορα του Καζακστάν και του Τουρκμενιστάν μέχρι τη βόρεια Ταϊλάνδη,
  • Έναν αεροδιάδρομο στα νότια που εκτείνεται από την Ινδονησία μέχρι τον Νότιο Ινδικό Ωκεανό.

Οι ερευνητές θα προσπαθήσουν να συγκεντρώσουν τα στοιχεία από όλες τις χώρες από όπου μπορεί να πέρασε το αεροσκάφος, ανάμεσά τους την Ταϊλάνδη, τη Μιανμάρ, το Νεπάλ, το Μπανγκλαντές, το Μπουτάν, την Ινδία και το Πακιστάν.

Ειδικοί αναφέρουν ότι αν το αεροπλάνο προσπάθησε να κάνει τη βόρεια διαδρομή, είναι εξαιρετικά απίθανο ότι θα μπορούσε να ταξιδέψει μέσα από τον ινδικό εναέριο χώρο και πάνω από χώρες όπως το Αφγανιστάν και το Πακιστάν, χωρίς να εντοπιστεί από κάποιο από τα δεκάδες στρατιωτικά ραντάρ.

Αναπαράσταση της πτήσης

Αξιωματούχοι της Μαλαισίας μίσθωσαν ένα Boeing 777, προκειμένου να πραγματοποιήσουν αναπαράσταση της πτήσης, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Στόχος είναι να βρεθεί εάν τα στοιχεία από το ραντάρ και τους δορυφόρους ταιριάζουν με εκείνα της πτήσης MH370 και να βρεθεί η πιθανή πορεία του αεροσκάφους.

Το αεροσκάφος ακολούθησε την πορεία του αεροσκάφους της Malaysia Airlines και έτσι επιβεβαιώθηκαν οι δύο πιθανές κατευθύνσεις του αεροσκάφους.

«Πρόκληση» η συνέχιση των ερευνών

Σοβαρά προβλήματα προκαλεί η επέκταση των ερευνών. Πλέον στις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους συμμετέχουν 25 χώρες.

«Μία ήδη πολύ περίπλοκη επιχείρηση έρευνας, έγινε ακόμα πιο δύσκολη» είπε ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας.

Ο υπουργός Άμυνας της Μαλαισίας, Χισαμουντίν Χουσεΐν, έγραψε σε μήνυμά του στο Twitter ότι η κυβέρνηση συζητά με όλες τις χώρες που συμμετέχουν στις έρευνες για να βρεθεί ο καλύτερος τρόπος να αναπτυχθούν τα διαθέσιμα μέσα στους δύο αεροδιαδρόμους.

    

 

Απόψεις

Το ταξίδι στον  Νομό Έβρου είχε και δυσάρεστα απρόοπτα. Συνάντησα στην Ορεστιάδα τον ιντερνετικό μου φίλο Χρήστο. Η χαρά μεγάλη και από τις δύο πλευρές, μέχρι την...

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.