Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΕΡΓΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ

• Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη θα ζητήσει ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Νίκος Σουλιώτης


Δραματική παραμένει η κατάσταση με τα δημόσια έργα στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Τα περισσότερα έργα έχουν σταματήσει, ενώ οι λίγες εργολαβίες που προχωρούν χρηματοδοτούνται από τους ίδιους τους αναδόχους που έχουν την οικονομική δυνατότητα να το κάνουν.

Για παράδειγμα, το Λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου, στο Δήμο Καμένων Βούρλων, έχει φτάσει στο 85% της συμβατικής υποχρέωσης και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο ανάδοχος χρηματοδοτει με ίδιους πόρους την εργολαβία.

Την ίδια στιγμή, οι περισσότεροι ανάδοχοι ζητούν διάλυση εργολαβιών και κάποιοι άλλοι επιλέγουν τον δρόμο των αγωγών προκειμένου να διεκδικήσουν τα χρήματά τους στα δικαστήρια.

Οι Δήμαρχοι, στη συνεδρίαση της ΠΕΔ, την Παρασκευή, δεν εκρυψαν την ανησυχία τους για το πάγωμα των έργων στην Περιφέρεια, σημειώνοντας τις αρνητικές επιπτώσεις που θα υπάρξουν στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, αν δεν βρεθεί λύση.





Σύμφωνα με τους αυτοδιοικητικούς «τα έργα δημοπρατούνται και οι ανάδοχοι δεν πληρώνονται και αυτό γιατί δεν γίνονται εκταμιεύσεις από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων της Περιφέρειας».

Ο πρόεδρος της ΠΕΔ Νίκος Σουλιώτης, για το θέμα αυτό, θα επιδιώξει το επόμενο διάστημα να έχει συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Φάνη Σπανό για να βρεθεί μια λύση.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα καταγράφεται σε συμβάσεις μικρών έργων, που αφορούν κυρίως τους Δήμους.





Στα προβλήματα με τις πληρωμές των έργων στην Περιφέρεια, έρχονται να προστεθούν στα προβλήματα που έχουν προκληθεί με έργα που ήδη “τρέχουν” και σταματούν, καθώς οι ανάδοχοι ελπίζουν ότι θα υπάρξει αποκλιμάκωση των τιμών κάποια στιγμή στο μέλλον, προκειμένου να τα συνεχίσουν ενώ σε άλλες περιπτώσεις, εργοληπτικές εταιρείες που έχουν αναλάβει μετά από διαγωνισμούς την κατακύρωση των έργων, δεν πάνε να υπογράψουν τις συμβάσεις προτιμώντας την κατάπτωση των εγγυήσεων που έχουν δώσει, από το να αναλάβουν ένα έργο που “δεν τους βγαίνει οικονομικά”.

Τα έργα αυτά έχουν ανατεθεί με σημαντικές εκπτώσεις της τάξης του 40% ή και ακόμα παραπάνω, με αποτέλεσμα σήμερα να είναι αδύνατη η εκτέλεσή τους λόγω της τεράστιας ζημιάς που θα υποστούν οι ανάδοχοι, ακόμα και με την αναθεώρηση των τιμών που έχει πραγματοποιήσει το υπουργείο.

Σήμερα, όπως λένε οι Δήμαρχοι, έχουν σταματήσει να υλοποιούνται πολλά έργα ύδρευσης και αποχέτευσης με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα “Φιλόδημος”, εξαιτίας της μεγάλης αύξησης στις τιμές των σωληνώσεων, που ξεπερνά το 100%.  Παράλληλα, αντίστοιχη αύξηση έχουν οι τιμές χάλυβα – οικοδομικού σιδήρου που αφορούν σε νέες κτιριακές υποδομές και μεταλλικά κτίρια ενώ έχει αυξηθεί κατά 200% το κόστος της ασφάλτου για τα έργα ασφαλτόστρωσης.




Στην υιοθέτηση και προώθηση παρεμβάσεων με στόχο τη θωράκιση των εκτελούμενων και δημοπρατούμενων έργων προχωράει άμεσα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η αντιμετώπιση της αύξησης στις τιμές των υλικών αποτέλεσε το αντικείμενο της συνάντησης που είχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός, αρμόδιος για τις υποδομές Γιώργος Καραγιάννης, με εκπροσώπους των εργοληπτών.

Στη συνάντηση, ο Υπουργός ενημέρωσε τους εκπροσώπους των εταιρειών ότι άμεσα προωθείται διπλό πακέτο παρεμβάσεων: τέσσερεις θεσμικές για τη συνέχιση των έργων και μια τεχνικής φύσεως - με επιμήκυνση προθεσμιών.

Ειδικότερα οι τέσσερεις θεσμικές παρεμβάσεις είναι:

- Έκδοση συντελεστών αναθεώρησης για το Δ’ τρίμηνο του 2021 εντός Μαΐου

- Τιμολόγηση ασφάλτου, PVC και πολυαιθυλενίου με απολογιστικό τρόπο

- Θέσπιση πριμ ολοκλήρωσης έργων

- Ενεργοποίηση επιτροπής διαπίστωσης τιμών Δημοσίων έργων.

Επίσης το υπουργείο σχεδιάζει να επιμηκύνει την προθεσμία εκτέλεσης των εργων εως 6 μήνες και καλεί τους αναδόχους να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν τα έργα.

 

 

    

 

Απόψεις

# Οι εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ έκαναν χθες κατάληψη στο ήδη κλειστό εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ !  Αντιδράσεις@ Όλοι οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία της Περιφέρειας...

Ελλάδα