Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Περιμένουμε επενδυτές στη ΒΙΠΕ Λαμίας με ένα απαρχαιωμένο και κακοσυντηρημένο οδικό δίκτυο - “Ναρκοπέδιο” σε ζώνη ανάπτυξης!

Ρεπορτάζ: Σπύρος Ρίζος, Χρήστος Αλεξανδρής


Σε ναρκοπέδιο για τους οδηγούς ΙΧ αυτοκινήτων και φορτηγών έχει μετατραπεί η Παλαιά Εθνική Οδός Λαμίας - Στυλίδας. Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται από τον κόμβο της Αγίας Παρασκευής μέχρι την διασταύρωση της Αγίας Μαρίνας.

Τις τελευταίες δεκαετίες, η οδική ασφάλεια αποτελεί για τη χώρα μας ένα θέμα μείζονος σημασίας με ιδιαίτερες επιπτώσεις τόσο στην οικονομική όσο και στην κοινωνική ζωή του τόπου και συνοδεύεται δυστυχώς από βαρύτατες κοινωνικές συνέπειες οι οποίες εκφράζονται με την απώλεια πολλών συνανθρώπων μας και το βαρύτατο τραυματισμό πολλών άλλων. 

Στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο όμως, παρά το γεγονός ότι έχουν σημειωθεί κατά το παρελθόν πολλά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, οι αρμόδιες αρχές δεν έχουν κάνει τίποτα για να συντηρήσουν και να ενισχύσουν τις υποδομές με αποτέλεσμα στα χθεσινά προβλήματα να προστίθενται και νέα.

Τα προηγούμενα χρόνια δαπανήθηκαν τεράστια ποσά για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου και η αλήθεια είναι ότι η Φθιώτιδα απέκτησε εθνικό οδικό δίκτυο ευρωπαϊκών προδιαγραφών. 

Τα προηγούμενα χρόνια δαπανήθηκαν τεράστια ποσά για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου και η αλήθεια είναι ότι η Φθιώτιδα απέκτησε εθνικό οδικό δίκτυο ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Το γεγονός όμως ότι το νέο εθνικό οδικό δίκτυο υπολειτουργεί λόγω και του μεγάλου αριθμού διοδίων που καθιστούν ακριβή και  σχεδόν απαγορευτική   τη διέλευση των μεγάλων οχημάτων, έχει επιβαρύνει υπέρμετρα την Παλαιά Εθνική Οδό Λαμίας - Στυλίδας.

Ωστόσο η Παλαιά Εθνική Οδός Λαμίας - Στυλίδας παραμένει ένα απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο που χρειάζεται επειγόντως ανακατασκευή, δεδομένου ότι στην περιοχή λειτουργεί η Βιομηχανική Περιοχή της Λαμίας, στην οποία περιμένουμε τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τις δημόσιες τοποθετήσεις των στελεχών της ΕΤΒΑ και των υπουργών της κυβέρνησης, να γίνουν σημαντικές επενδύσεις που θα φέρουν οικονομική ανάπτυξη. 

Οι σημερινές επισημάνσεις γίνονται με αφορμή την πρόσφατη εκδήλωση στη ΒΙΠΕ Λαμίας και απευθύνονται προς τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη αφού δεν κατέστη δυνατό να παραβρεθεί ο ίδιος στην εκδήλωση. Στον κόμβο της Αγίας Μαρίνας τα μεγάλα οχήματα που εξέρχονται από την Παλαιά Εθνική Αθηνών - Θεσσαλονίκης δυσκολεύονται να στρίψουν αριστερά προς τη Λαμία καθώς το οδόστρωμα είναι κατεστραμμένο.

Ο φωτισμός στο συγκερκιμένο σημείο είναι από ελλιπής ως ανύπαρκτος, με αποτέλεσμα η κίνηση των οχημάτων ιδίως τις νυχτερινές ώρες να καθίσταται ιδιαίτερα επικίνδυνη.

Επίσης το οδόστρωμα στο ρεύμα κυκλοφορίας από Στυλίδα προς Λαμία είναι κατεστραμμένο. Σε όλα τα σημεία του δρόμου από Στυλίδα προς Λαμία δεν υπάρχουν σημάνσεις. 

Στο ύψος του παλαιού Χυτηρίου στην Ανατολική είσοδο της ΒΙΠΕ μέχρι την καινούρια είσοδο - έξοδο στην “Μακεδονία” χρειάζεται περισσότερο φωτισμό και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

Εξαιρετικά επικίνδυνος είναι και ο κόμβος στην Αγία Παρασκευή στο ύψος του “Μακεδονία”.


Οι κίνδυνοι καιροφυλακτούν ...

Σε όλο το μήκος του οδικού δικτύου, οι κόμβοι εισόδου – εξόδου από τα κτίρια των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή είναι ελάχιστοι, ενώ οι κίνδυνοι καιροφυλακτούν από την έλλειψη διασταυρώσεων στα σημεία που η Παλαιά Εθνική Οδός συναντιέται με παράπλευρες οδούς, αλλά και από την καθημερινή λειτουργία επιχειρήσεων με φορτηγά και αγροτικά αυτοκίνητα που μεταφέρουν εμπορεύματα και καταναλωτικά αγαθά, να προσθέτουν μεγαλύτερο φορτίο στο κυκλοφοριακό.

Σημειώνουμε ότι σε καθημερινή βάση εισέρχονται τροχοφόρα από δεκάδες παράπλευρες χρήσεις από αγροτικούς ή δημοτικούς δρόμους, με ελάχιστες κυκλοφοριακές συνδέσεις.

Ούτε λόγος φυσικά να γίνεται για τις πληροφοριακές πινακίδες. Μεγάλα τμήματα των στηθαίων, αλλά και σημάνσεων, είναι καλυμμένα από την παρόδια βλάστηση με αποτέλεσμα να μην είναι ορατά από τους χρήστες του δρόμου.

Οι φθορές των στηθαίων ασφαλείας μετά από δυστυχήματα παραμένουν, υπενθυμίζοντας στον οδηγό το ατύχημα η το δυστύχημα. Ένα από τα βασικότερα στοιχεία οδικής ασφάλειας κατά τις νυχτερινές ώρες, ο φωτισμός του οδικού δικτύου, σε αρκετές περιπτώσεις είναι εκτός προδιαγραφών τόσο στην επάρκεια, όσο και στην τοποθέτησή του.

Μπορεί οι αρμοδιότητες για το Εθνικό και Επαρχιακό δίκτυο να πηγαινοέρχονται από τη μια υπηρεσία στην άλλη, τα προβλήματα όμως παραμένουν και οξύνονται. Το οδικό δίκτυο αφήνεται στη τύχη του μαζί με τους χρήστες του.

Είναι υποχρέωση της πολιτείας να εξασφαλίσει την πληρότητα του οδικού δικτύου. Αν θέλουμε να πυροδοτήσουμε την οικονομική ανάπτυξη και να προσελκύσουμε επενδύσεις στη ΒΙΠΕ, η Πολιτεία θα πρέπει να εγγυηθεί σε αυτούς που θα ερθουν για να επενδύσουν οτι δεν θα κινούνται σε ένα πλημμελώς συντηρημένο οδικό δίκτυο με μπαλώματα στην ασφαλτόστρωση, λακκούβες και κακοστρωμένη άσφαλτο, αλλά σε ένα οδικό δίκτυο που θα εξασφαλίζει ασφάλεια στις μεταφορές της εφοδιαστικής αλυσίδας. 

Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει κατασκευαστεί κανένα αξιόλογο έργο, για να βελτιώσει στοιχειωδώς την οδική ασφάλεια και να διευκολύνει την κυκλοφορία στην Παλαιά Εθνική οδό Λαμίας - Στυλίδας.

Η Περιφέρεια Στερεάς και οι όμοροι Δήμοι Λαμιέων και Στυλίδας πρέπει να χτυπήσουν το καμπανάκι στα αρμόδια υπουργεία «Ανάπτυξης και Δημοσίων Έργων».

 

 

    

 

Απόψεις

Το ταξίδι στον  Νομό Έβρου είχε και δυσάρεστα απρόοπτα. Συνάντησα στην Ορεστιάδα τον ιντερνετικό μου φίλο Χρήστο. Η χαρά μεγάλη και από τις δύο πλευρές, μέχρι την...

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
randomness