Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Παππάς – Σπίρτζης – Σαρακιώτης: «Καλά τα εγκαίνια των 14,5 χλμ. αλλά χρειάζεται δουλειά»

 

Η Ν.Δ. φέρει μεγάλες ευθύνες για την καθυστέρηση υλοποίησης του Ε65 στο σύνολό του (ήδη από το 2007) και για το «σπάσιμό» του σε τρία τμήματα. Η Ν.Δ. είναι, διαχρονικά, το κόμμα των ημιτελών έργων και των μεγάλων αποζημιώσεων των παραχωρησιούχων, τονίζουν σε κοινή δηλωσή τους οι  πρώην υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς και Χρήστος Σπίρτζης και ο βουλευτής Φθιώτιδας Γιάννης Σαρακιώτης . Στον απόηχο της επίσκεψης του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή στη Λαμία για τα εγκαίνια των πρώτων 14,5 χιλιομέτρων , τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ασκούν  κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, την οποία χαρακτηρίζουν  ''κυβέρνηση της αδράνειας και των παλινωδιών'' .

Αναλυτικά η δήλωση των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ :

''Καλωσορίζουμε την αναγνώριση του σημαντικού έργου, που πραγματοποίησε η Κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία και στον τομέα των Υποδομών, δια στόματος των υπουργών της Ν.Δ., όπως και την -σε κάθε περίπτωση- συνέχιση των μεγάλων έργων. Δεν μπορούμε, όμως, να παραβλέψουμε, ότι αυτή τη στιγμή:

  • Η Ν.Δ. έχει τινάξει στον αέρα το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του νότιου τμήματος του Ε65, το οποίο θα έπρεπε να παραδοθεί στο τέλος του έτους.

  • Οι εργασίες στο δύσκολο κομμάτι του δρόμου, στο Δομοκό, δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα.

  • Το Υπουργείο Υποδομών καθυστέρησε τις διαδικασίες αλλαγής χάραξης σε δύσκολο σημείο του άξονα. Αναμένονται, έτσι, νέες καθυστερήσεις αλλά και διεκδίκηση αποζημίωσης από τον παραχωρησιούχο.

  • Στο βόρειο τμήμα του Ε65, η κυβέρνηση Μητσοτάκη καθυστέρησε 20 μήνες να λάβει έγκριση από την Ε.Ε. και μας φόρτωσε με ένα αχρείαστο «καπέλο» 38 εκατ. ευρώ. Έκανε επτά μήνες να φέρει τη σύμβαση στη Βουλή, χωρίς να προετοιμάσει σε αυτό το διάστημα ούτεμιαενέργεια για την συντέλεση των απαλλοτριώσεων.

  • Σε ό,τι αφορά τις απαλλοτριώσεις στο βόρειο τμήμα, έθεσε ως χρόνο ολοκλήρωσης (χωρίς κανένα λόγο) τους εννέα μήνες, κάτι που είναι αδύνατο να συμβεί. Έτσι, πριν καν ξεκινήσει το έργο, προβλέπει όρους που με ευθύνη του Δημοσίου δεν θα υλοποιηθούν, δίνοντας στη συνέχεια το δικαίωμα διεκδίκησης αποζημιώσεων εκατοντάδωνεκατομμυρίων από τους παραχωρησιούχους.

  • Δεν περιέλαβαν τη σύνδεση του Ε65 με τη Δεσκάτη, συνεχίζοντας μια επιλογή να διέρχονται αυτοκινητόδρομοι από διάφορες περιοχές χωρίς να συνδέονται με τα αστικάκέντρα.

  • Τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια ελευθέρας ροής ξεχάστηκαν, ενώ οι κοινωνικές προβλέψεις (ελεύθερη μετακίνηση ΑμεΑ, ανέργων, μόνιμων κατοίκων σε περιοχές χωρίς ασφαλή εναλλακτική όδευση, κ.λπ.) είναι άγνωστοιόροι για την Κυβέρνηση Μητσοτάκη''.

 

    

 

Απόψεις

Το ταξίδι στον  Νομό Έβρου είχε και δυσάρεστα απρόοπτα. Συνάντησα στην Ορεστιάδα τον ιντερνετικό μου φίλο Χρήστο. Η χαρά μεγάλη και από τις δύο πλευρές, μέχρι την...
randomness