Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

ΕΛΜΕ Φθιώτιδας: Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Απαράδεκτο, αναχρονιστικό και αντιδραστικό χαρακτηρίζει  το περιεχόμενο του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας  η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας ζητώντας την απόσυρση του. Παράλληλα καταγγέλλει την χρονική στιγμή που επιλέχτηκε να κατατεθεί εν μέσω πανδημίας.

Σύμφωνα με την  ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας ''Ούτε ένα μέτρο δεν υπάρχει  που να δείχνει ότι το υπουργείο και η κυβέρνηση αφουγκράζονται τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και της κοινωνίας, και μάλιστα σε μια εποχή πολύ δύσκολη που όλοι δοκιμαζόμαστε από την πανδημία και τις συνέπειές της σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο''. Όλα τα μέτρα , τονίζει η ΕΛΜΕ , οδηγούν με βεβαιότητα στην υπονόμευση του δημόσιου σχολείου, τον αποκλεισμό ολόκληρων κοινωνικών ομάδων και την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Οι μαθητές και οι οικογένειές τους είναι οι πρώτοι που πλήττονται με την αύξηση του ανταγωνισμού και την αύξηση της παραπαιδείας, στρεφόμενοι σε μια εκπαίδευση δεξιοτήτων και όχι μόρφωσης, με ακόμα μεγαλύτερη ψυχολογική και οικονομική επιβάρυνση

 

''Το νομοσχέδιο που περιέχονται η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης έρχεται ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες». Ενός σχολείου κατηγοριοποιημένου και διαφοροποιημένου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς θα καλείται να διαχειριστεί τη φτώχεια από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.

Διατήρηση του Λυκείου – εξεταστικού κέντρου, ενίσχύσή του και προχωράει σε ακόμα πιο βαθιές και αντιδραστικές αλλαγές. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων (που οδήγησε στην πρώτη εφαρμογή της πριν καταργηθεί σε σχολική αποτυχία περίπου το 1/4 των μαθητών) από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ και αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο. Μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Το Λύκειο μετατρέπεται σε «εξεταστική αρένα», υψώνοντας νέους ταξικούς φραγμούς, θέτοντας νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια.

Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους με πρόσχημα τον περιορισμό των παραβατικών συμπεριφορών. Το μέτρο καταργεί το δικαίωμα χιλιάδων μαθητών άνω των 17 (απόφοιτοι ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους επιλέγοντας τομέα η ειδικότητα στο ΕΠΑΛ) σπρώχνοντάς τους στην κατάρτιση, σε ΙΕΚ, ΚΕΚ κ.ά. Διώχνει ουσιαστικά το 1/3 περίπου των φοιτούντων στα ΕΠΑΛ , ώστε να καταργήσει χιλιάδες τμήματα ΕΠΑΛ ανά τη χώρα, να συγχωνεύσει, καταργήσει ειδικότητες αλλά και ολόκληρα σχολεία με ό,τι συνέπειες κι αν έχουν στη μόρφωση των μαθητών και το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά (κατάργηση χιλιάδων οργανικών θέσεων).

 

Επίσης , σύμφωνα με τα οσα υποστηρίζει η ΕΛΜΕ στην ανακοινωσή το νομοσχέδιο τιμωρεί τους αναπληρωτές  , ''που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους, εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας. Η διάταξη για την «κατά προτεραιότητα κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων» ομολογεί με τον πιο επίσημο τρόπο πως το κράτος και το Υπουργείο Παιδείας θα αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και τις ειδικότητες.

Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνουν την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα. Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής χρειάζεται όλοι οι μαθητές από την πρώτη μέρα του σχολείου να έχουν τον εκπαιδευτικό δίπλα τους.

Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο , καθώς και του ελάχιστου αριθμού για τη δημιουργία τμήματος. Αντί μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, για τη δημιουργία σύγχρονων και υγιεινών σχολικών τάξεων, με αφορμή και τις σημερινές συνθήκες λόγω κορονοϊού, μεγάλες τάξεις, συγχωνεύσεις, καταργήσεις και υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. ''

 

 

 

    

 

Απόψεις

Γράφει ο Χ.Τ. ο Βιτ’λιώτης13/04/2024Ελλάς Ελλήνων αχταρμάςΧώρα της προσωπίδαςΜ’ όλα τα φρούτα τις ψευτιάςΈμποροι της ελπίδας.--Η ψευτιά και το …μπουγέλοΈχουν μέλι στο...