Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Η ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΟΥ 4ΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ ΠΟΥ ΑΡΙΣΤΕΥΣΕ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ !!

• Πανελλαδικές 2022: Πτώση των βάσεων δείχνουν τα αποτελέσματα

Για τη φοιτητική ζωή ετοιμάζεται η μαθήτρια του 4ου Γενικού Λυκείου Λαμίας Εύη Χαρίλα του Γεωργίου, που αρίστευσε στις πανελλήνιες εξετάσεις, συγκεντρώνοντας μία από τις καλύτερες βαθμολογίες πανελλαδικά. Η Εύη δέχτηκε να μοιραστεί με την εφημερίδα μας το μυστικό της επιτυχίας της, λέγοντας ότι οφείλεται στον καλό προγραμματισμό και την οργάνωση του διαβάσματος αλλά και στη σωστή και ψύχραιμη διαχείριση του άγχους. Όπως λέει, αποκόμισε τις καλύτερες εντυπώσεις από το σχολείο, οι καθηγητές αγαπούν αυτό που κάνουν και φαίνεται στο αποτέλεσμα των εξετάσεων.





Με μία από τις υψηλότερες βαθμολογίες πανελληνίως η Εύη έχει βάλει πλώρη για το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, καθώς στόχος της είναι να περάσει στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών. Αν και τα Μαθηματικά ήταν το μάθημα που πρωταγωνίστησε και φέτος ως μια δυσάρεστη έκπληξη που επιφύλασσαν οι Πανελλαδικές στους υποψηφίους, η Εύη αρίστευσε στο μάθημα αυτό 20 !

Δεν ήταν όμως το μοναδικό 20αρι για την Εύη, αφού τον ίδιο βαθμό πήρε και στο μάθημα της Χημείας. Στη Φυσική έγραψε για 19,9 και στην  Έκθεση για 19,6.

• Τις βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια που δείχνουν μια πτωτική εικόνα των βάσεων εισαγωγής στα πανεπιστήμια σε σχέση με την περυσινή χρονιά, ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.

Οι βαθμολογίες αναρτήθηκαν σε όλα τα Λύκεια της χώρας και στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr, ενώ έχουν αποσταλεί και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνο των υποψηφίων, σε όσους το είχαν αιτηθεί.

Όπως ανακοινώθηκε οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2022 ανά είδος Λυκείου και Ομάδα Προσανατολισμού/Τομέα εμφανίζονται στους παρακάτω πίνακες:





Επισημαίνεται ότι το πλήθος των υποψηφίων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ προκύπτει από μία τουλάχιστον συμμετοχή σε πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ


Υπενθυμίζεται ότι από φέτος ισχύουν συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή του.

Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%.

Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%. Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα), ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%.

Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή δύο (2) ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%.

Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο (2) ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%.

Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Άρα, σύμφωνα με τα παραπάνω, κάθε υποψήφιος που συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, για κάθε Τμήμα που θα δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο, θα πρέπει να υπολογίσει τα μόριά του, πολλαπλασιάζοντας τους βαθμούς στα 4 πανελλαδικά μαθήματα (και σε τυχόν ειδικά μαθήματα και αγωνίσματα) επί τους αντίστοιχους συντελεστές για κάθε μάθημα, όπως φαίνονται στις παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις.

Έτσι, κάθε υποψήφιος φέτος θα έχει πιθανόν διαφορετικό αριθμό μορίων για κάθε Τμήμα/Σχολή και όχι έναν ενιαίο αριθμό μορίων για ολόκληρο το Επιστημονικό Πεδίο (για τα ΓΕΛ) ή τον Τομέα (για τα ΕΠΑΛ), που είναι υποψήφιος.

Ενδεικτικά, δίνεται ένα παράδειγμα υποψηφίου ΓΕΛ για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία: Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία Αρχαία Ελληνικά Ιστορία Λατινικά 17 18,6 20 20

Αυτός ο υποψήφιος συγκεντρώνει για τη Νομική Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 18.680 μόρια, ενώ για τη Νομική Κομοτηνής (Δ.Π.Θ.) 18.900 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών: Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία Αρχαία Ελληνικά Ιστορία Λατινικά Νομική Θεσ/νίκης-ΑΠΘ 30% 30% 20% 20% Νομική Κομοτηνής-Δ.Π.Θ. 25% 25% 25% 25%.

 

 

    

 

Απόψεις

Γράφει ο Χ.Τ. ο Βιτ’λιώτης13/04/2024Ελλάς Ελλήνων αχταρμάςΧώρα της προσωπίδαςΜ’ όλα τα φρούτα τις ψευτιάςΈμποροι της ελπίδας.--Η ψευτιά και το …μπουγέλοΈχουν μέλι στο...