Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Πρόταση Χρήστου Κουτσούκου για την αξιοποίηση της ΠΕΛ!

Μια ολοκληρωμένη πρόταση που έρχεται να συμπληρώσει το υφιστάμενο Master Plan που είναι σε διαβούλευση από τον Δήμο Λαμιέων, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη όχι μόνο της Λαμίας μας αλλά και των όμορων περιοχών, κατέθεσε στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Β.Ε. Φθιώτιδας το Μέλος του, Χρήστος Κουτσούκος, σε θέμα που αφορούσε κατάθεση προτάσεων σε σχέση με τον χώρο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας.

Στην εισήγησή του, ο κ. Κουτσούκος σημειώνει μεταξύ άλλων: 

«Κυρίες και κύριοι ως μέλος του Δ.Σ. του ΕΒΕ Φθιώτιδας αλλά και ως μέλος της ευρύτερης εμπορικής – επιχειρηματικής κοινότητας αισθάνομαι υποχρεωμένος να ενσκήψω πάνω από το αναπτυξιακό σχέδιο του χώρου της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας και να αναπτύξω το δικό μου όραμα ανάπλασης.

Θα καταθέσω στους υπευθύνους την επιχειρηματική οπτική μου για την ανάπτυξη του χώρου της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας.

Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, εδώ και δεκαετίες δεν έχει εκτελεστεί κάποιο ουσιαστικό αναπτυξιακό έργο τόσο στην πόλη της Λαμίας όσο και στην ευρύτερη περιοχή, το τελευταίο ήταν η Βιομηχανική Περιοχή Λαμίας από το μακρινό 1980 περίπου.

Ο ιστορικός και εμβληματικός χώρος της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας, θα πρέπει να γίνει ο θεμέλιος λίθος που θα τοποθετήσει την πόλη μας, τη Λαμία μας, κατευθείαν στην κορυφή του επανασχεδιαζόμενου εμπορικού – τουριστικού – οικονομικού χάρτη της χώρας.

Προκειμένου να επέλθει η πολυπόθητη οικονομική ανάπτυξη πρέπει να προσελκύσουμε «χρήμα» από όλη την Ελλάδα καθώς γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η οικονομική κρίση την οποία βιώνουμε όλα αυτά τα χρόνια στη χώρα, έχει πλήξει έτι περαιτέρω τις μικρές πόλεις όπως είναι η πόλη μας.

Είναι επιτακτική ανάγκη να προσελκύσουμε νέο κοινό.

Εκείνο το κοινό, το οποίο έχει τη δυνατότητα να ξοδέψει χρήματα, σε όλους τους κλάδους της τοπικής οικονομίας ώστε η όποια επένδυση να έχει αντίκρισμα απευθείας στην πραγματική οικονομική ζωή του τόπου».


Κυρίες και κύριοι ως μέλος του Δ.Σ. του ΕΒΕ Φθιώτιδας αλλά και ως μέλος της ευρύτερης εμπορικής – επιχειρηματικής κοινότητας αισθάνομαι υποχρεωμένος να ενσκήψω πάνω από το αναπτυξιακό σχέδιο του χώρου της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας και να αναπτύξω το δικό μου όραμα ανάπλασης.

Θα καταθέσω στους υπευθύνους την επιχειρηματική οπτική μου για την ανάπτυξη του χώρου της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας.

Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι , εδώ και δεκαετίες δεν έχει εκτελεστεί κάποιο ουσιαστικό αναπτυξιακό έργο τόσο στη πόλη της Λαμίας όσο και στην ευρύτερη περιοχή, το τελευταίο ήταν η Βιομηχανική Περιοχή Λαμίας από το μακρινό 1980 περίπου.

Ο ιστορικός και εμβληματικός χώρος της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας ,θα πρέπει να γίνει ο θεμέλιος λίθος που θα τοποθετήσει την πόλη μας , τη Λαμία μας , κατευθείαν στη κορυφή του επανασχεδιαζόμενου εμπορικού – τουριστικού - οικονομικού χάρτη της χώρας.

Προκειμένου να επέλθει η πολυπόθητη οικονομική ανάπτυξη πρέπει να προσελκύσουμε << χρήμα >> από όλη την Ελλάδα καθώς γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η οικονομική κρίση την οποία βιώνουμε όλα αυτά τα χρόνια στη χώρα , έχει πλήξει έτι περαιτέρω τις μικρές πόλεις όπως είναι η πόλη μας.

Είναι επιτακτική ανάγκη να προσελκύσουμε νέο κοινό.

Εκείνο το κοινό , το οποίο έχει τη δυνατότητα να ξοδέψει χρήματα , σε όλους τους κλάδους της τοπικής οικονομίας ώστε η όποια επένδυση να έχει αντίκρισμα απευθείας στη πραγματική οικονομική ζωή του τόπου.

Για να έχουμε όμως αυτό το αποτέλεσμα θα πρέπει να αφήσουμε στο παρελθόν τη παλαιά χρήση του χώρου, όπως πολύ σωστά προβλέπεται στο σχεδιασμό του Master Plan που μας παρουσιάστηκε από το Δήμο Λαμιέων.

Με σεβασμό στα όσα έχει προσφέρει στο νομό μας στα 50 χρόνια λειτουργίας ήρθε η ώρα να ακολουθήσουμε τις σύγχρονες οδούς ταχείας ανάπτυξης.

Μελετώντας εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα τα στατιστικά στοιχεία επισκεψιμότητας κοινού - συμμετεχόντων των περιφερειακών αλλά και των μητροπολιτικών Εκθεσιακών - Συνεδριακών Κέντρων τα νούμερα είναι απογοητευτικά. Παρουσιάζουν μια συνεχή πτωτική πορεία και δεν επιτρέπουν σε καμία περίπτωση νέα επένδυση μεγαλεπήβολου σχεδίου ανάπτυξης του χώρου με Εκθεσιακό – Συνεδριακό προσανατολισμό.

Βάση των ερευνώμενων δεδομένων μεγάλη επισκεψιμότητα σημειώνουν μόνο Εκθεσιακά γεγονότα παγκοσμίου βεληνεκούς , τα οποία θα πρέπει να συνδυάζονται και με άλλες παροχές στις περιοχές που λαμβάνουν χώρα.

( αεροπορική διασύνδεση , τουριστικά αξιοθέατα , ξενοδοχειακή υποστήριξη κτλ )

Ως εκ τούτου έχω καταλήξει στο γεγονός ότι ο χώρος της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας πρέπει να αναδιαμορφωθεί έχοντας ως στόχο ένα εναλλακτικό πεδίο διασκέδασης που θα απευθύνεται σε όλους.

Η δική μου πρόταση λοιπόν , αν θα μπορούσα να τη χωρέσω σε ένα τίτλο είναι :

Θεματικό Πάρκο Διαδραστικής Ψυχαγωγίας

  • -  Ένα Θεματικό Πάρκο με κεντρική ιδέα τον συνδυασμό φύσης , τέχνης και επιστήμης.

  • -  Ένα Θεματικό Πάρκο ολιστικής προσέγγισης φυσικών και πνευματικών δραστηριοτήτων.

  • -  Ένας χώρος 160 στρεμμάτων που θα μετεξελιχθεί σε μια αστείρευτη πηγή παραγωγής δυναμικής και διαδραστικής διασκέδασης για τους επισκέπτες , μικρούς και μεγάλους .

  • -  Ένας χώρος που δε θα προσπαθήσει να μιμηθεί κάτι το οποίο να έχει ξαναγίνει στην μικρή ομολογουμένως Ελληνική Επικράτεια.

  • -  Ένας χώρος συνδεδεμένος με την έννοια της αειφόρου ανάπτυξης διότι έχει άμεση σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος και των οικοσυστημάτων, λόγω του χαρακτήρα της επένδυσης και των σχετικών εξοπλισμών.

  • -  Ένας χώρος εξελίξιμος , συνεχώς μεταβαλλόμενος , ανάλογα με τις προσταγές των εκάστοτε συνθηκών.

  • -  Ανοιχτός στο κοινό 365 μέρες το χρόνο, μια διαρκής παραγωγή πλούτου για τη τοπική οικονομία.

 

Στα επιμέρους οικονομικά στοιχεία βιωσιμότητας θα αναφέρω πως λειτουργούν 10 Θεματικά Πάρκα σε όλη την Ευρώπη με επιτυχία αξιοζήλευτη.

Σας παραθέτω επισκεψιμότητα αυτών κατά το έτος 2019.

1) Πάρκο Asterix ( Γαλλία ) : 2.326.000


 

2) LegoLand Windsor ( Αγγλία ) : Επισκέπτες ετησίως : 2.430.000 Κόστος Κατασκευής : 35.000.000€

 

3) GardaLand ( Ιταλία ) : Επισκέπτες ετησίως : 2.920.000


 

4) LisenBerg ( Σουηδία ) : Επισκέπτες ετησίως : 3.100.000


5) PortAventura (
Ισπανία ) : Επισκέπτες ετησίως : 3.750.000

 

6) Tivoli Gardens ( Δανία ) : Επισκέπτες ετησίως : 4.581.000

 

7) Walt Disney Studio Park ( Γαλλία): Επισκέπτες ετησίως : 5.245.000


 

8) De Efteling ( Ολλανδία ) : Επισκέπτες ετησίως : 5.260.000


9) Europa Park
( Γερμανία ) : Επισκέπτες ετησίως : 5.750.000

 


10) DisneyLand (
Γαλλία ) : Επισκέπτες ετησίως : 9.745.000

 


Τα αριθμητικά στοιχεία όπως μπορείτε να δείτε είναι δυσθεώρητα. Το οικονομικό δε αποτύπωμα στις περιοχές που έχουν φτιαχτεί είναι εξαιρετικά υψηλό.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρω και στοιχεία σχετικά με το ηλικιακό και εποχιακό εύρος της επισκεψιμότητας κοινού για το σύνολο των Θεματικών Πάρκων.

Ηλικιακό Εύρος

Έως 25 ετών : 35% 26-35 ετών : 12,25 % 36-45 ετών : 15,25% 46-55 ετών : 15,75 % 56-65 ετών : 10,5 % Άνω των 66 ετών : 11,25 %

Εποχιακό Εύρος Καλοκαίρι

Έως 25 ετών : 39% 26-35 ετών : 11 % 36-45 ετών : 15% 46-55 ετών : 13 % 56-65 ετών : 11 % Άνω των 66 ετών : 11 %

Χειμώνας

Έως 25 ετών : 30% 26-35 ετών : 12 % 36-45 ετών : 18% 46-55 ετών : 15 % 56-65 ετών : 11 % Άνω των 66 ετών : 14 %

Φθινόπωρο

Έως 25 ετών : 32 % 26-35 ετών : 15 % 36-45 ετών : 14 % 46-55 ετών : 18 % 56-65 ετών : 10 % Άνω των 66 ετών : 11 %

Χριστούγεννα

Έως 25 ετών : 39 % 26-35 ετών : 11 % 36-45 ετών : 14 % 46-55 ετών : 17 % 56-65 ετών : 10 % Άνω των 66 ετών : 9 %

Τα παραπάνω στοιχεία μας δείχνουν τόσο ότι το κοινό που επισκέπτεται τα Θεματικά Πάρκα είναι ευρύ ηλικιακά , όσο και ότι υπάρχει μια συνεχής ροή κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου .

Συνεπώς αποδεικνύεται περίτρανα ότι ένα τέτοιο έργο θα είναι βιώσιμο και θα επιτύχει και την διαρκή εισροή κεφαλαίων.

Μια εύλογη ερώτηση είναι αν υπάρχει στην κουλτούρα του Ελληνικού λαού η επίσκεψη των Θεματικών Πάρκων.

Η απάντηση έρχεται από το ίδιο το ελληνικό κοινό και την επιθυμία του να επισκεφτεί μικρότερου βεληνεκούς εγχειρήματα, εποχιακού χαρακτήρα , που χρόνο με το χρόνο παρουσιάζουν εκθετική αύξηση στην επισκεψιμότητα.

Ενδεικτικά θα αναφέρω πως η επισκεψιμότητα στο Μύλο των Ξωτικών στα γειτονικά Τρίκαλα κατά το έτος 2019 ξεπέρασε το 1.200.000 επισκέπτες στον 1,5 μήνα λειτουργίας του.

Αντίστοιχα νούμερα έχει να επιδείξει και η Ονειρούπολη Δράμας καταδεικνύοντας πως τέτοιου είδους εγχειρήματα δεν είναι διάττοντες αστέρες αλλά συνεισφέρουν σε μεγάλο βαθμό στην οικονομική ανάπτυξη των πόλεων.

Πιστεύετε πως η προβολή της πόλης των Τρικάλων θα είχε τέτοιο μέγεθος αν δεν υπήρχε ο Μύλος των Ξωτικών;

Πιστεύετε πως ο ορεινός όγκος του Νομού Τρικάλων θα είχε αυτή την τουριστική ανάπτυξη αν δεν υπήρχε ο Μύλος των Ξωτικών;

Η απάντηση είναι αρνητική διότι τα νούμερα επισκεψιμότητας της πόλης των Τρικάλων προ Μύλου των Ξωτικών δείχνουν μια πόλη όπως είναι η δική μας σήμερα.

Αντίθετα σήμερα το κοινό θεωρεί τα Τρίκαλα μια πόλη πρωτοπόρα και καινοτόμα επειδή ακριβώς τα γνώρισε μέσα από την οργανωμένη εικόνα που παρουσίασαν μέσα στα χρόνια λειτουργίας του Μύλου των Ξωτικών.

Στα παράπλευρα οφέλη θα πρέπει να προσθέσουμε τις τουλάχιστον 150 θέσεις εργασίας που θα προσφέρει μια τέτοια επένδυση εξασφαλίζοντας πολλούς από τους άνεργους συμπολίτες μας.

Μια ακόμα αναφορά θα πρέπει να γίνει στα μεγέθη αυτών των Θεματικών Πάρκων.

Εύλογα μπορεί να δημιουργηθεί η μερικώς λανθασμένη εντύπωση πως αυτές οι εγκαταστάσεις είναι τεραστίων διαστάσεων και δε θα μπορούσαν να κατασκευαστούν στο χώρο που εμείς διαθέτουμε.

Φυσικά κάποιες εξ `αυτών είναι όντως τεράστιες . Κάποιες άλλες όμως είναι τόσο έξυπνα δομημένες που παρουσιάζουν εξαιρετικά αποτελέσματα σε εκτάσεις αντίστοιχες με τη δικιά μας.

Συγκριτικά θα αναφέρω πως το Efteling Park στην Ολλανδία, που να θυμίσω το επισκέπτονται 5.260.000 άνθρωποι ετησίως, είναι κατασκευασμένο σε ένα χώρο 177 στρεμμάτων , οσο δηλαδή περίπου είναι και ο δικός μας ( Π.Ε.Λ. 167 στρέμματα ) και η LegoLand Windsor στην Αγγλία , που την επισκέπτονται 2.430.000 άνθρωποι ετησίως , είναι κατασκευασμένη σε ένα χώρο 150 στρεμμάτων.

Το Tivoli Garden στη Δανία δε, που το επισκέπτονται 4.851.000 άνθρωποι ετησίως, είναι κατασκευασμένο μέσα στη καρδιά της Κοπεγχάγης και καταλαμβάνει μόλις 80 στρέμματα χώρου.

Ένα ακόμα ερώτημα που προκύπτει είναι η τοποθεσία που είναι κατασκευασμένα τα Θεματικά Πάρκα.

Τα περισσότερα Ευρωπαϊκά Πάρκα είναι εγκατεστημένα σε αστικές περιοχές με άμεση πρόσβαση σε δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμου.

Είμαστε στο κέντρο της χώρας , με τα έργα υποδομής και διασύνδεσης να είναι πολύ κοντά στην ολοκλήρωσή τους, όπως ο αυτοκινητόδρομος Ε65 , με το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο να καλύπτει τάχιστα αποστάσεις και το αεροδρόμιο της Αγχιάλου συνεχώς να αναβαθμίζεται και συνεχώς να αυξάνει τον αριθμό πτήσεων προς αυτό. Η χωροταξία μας είναι εξαιρετική.

Στην συγκεκριμένη έρευνα έχω στοχεύσει στην ανάλυση 2 Πάρκων που είναι πολύ κοντά στα Ελλαδικά δεδομένα , πληθυσμιακά αλλά και χωροταξικά.

Αυτό έγινε γιατί το πλάνο μου περιλαμβάνει σενάριο ολιστικότητας αλλά και σενάριο προσθετικότητας.

Ολιστικότητας στη περίπτωση που επιλεγεί η κατάληψη όλου του διαθέσιμου χώρου από το Θεματικό Πάρκο και προσθετικότητας στη περίπτωση που επιλεγεί να προστεθεί το Θεματικό Πάρκο στο ήδη υπάρχον σχέδιο που έχει τεθεί σε διαβούλευση.

Το Tivoli Gardens στη Δανία, που είναι και το αγαπημένο μου, είναι κατασκευασμένο μέσα στη πρωτεύουσα Κοπεγχάγη, η οποία έχει πληθυσμό 2.342.000 . Η Δανία ως κράτος έχει πληθυσμό 5.841.000. Το συγκεκριμένο Θεματικό Πάρκο αφορά το σενάριο προσθετικότητας μια και είναι σε μέγεθος τέτοιο ώστε να συμπληρώσει τις υπόλοιπες δράσεις του Master Plan του Δήμου Λαμιέων.

Το Efteling Park στην Ολλανδία είναι κατασκευασμένο πλησίον της πόλης Tilbourg ( Τίλμπουρχ ) με πληθυσμό 280.000 . Η Ολλανδία ως κράτος έχει πληθυσμό 17.000.000. Το συγκεκριμένο Θεματικό Πάρκο αφορά το σενάριο ολιστικής προσέγγισης.

Ποια όμως θα είναι η κεντρική ιδέα του Θεματικού πάρκου ώστε να προσελκύει κοινό;

Εδώ υπάρχουν δυο σχέδια και έχουν να κάνουν με το τι είδους κοινό θέλουμε να προσεγγίσουμε στο Θεματικό μας Πάρκο. Θέλουμε να έχει Εθνικό χαρακτήρα ή διεθνή ταυτότητα ;

Αν θέλουμε να προσελκύσουμε το Εθνικό κοινό θα πρέπει η κεντρική ιδέα να είναι βαθιά Ελληνική. Να μας είναι γνωστή από τα παιδικά μας χρόνια και να γίνεται γνωστή και στο μελλοντικό κοινό από μικρή ηλικία.

Τέτοια γνωρίσματα έχει η Ελληνική μυθολογία αλλά και οι 12 Θεοί του Ολύμπου.

Αν θέλουμε να δώσουμε Διεθνή χαρακτήρα και να προσελκύσουμε κοινό από όλη την Ευρώπη τότε η κεντρική ιδέα θα πρέπει να είναι γνωστή σε όλη την Ευρώπη.

Τέτοια γνωρίσματα έχουν οι ιστορίες του Ιούλιου Βέρν του οποίου τα βιβλία ήταν και είναι συντροφιά σε τεράστιο κοινό.

Με κεντρική ιδέα το << Ταξίδι στο Κέντρο της Γης >> μπορεί να φτιαχτεί ένα σύμπλεγμα ιστοριών που θα ταξιδέψει μικρούς και μεγάλους .

Έπειτα αυτό το Θεματικό Πάρκο θα έχει μονοδιάστατο χαρακτήρα ; Δηλαδή << πήγαμε στο Πάρκο ... μετά τι ;;; >>

Η απάντηση είναι απλή σε όποιον έχει επισκεφθεί έστω για μια φορά ένα οποιοδήποτε Θεματικό Πάρκο.

Δεν είναι εγκαταστάσεις που θα επισκεφθείς και μετά θα έχεις ενέργεια για να επισκεφθείς και κάτι άλλο για να γεμίσεις την εκδρομική ημέρα.

Αντίθετα είναι χώροι που ρουφάνε και το τελευταίο ψήγμα ενέργειας λόγο του τεράστιου όγκου δραστηριοτήτων που προσφέρουν.

Φυσικά μια τέτοια επένδυση θα προσφέρει τουριστικά πακέτα στο κοινό συμμετέχοντας στην τουριστική ανάπτυξη του Νομού Φθιώτιδας αλλά και όμορων Νομών των οποίων η αρωγή σε αυτό το έργο ίσως να είναι και αναγκαία.

  • -  Θα μπορούσε να συνδυαστεί εύκολα με περιπάτους στην πανέμορφη Παύλιανη .

  • -  Θα μπορούσε να συνδυαστεί με διαμονή και μπάνιο στα Καμένα Βούρλα και στις Ράχες κατά τη καλοκαιρινή περίοδο.

  • -  Τουριστικά λεωφορεία από το αεροδρόμιο της Αγχιάλου που υποδέχεται τις πτήσεις charter προς τις Σποράδες με ενδιάμεση στάση το Θεματικό Πάρκο θα μπορούσαν να μεταφέρουν τουρίστες από το εξωτερικό. Αυτό γιατί οι τουρίστες του εξωτερικού είναι εκπαιδευμένοι ως προς την επίσκεψη σε τέτοιου είδους εγκαταστάσεις.

  • -  Αλλά και με χειμερινό σκι στο Παρνασσό και στο Βελούχι.

  • -  Επίσκεψη στο Τουριστικό Περίπτερο του Αγίου Λουκά , από το οποίο η θέα προς το φωταγωγημένο Θεματικό Πάρκο θα είναι

    απλά μαγευτική.

    Θα μπορούσε να υπάρχει πακέτο εκπαιδευτικού χαρακτήρα με στόχευση τις σχολικές εκδρομές που θα περιλάμβανε :

  • -  Επίσκεψη στο Κάστρο Λαμίας με στόχο την ιστορική ανάδειξη του τόπου.

  • -  Επίσκεψη στο ανακαινισμένο Λαογραφικό Μουσείο .

  • -  Επίσκεψη στο ιστορικό μνημείο του ήρωα του 1821 Αθανασίου

    Διάκου.

  • -  Επίσκεψη στον ιστορικό χώρο των Θερμοπυλών με το δεσπόζον

    μνημείο του Λεωνίδα σε πρώτο πλάνο και το μουσείο σε δεύτερο.

  • -  Θα μπορούσε να συνδυαστεί έξοχα με τον διαρκώς αναπτυσσόμενο Τουριστικό Θερμαλισμό , με τις πηγές της Λουτρόπολης της Υπάτης αλλά και των Θερμοπυλών και των

    Καμένων Βούρλων να βρίσκονται πολύ κοντά.

  • -  Θα μπορούσε να συνδυαστεί επίσης με τον Θρησκευτικό Τουρισμό

    που είναι επίσης σε άνθιση με επισκέψεις στα πανέμορφα Μοναστήρια και Ναούς λατρείας της Περιοχής μας με τρανταχτούς πόλους έλξης την Ιερά Μονή Αγάθωνος που περιλαμβάνει και το Μουσείο Φυσικής ιστορίας Οίτης , όπως επίσης και την Ιερά Μονή Γενεσίου Θεοτόκου Δαμάστας που έχει να παρουσιάσει τη Θαυματουργή εικόνα της Παναγίας που είναι γνωστή σε όλους τους πιστούς.

    Αυτά τα συνδυαστικά τουριστικά πακέτα θα προσφέρονται με κεντρικό άξονα το Θεματικό Πάρκο από τους tour operators.

    Η στόχευση όλων των παραπάνω δράσεων είναι να επιτευχθεί η επιμήκυνση της παραμονής του επισκέπτη πέραν της ημερήσιας επίσκεψης και η πλήρης εκμετάλλευση και αναβάθμιση των τουριστικών αξιοθέατων του Νομού.

    Για να γίνει αυτό βέβαια χρειάζεται να τονίσω ξανά την αναγκαιότητα σύμπραξης όλων των φορέων με στόχο την ανάδειξη των τουριστικών , πολιτιστικών διαθεσίμων της πόλης μας αλλά και των όμορων περιοχών.

Προσδοκόμενα Έσοδα

Τα στοιχεία των προσδοκώμενων εσόδων στηρίζονται στη μέθοδο της σύγκρισης και αναγωγής με τα υφιστάμενα ανά την Ευρώπη Θεματικά Πάρκα .

Μια εμπεριστατωμένη μελέτη σχέσης κόστους-οφέλους λαμβάνει υπόψιν κι άλλες παραμέτρους και στοιχεία στα οποία δεν μπορώ να έχω πρόσβαση.

Θα αναφέρω ενδεικτικά πως μια τέτοια επένδυση έχει προσδόκιμο 2.000.000 2.500.000 επισκέπτες ετησίως το οποίο και επιτυγχάνεται απευθείας με την έναρξη λειτουργίας και όχι σταδιακά. Με άμεσα οικονομικά οφέλη στην τοπική κοινότητα 10.000.000-12.500.000 € ετησίως.

Ακόμα και με αυτό το μετριοπαθές έως κακό σενάριο η βιωσιμότητα του έργου είναι εξασφαλισμένη αλλά και τα εισερχόμενα κεφάλαια είναι τόσα που θα μετατρέψουν αυτή τη πόλη σε κάτι εντελώς διαφορετικό – προς το καλύτερο - από αυτό που είναι τώρα.

Όλα αυτά με ανοδική προοπτική και χωρίς συγκεκριμένο ταβάνι.

Φυσικά δεν έχω να σας παρουσιάσω μια ολοκληρωμένη μελέτη ή ένα ολοκληρωμένο πλάνο υλοποίησης αυτού του σχεδίου σε σχέση με το ιδιοκτησιακό καθεστώς ή με το χρηματοδοτικό αν και πάνω σε αυτό θα πρέπει να αναφέρω πως όλες οι παρόμοιες επενδύσεις Θεματικών Πάρκων στηρίζονται στη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα όπως επίσης και χορηγικών συμφωνιών, ονοματοδοσίας κ.τ.λ.

Ο Φορέας - παλιός ή νέος λίγη σημασία έχει - που θα αναλάβει το ενδεχόμενο υλοποίησης του έργου θα προβεί σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες ώστε να θωρακιστεί με τέτοιο τρόπο για να μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλα τα σενάρια , θετικά ή αρνητικά.

Πιστεύω όμως ακράδαντα πως ένα τέτοιο σχέδιο θα μπορούσε να λειτουργήσει είτε αυτόνομα , είτε σε συνδυασμό με την υπάρχουσα πρόταση του Δήμου Λαμιέων.

Αν δε επιλεγεί ο συνδυασμός με το υφιστάμενο Master Plan τότε τα οφέλη θα είναι πολλαπλά αφού θα περιλαμβάνονται όλοι οι λόγοι επίσκεψης στην πόλη μας.

Αυτή η πρόταση έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό.

Να δημιουργήσει την ανάγκη στο κοινό να επισκεφθεί τη πόλη μας και να έχει προσλαμβάνουσες βιωματικές εμπειρίες πρωτόγνωρες για τα Ελληνικά δεδομένα στο σύνολό του.

Για την ώρα οι λόγοι επίσκεψης της πόλης μας στο ευρύ κοινό είναι δυστυχώς ελάχιστοι.

Αυτοί οι λόγοι δίνονται πλέον και με τη πρότασή μου.

Επίσης πιστεύω πως αυτή είναι μια πρόταση απόλυτα ταυτισμένη με τη θεμελιώδη αρχή των Επιμελητηρίων που δεν είναι άλλη από την οικονομική ανάπτυξη του συνόλου των επιχειρήσεων που εκπροσωπούν.

Είμαι πεπεισμένος πως αυτή η συγκυρία, να διαθέτουμε ως νομός έναν Υπουργό Οικονομικών τον κ. Σταϊκούρα και έναν Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης τον κ. Οικονόμου , καθώς και Βουλευτές νέους σε ηλικία και οραματιστές, είναι ευτυχής και δύσκολα επαναλβανόμενη για να την αφήσουμε ανεκμετάλλευτη.

Αν σε αυτά τα εξαιρετικά δραστήρια κυβερνητικά στελέχη προσθέσουμε, το Περιφερειακό Συμβούλιο προεξάρχοντος του Περιφερειάρχη κ. Σπανού , το Δημοτικό Συμβούλιο προεξάρχοντος του Δημάρχου κ. Καραΐσκου αλλά και του Ε.Β.Ε. Φθιώτιδας προεξάρχοντος του προέδρου του κ. Κυρίτση, τότε έχουμε ένα μείγμα πολιτικών δυνάμεων που έχουν δείξει κατά το πρόσφατο παρελθόν πως όταν πρόκειται για το κοινό καλό συνθέτουν ένα αρραγές μέτωπο ικανό να διεκδικήσει στόχους που φαντάζουν ανέφικτοι.

Εμείς από τη μεριά μας ως Επιμελητήριο Φθιώτιδας , που εκπροσωπούμε επιχειρηματίες, εμπόρους και μεταποιητές, μέτοχοι του ήδη υπάρχοντος Φορέα εκμετάλλευσης της Π.Ε.Λ., θα πρέπει να εκφραστούμε , να τους δώσουμε το στίγμα μας και τις κατευθυντήριες γραμμές.

Μαζί τους να επιλέξουμε το βέλτιστο σχέδιο , περιβάλλοντάς τους με εμπιστοσύνη , για να μπορέσουν να το προωθήσουν και τελικά να υλοποιηθεί.

Εν κατακλείδι θεωρώ πως όποιοι συνδέσουν το όνομά τους με ένα τέτοιο τεράστιο αναπτυξιακό έργο θα μείνουν στην ιστορία ως αναγεννητές μιας οικονομικά στάσιμης πόλης εδώ και δεκαετίες.

Κυρίες και κύριοι έχει έρθει η ώρα να σκεφτούμε έξω από το κουτί και να σκεφτούμε διαφορετικά.

Ευχαριστώ πολύ

Με τιμή
Κουτσούκος Χρήστος
Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου Ε.Β.Ε ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

 
 
Φωτογραφίες

    

 

Απόψεις

Γράφει ο Χ.Τ. ο Βιτ’λιώτης13/04/2024Ελλάς Ελλήνων αχταρμάςΧώρα της προσωπίδαςΜ’ όλα τα φρούτα τις ψευτιάςΈμποροι της ελπίδας.--Η ψευτιά και το …μπουγέλοΈχουν μέλι στο...