Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

 

Επαγγελματίες Ανατ. Φθιώτιδας : '' Καταστρέφονται οι επιχειρήσεις μας ...''

 

 

Εντονες  αντιδράσεις στους  καταστηματάρχες της Ανατολικής Φθιώτιδας προκαλεί ο νόμος Σπίρτζη που απαγορεύει την κυκλοφορία  των φορτηγών απο το παράπλευρο οδικό δίκτυο και τις Παλιές Εθνικές Οδούς . ''Καταστρέφονται οι επιχειρήσεις μας '' καταγγέλλουν οι επαγγελματίες που διατηρούν καταστήματα εστίασης και ψαροταβέρνες στην περιοχή και βλέπουν τον τζίρο των επιχειρησεών τους να μειώνεται συνεχώς . ''Θέλουν να μας σβήσουν απο το χάρτη'' τονίζει ο Νίκος Αντωνόπουλος που διατηρεί ψαροταβέρνα στην παραλία του Καραβόμυλου . ''Απο το 1974 η περιοχή μας εχει χαρακτηριστεί τουριστική ζώνη και δυστυχώς δεν εχουμε την δυνατότητα να τοποθετήσουμε μια πινακίδα στους νέους κόμβους που εχουν κατασκευαστεί και ελέγχονται απο τους παραχωρησιούχους '' σημειώνει αγανακτισμένος ο κ. Αντωνόπουλος . Το μεγάλο πρόβλημα που εχει δημιουργηθεί συζητήθηκε χθες το βράδυ  στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας παρουσία των επαγγελματιών του κλάδου . Ενημερώνοντας τα μέλη του Επιμελητηρίου ο ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων Παναγιώτης Τζούνης ζήτησε την στήριξη του Επιμελητηρίου στον αγώνα των επαγγελματιών να μην εφαρμοστεί ο νόμος πριν την απόφαση του ΣτΕ . ''Στο παράπλευρο οδικό δίκτυο και στις παλιές εθνικές οδούς συμβαίνουν εξωφρενικά και τραγελαφικά πράγματα που πλήττουν βάναυσα ολες τις επιχειρήσεις '' σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τζούνης .   Για την κατάσταση αποκλεισμού που βιώνουν ολοι οι επαγγελματίες στην περιοχή της Ανατ. Φθιώτιδας εχουν ενημερωθεί οι αρμόδιοι υπουργοί , οι βουλευτές , η Περιφέρεια αλλά το πρόβλημα παραμένει και οξύνεται τονίζουν με μια φωνή οι επαγγελματίες  και ζητούν την παρέμβαση της Περιφέρειας για να βρεθεί λύση  . Την ιδια ωρα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Χερσαίων Μεταφορών εχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας , ωστόσο η συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων κατα του νόμου Σπίρτζη αναβλήθηκε για 5η φορά για τις 22 Μαίου του 2018 . Έτσι, απαγορεύτηκε η κυκλοφορία σχεδόν σε όλες τις παλαιές εθνικές οδούς, ακόμη και στην Ελευσίνας-Θηβών, ενώ για τους παραβάτες το πρόστιμο ορίστηκε σε 2.000 ευρώ – 1.000 για τον οδηγό και 1.000 για τον ιδιοκτήτη του φορτηγού.

Το  Συνδικάτο Χερσαίων Μεταφορών ζητά την εξαίρεση από την απαγόρευση τουλάχιστον των παλαιών Εθνικών οδών, στις οποίες ανέκαθεν κυκλοφορούσαν τα φορτηγά ακόμη και όταν δεν υπήρχαν διόδια.

Ήδη  η Τροχαία  εχει κόψει τσουχτερά   πρόστιμα  σε επαγγελματίες στην περιοχή της Κάζας στην παλιά εθνική οδό Ελευσίνας-Θηβών και στην ΠΕΟ Λαμίας -Στυλίδας ,  εγκαινιάζοντας τη νέα κυβερνητική πολιτική, που συναντά την καθολική αντίδραση των επαγγελματιών του κλάδου αλλά και του  Επιμελητηρίου Φθιώτιδας . Τα εμπόδια δεν μπαίνουν μόνα σε οχήματα δημόσιας χρήσης αλλά και σε ιδιωτικά φορτηγά που εξυπηρετούν συνοικιακά μαγαζιά, super market ,  τα οποία στο εξής θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδικές άδειες για να λάβουν το ελευθέρας. 

 
Σε συνέχεια προηγούμενης νομοθετικής ρύθμισης και υπουργικής απόφασης που εξειδίκευε τις νέες ρυθμίσεις, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης προχώρησε σε μικρής κλίμακας τροποποιήσεις του νόμου, που ενσωματώθηκαν στο νομοσχέδιο του υπουργείου για την λειτουργία των πρατηρίων καυσίμων. Με βάση τις παρεμβάσεις αυτές, τα πρόστιμα δεν αλλάζουν, με τη διαφορά ότι οι εξαιρέσεις στις διελεύσεις των οχημάτων για λόγους π.χ διαμονής ιδιοκτήτη, έδρας επιχείρησης, φύσης επαγγέλματος κ.α καθορίζονται με υπουργική απόφαση. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται αντίστοιχα και οι οδοί ή τα τμήματα αυτών που επιβάλλεται η απαγόρευση της κυκλοφορίας. 
 
 Συνέντευξη σχετικά με τις οδικές μεταφορές, τις τιμές των διοδίων και την απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά παραχώρησε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης στην ιστοσελίδα molonoti.gr.  

Όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα, «αφοπλιστικά ειλικρινής ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών κ. Ν. Μαυραγάνης διαφωνεί με τις επιλογές Σπρίτζη και είναι απολύτως ξεκάθαρος στο τι είναι σωστό στον Μεταφορικό κλάδο».

Το απόσπασμα που αφορά τις Μεταφορές, στη συνέντευξή του στο molonoti.gr:

-Υπήρξε μια νομοθετική ρύθμιση, η οποία απαγορεύει στα φορτηγά να κυκλοφορούν στο 70% του οδικού δικτύου της χώρας. Δεν ισχύει όμως πουθενά στην Ευρώπη ένας τέτοιος αποκλεισμός, ο οποίος δημιουργεί πρωτοφανή προβλήματα, τα οποία μπορεί να επηρεάσουν ακόμη και τις τιμές των  μεταφερόμενων αγαθών. Θα επιμείνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην εφαρμογή του εν λόγω νομοθετήματος;

-Σε ό, τι με αφορά ως Υφυπουργό Μεταφορών θέλω να σας ενημερώσω ότι έχω μιλήσει πάρα πολλές φορές με τις συλλογικότητες των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων. Το αίτημά τους να κυκλοφορούν όχι στους παράδρομους, αλλά στις παλιές εθνικές οδούς, είναι δίκαιο.

Θεωρώ όμως ότι δεν είναι ορθό ούτε δίκαιο να λαμβάνουμε υπόψιν μας και να κρίνουμε ως όμοια πράγματα τους παραδρόμους με τις παλιές εθνικές οδούς. Οι παράδρομοι, πράγματι, ουδέποτε κατασκευάστηκαν για να δέχονται αυτό τον μεγάλο φόρτο σε πυκνότητα αλλά και σε βάρος, όπως είναι τα φορτηγά αυτοκίνητα.

Από την άλλη πλευρά, οι παλιές εθνικές οδοί, είτε Α’ είτε Β’ τάξης, κατασκευάστηκαν για να δέχονται τους μεγάλους φόρτους και άρα εκεί δεν υπάρχει επαρκής δικαιολογητική βάση για να απαγορεύσουμε τη μετακίνηση των φορτηγών αυτοκινήτων σε αυτές.

Φωτογραφίες

    

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.

Μηνιαίο αρχείο ειδήσεων

randomness