Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

To ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης μπαίνει σε μια νέα εποχή !

 

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί, στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας, η συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του Νίκου Ορφανού, νέου καλλιτεχνικού διευθυντή στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Ρούμελης, εκεί όπου έκανε και τα πρώτα του βήματα, το 1992, ως επαγγελματίας ηθοποιός. Στη παρουσίαση βρίσκονταν επίσης ο Δήμαρχος της Λαμίας, Θύμιος Καραΐσκος, αλλά και η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Αμαλία Ποντίκα.

Ο Δήμαρχος της Λαμίας, μίλησε για μια νέα αρχή για το Θέατρο της Ρούμελης. «Το Θέατρό μας μπαίνει σε μια νέα εποχή και είναι έτοιμο να κάνει μια ολική επαναφορά. Εγγύηση γι’ αυτό αλλά και έκφραση της βούλησης όλων μας, και της Δημοτικής Αρχής αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου, αποτελεί η επιλογή του νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή, Νίκου Ορφανού. Ενός ανθρώπου που, έχει υπηρετήσει συνεπώς και αδιαλείπτως τον χώρο και επιτυχημένα. Δεν είναι μόνο ότι έχει την γνώση, την εμπειρία και την κατάρτιση να προχωρήσει το Θέατρό μας βήματα μπροστά. Είναι και το γεγονός ότι κατάγεται από την πόλη μας. Γνωρίζει πολύ καλά τη Λαμία. Ο στρατηγικός σχεδιασμός τον οποίο ξεδίπλωσε το προηγούμενο χρονικό διάστημα στο Διοικητικό Συμβούλιο, και αποτέλεσε ένα από τα στοιχεία για την επιλογή του, είναι αυτός που εκφράζει τις υψηλές προσδοκίες όλων μας, για μια ολική επαναφορά στο θέατρό μας».

Η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Αμαλία Ποντίκα, αφού ευχήθηκε καλή επιτυχία στον νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή, μίλησε για τους στόχους που έχει θέσει. «Στόχος μας είναι η αναβάθμιση και η ενδυνάμωση του πολιτιστικού γίγνεσθαι της πόλης, κάτι το οποίο πιστεύω πως μπορεί να υλοποιηθεί, μέσα από τη συνεργασία. Η μέχρι τώρα του πορεία και η προσφορά του στο χώρο εγγυώνται την πολιτιστική ταυτότητα, την οποία θέλουμε να δώσουμε όλοι, σε αυτό τον θεσμό πανελλαδικής εμβέλειας».

Με αφορμή τις καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα, έπειτα από την καταγγελία της Σοφίας Μπεκατώρου, η κ. Ποντίκα δήλωσε πως «ως γυναίκα, θέλω να εκφράσω τη συμπαράστασή μου σε όλες τις γυναίκες που έχουν δεχθεί τέτοιες συμπεριφορές, και να καλέσω τις γυναίκες να μην φοβούνται και να τις αποκαλύπτουν».

Ο Νίκος Ορφανός, με την ανάληψη των νέων καθηκόντων του, τόνισε πως «αυτή τη στιγμή, που ο σύγχρονος πολιτισμός περνάει την δυσκολότερη στιγμή του από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που δοκιμάζεται από μια πανδημία που έχει αναστείλει σχεδόν ένα χρόνο όλες τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες, που δοκιμάζεται αξιακά και ηθικά, η θέληση της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Λαμιέων, να ενεργοποιήσει το Δημοτικό Περιφερειακό του Θέατρο, ώστε να χαράξει μια καινούρια αρχή, δίνει ένα μήνυμα πανελλαδικά στον πολιτισμό της χώρας, εμψύχωσης και πολιτιστικής ανάτασης. Ο πολιτισμός δεν θα επιτραπεί να μείνει νεκρός. Με μεγάλη χαρά αναλαμβάνω αυτόν τον οργανισμό, σε μια δύσκολη στιγμή και για το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης και για το Θέατρο γενικότερα, στην γενέθλια πόλη της μητέρας μου».

Τονίζοντας την σύνδεση που έχει με την πόλη της Λαμίας, επεσήμανε στη συνέχεια πως «θα εργαστώ με όλες μου τις δυνάμεις για αυτή τη νέα αρχή του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου, ώστε να δημιουργήσουμε ένα πολιτιστικό οργανισμό υψηλού επιπέδου, εφάμιλλο όχι μόνο με τους αντίστοιχους ελληνικούς, αλλά και με αντίστοιχους ξένους. Οι φιλοδοξίες μας είναι αρκετά υψηλές».

Όσο για τον στρατηγικό σχεδιασμό, ο οποίος, όπως ανέφερε, πρέπει να ανταποκρίνεται σε νέα δεδομένα, ο νέος Καλλιτεχνικός Διευθυντής παρουσίασε τους βασικούς άξονες : Ενεργοποίηση των δυνάμεων του Θεάτρου, κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας του, 12 μήνες τον χρόνο, ανανέωση της σχέσης με το κοινό της πόλης, με διάφορους τρόπους, αλλά και επαναλειτουργία του θεατρικού εργαστηρίου, εμπλουτισμός του Θεάτρου με νέα μέσα, ανάδειξη ηθοποιών και ευρύτερα καλλιτεχνών της πόλης, τονισμός παιδαγωγικής και γνωσιακής διάστασης των σχεδιασμών, καθιέρωση μιας βιώσιμης και διάφανης λειτουργίας του Θεάτρου, διάδοση των δράσεών του σε εθνικό επίπεδο, δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου, εγκαθίδρυση ενός καθεστώτος αλληλοσεβασμού και προστασίας της αξιοπρέπειας μεταξύ των εργαζομένων.

Όσον αφορά τις ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες της πόλης και του τόπου γενικότερα, έπειτα από ερώτηση που δέχθηκε, ο Νίκος Ορφανός ανέφερε πως «γνωρίζω την ύπαρξη αυτών των ομάδων, οι οποίες υπάρχουν εδώ και δεκαετίες. Θα ήθελα πάρα πολύ να συνεργαστώ. Ειδικά όταν δεν υπάρχει άλλη δραστηριότητα στη πόλη, το ερασιτεχνικό θέατρο ζεσταίνει τους θεατές. Έχω στο μυαλό μου κάποια πράγματα, όπως για παράδειγμα κάποιο φεστιβάλ, ωστόσο αυτό είναι κάτι που θα το δούμε».

Επιπλέον, μιας και φέτος συμπληρώνονται 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, ο κ. Ρωμανός ρωτήθηκε εάν σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί αυτό το χρονικό σημείο, έτσι ώστε να αναδειχθεί και η πόλη. «Επεξεργαζόμαστε δύο σχεδιασμούς πάνω σε αυτό. Η εξέλιξη της πανδημίας ωστόσο μας πάει αρκετά πίσω. Πολλές από τις εκδηλώσεις ενδεχομένως να καβαλήσουν και το 2022, αλλά αυτό δεν έχει σημασία, γιατί η επέτειος δεν είναι ημερολογιακή, αλλά αξιακή και ιστορική, η οποία δεν εγκλωβίζεται σε ένα συγκεκριμένο χρόνο». Όσο για τους σχεδιασμούς και όσα πρόκειται να γίνουν στο μέλλον, αν όλα πάνε καλά, θα αφορά συγκεκριμένα τη Ρούμελη, ενώ ο άλλος θα είναι γενικότερου περιεχομένου. Στόχος είναι να μην γίνει μια απλή αναμετάδοσή τους ψηφιακά, αλλά να μπορέσει ο κόσμος να τις απολαύσει από κοντά.

Τέλος, με αφορμή τις ολοένα και αυξανόμενες καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση, οι οποίες, ξεκινώντας από τον αθλητισμό και την Σοφία Μπεκατώρου, προχώρησαν και σε άλλους χώρους, όπως αυτός του Θεάτρου, ρωτήσαμε τον Νίκο Ορφανό αν θεωρεί πως όλο αυτό συνολικά αδικεί τον χώρο, ή αν όντως το πρόβλημα είναι τόσο μεγάλο όσο δείχνει. «Υπάρχει σίγουρα πρόβλημα, αλλά είναι ανά περίπτωση. Δεν είναι μια γενική κατάσταση αυτή. Δεν σημαίνει ότι όποιος έρχεται να γίνει ηθοποιός ή μπαίνει στο χώρο του Θεάτρου και της υποκριτικής, κακοποιείται κατά κάποιο τρόπο. Σε καμία περίπτωση. Ας μη ξεχνάμε πως είναι ένας κλάδος ο οποίος είναι στενά συνδεδεμένος με τη δημοσιότητα, οπότε καθετί που συμβαίνει στον κλάδο, αυτομάτως διαχέεται στην υπόλοιπη κοινωνία. Είναι πολύ σημαντικό που τόλμησαν οι γυναίκες αυτές και μίλησαν. Έχω πει και σε άλλη μου συνέντευξη, ότι πρέπει να μιλήσουν όλοι όσοι έχουν εντοπίσει κάτι το οποίο προσβάλλει την προσωπικότητά τους σε συστηματικό τρόπο, κάτι το οποίο ξεφεύγει των καθιερωμένων ορίων, καθώς και οτιδήποτε είναι ποινικά κολάσιμο. Πρέπει να καταλάβουμε πως η πανδημία, μας ανάγκασε σε μια ενδοσκόπηση. Ήταν ένα παρελκόμενο αυτό, το οποίο δεν ήταν φυσικά άσχετο με το κλείσιμο των θεάτρων, γιατί όσο εργάζεσαι και δουλεύεις, τα πράγματα προχωράνε, και μπορεί να δώσεις τόπο στην οργή και προσπερνάς κάποια πράγματα. Τώρα όμως, που έγινε αυτός ο αναστοχασμός, ήταν πολύ σημαντικό, γιατί πρέπει και το θέατρο να αντιμετωπίσει τους σκελετούς που έχει στην ντουλάπα του, για να μπορέσει να βελτιωθεί, και να βελτιώσει τις συνθήκες για όλους τους ανθρώπους. Οι κοινωνίες αλλάζουν, οι κοινωνίες προχωρούν, πράγματα που ήταν ανεκτά πριν 30 χρόνια, πλέον δεν είναι, και καλά κάνουν και δεν είναι. Πρέπει να μάθουμε να σεβόμαστε και να λειτουργούμε σε έναν άριστο εργασιακό χώρο. Μέσα στα καθήκοντά μου ως διευθυντής, έχω πολύ ψηλά την υποχρέωσή μου να δημιουργώ τις καλύτερες συνθήκες, για να μπορούν να εργάζονται οι συνεργάτες μας και να δημιουργούν καλλιτέχνες που θα έρθουν εδώ. Αν δεν έχεις χαρούμενος εργαζόμενους και καλλιτέχνες, δεν έχεις ευτυχισμένους και χαρούμενους θεατές».

 
 

    

 

Απόψεις

Γράφει η Γιώτα Τριανταφύλλου  Ποτάμι ο χρόνος,αναζητώ τη χαρά.Αγκαλιά, με πόδια μπλεγμένα, ξεβρασμένα θέλω κι ανάγκες,πιάστηκα στο πρώτο κλαδίπου περνούσε.Κοίταξα...