Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

52 νεκρούς τον μήνα σε τροχαία δυστυχήματα θρηνούσε η χώρα μας το 2023 !!

52 νεκρούς τον μήνα σε θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα θρηνούσε η χώρα μας το 2023 , σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων που δόθηκαν στη δημοσιότητα στα πλαίσια της  Πανελλαδικής Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας, που  τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και  διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», σε συνεργασία με το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων . 

Μία από τις θλιβερές πρωτιές της Ελλάδας , σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία των ελλήνων συγκοινωνιολόγων , είναι ότι κατέχει ένα από υψηλότερα ποσοστά νεκρών (50%) σε τροχαία δυστυχήματα που συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που είναι στο 38%. 
''Η μείωση της ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές στα 30 χλμ/ώρα δεν είναι επιλογή αλλά ανάγκη '' υποστηρίζει ο πρόεδρος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Θανάσης Τσιάνος .
Όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 30 χλμ/ώρα,σημιώνει παρουσιάζοντας τα στατιστικά στοιχεία με τα τροχαία δυστυχήματα ,  η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού του ευάλωτου χρήστη ( πεζού, χρήστη μοτοσυκλέτας, ποδηλάτου, ηλεκτρικού πατινιού) σε περίπτωση ατυχήματος είναι 20%, ενώ εάν το αυτοκίνητο κινείται
με 50 χλμ/ώρα, η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού ξεπερνά το 80%.
Απο την ερευνα προκύπτει επίσης οτι στην Ελλάδα έχουμε ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό νεκρών μοτοσικλετιστών, που είναι 38%, σε σχέση με τη Ευρώπη όπου ο μέσος όρος είναι 18%. Το ποσοστό των νεκρών μοτοσυκλετιστών στις κατοικημένες περιοχές είναι ακόμα μεγαλύτερο 45% έναντι 20% της ΕΕ. Το παραπάνω κάνει ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη για μείωση των ταχυτήτων στις κατοικημένες περιοχές σε 30χλμ/ώρα, λόγω και της μεγάλης χρήσης μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα.
Το ποσοστό των οδηγών μοτοσυκλέτας που φοράνε κράνος είναι 80% στην Ελλάδα, όταν στην Ευρώπη είναι 97%, και 65% στους επιβάτες, ενώ στην Ε.Ε., 95% (πηγή:
Baseline project- ΕΜΠ). Το 69% των νεκρών οδηγών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων δεν φορούσε ή δεν καταγράφηκε να φοράει κράνος.