Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Πυροβολούμε τα πόδια μας ! (Του Χρήστου Αλεξανδρή )

 

Στην Ελλάδα  απο την αρχή της κρίσης μέχρι σήμερα  , ενα πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο μάχεται με νύχια και με  δόντια για να μην αλλάξει τίποτα . Ετσι πορευόμαστε επτά χρόνια τώρα γι'αυτό και η κατάσταση στην οικονομία σέρνεται , οι επενδύσεις δεν προχωράνε , και οι συντεχνίες ζούν και βασιλεύουν , επιβάλλοντας  πολιτικές που στόχο εχουν να διαφυλάξουν προνόμια που απέκτησαν πριν την κρίση , την εποχή του εύκολου χρήματος  και  να διατηρήσουν κλειστά  επαγγέλματα  , αδιαφορώντας  για το αν ωφελείται η κοινωνία , η πλειονότητα δηλαδή των πολιτών . 

Η Τρόικα απο την πρώτη ημέρα που πάτησε το πόδι της στην Ελλάδα εθεσε ως βασική μνημονιακή υποχρέωση την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων , ως ορο και προυπόθεση για τη μείωση των τιμών και για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες . Ο πόλεμος ξεκίνησε απο τα Φαρμακεία . Θυμούνται οι αναγνώστες τον πρόεδρο των φαρμακοποιών, τον  κ. Λουράντο, να κάνει προεκλογικό αγώνα υπερ του ΣΥΡΙΖΑ  πιστεύοντας ότι  θα ικανοποιήσει όλα τα συντεχνιακά αιτήματα του κλάδου που η προηγούμενη συγκυβέρνηση είχε καταργήσει.   «Κάθε φαρμακείο θα γίνει προεκλογικό κέντρο του ΣΥΡΙΖΑ!» είχε δηλώσει τότε ο πρόεδρος των Φαρμακοποιών . Στο δρόμο που χάραξε ο Λουράντος , κινείται σήμερα και ο πρόεδρος των Ταξιτζήδων  ο κ. Λυμπερόπουλος . 

Δεν αποκλείεται να ακούσουμε και  τον πρόεδρο των Ταξιτζήδων να επαναλαμβάνει τη δήλωση Λουράντου . Οτι ''κάθε ταξί θα γίνει προεκλογικό κέντρο του ΣΥΡΙΖΑ '' , αφου σύμφωνα με την ειδησεογραφία των ημερών το νομοσχέδιο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, ουσιαστικά καταργεί την  απελευθέρωση του κλειστού επαγγέλματος των ταξί , με την κατάργηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Τaxibeat, μιας πρωτοποριακής ελληνικής πατέντας που αποτέλεσε πραγματική επανάσταση στις δημόσιες μεταφορές ,  την οποία απολαμβάνουν σήμερα  εκατοντάδες χιλιάδες  πολίτες της πρωτεύουσας . 

Αλλά και ο υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ , κινείται στο δρόμο των προκατόχων του υπουργών των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που δεν θέλησαν να προχωρήσουν μια τέτοια μεταρρύθμιση που θα απελευθέρωνε ενα κλειστό επάγγελμα . Στα ''τσακίδια '' οι καινοτομίες και οι νέες τεχνολογίες τύπου Τaxibeat και Uber  για να θυμηθούμε τη φράση του Καρανίκα . Οταν συμβαίνουν ολα αυτά και οταν το πολιτικό μας σύστημα λειτουργεί σαν μια μεγάλη συντεχνία στηρίζοντας με τις επιλογές και τις αποφάσεις τους  συντεχνιακά συμφέροντα και οχι το συμφέρον της κοινωνίας , δεν χρειάζεται να απορούμε γιατί είμαστε η μοναδική χώρα που παραμένει στα μνημόνια και γιατί η ελληνική οικονομία κατρακυλά συνεχώς στις θέσεις για την ανταγωνιστικότητα  και τις οικονομικές ελευθερίες . Είμαστε αξιοι της μοίρας μας . Πυροβολούμε τα πόδια μας και πεισματικά αρνούμαστε κάθε αλλαγή . 
Αυτό που η σημερινή κυβέρνηση αδυνατεί να καταλάβει για λόγους ψηφοθηρικής πολιτικής και φόβου για το  πολιτικό κόστος ,  είναι οτι οι νεοφυείς και καινοτόμες επιχειρήσεις θα αποτελέσουν τις βιομηχανίες του μέλλοντος και αν πράγματι θέλουμε να μειωθεί η ανεργία σε αυτό  τον τόπο  , το κράτος θα πρέπει να βρεί τρόπο να κάνει χώρο για την ιδρυση μικρών και ευκίνητων εταιρειών και επιχειρήσεων και για τα δημιουργικά μυαλά που μπορούν αυτές οι καινοτόμες επιχειρήσεις να προσελκύσουν και οχι να βάζει φραγμούς στην αναπτυξή τους . Είναι τυχαίο οτι οι πιο καινοτόμες χώρες στον κόσμο  σήμερα , οπως η Σουηδία και το Ισραήλ , είναι φιλελεύθερες δημοκρατίες ;  Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για σύμπτωση . Η καινοτομία απαιτεί ελευθερία σκέψης , ελευθερία  δράσης και ελεύθερο ανταγωνισμό . Κάτι δηλαδή που απιυσιάζει σήμερα απο την Ελλάδα που επιμένει να λειτουργεί σαν μια μικρή Σοβιετία ! 
 
                                                                                                                                                                          Χρήστος Αλεξανδρής  

    

 

Απόψεις

Γράφει ο Χ.Τ. ο Βιτ’λιώτης13/04/2024Ελλάς Ελλήνων αχταρμάςΧώρα της προσωπίδαςΜ’ όλα τα φρούτα τις ψευτιάςΈμποροι της ελπίδας.--Η ψευτιά και το …μπουγέλοΈχουν μέλι στο...