Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα στα τροχαία ατυχήματα με νέους

Θλιβερές πρωτιές  καταγράφει πανευρωπαϊκά η χώρα μας στα τροχαία δυστυχήματα όπου εμπλέκονται νέοι ηλικίας 15 – 24 ετών . 

Σύμφωνα με συμπεράσματα ημερίδας για την οδική ασφάλεια που στηρίζονται σε πολυάριθμες  στατιστικές μελέτες που αφορούν και τη χώρα μας, οι νέοι οδηγοί διατρέχουν 2 με 3 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να εμπλακούν σε θανατηφόρο ή άλλο δυστύχημα σε σχέση με τους πιο έμπειρους οδηγούς. Επίσης, μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δοθεί συγκεκριμένα στην προστασία των εφήβων και νεαρών ανδρών που, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αντιπροσωπεύουν το 72% και 82% αντίστοιχα των θυμάτων από τροχαίο συμβάν σε αυτές τις ηλικίες. Σύμφωνα με τα  στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην ημερίδα ,  μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν  οι έφηβοι και νεαροί οδηγοί και επιβάτες που κινούνται με δίκυκλα, σε επαρχιακές οδούς. Σύμφωνα και με σχετική έκθεση ,  η χώρα μας διατηρεί την πρωτιά και στα τροχαία ατυχήματα  με μόνο ένα όχημα με κύρια αιτία την υπερβολική ταχύτητα, την απόσπαση προσοχής και το αλκοόλ, με θύματα κυρίως νέους οδηγούς και επιβάτες.

Με εξαιρετική επιτυχία και παρουσία πλήθους εκπροσώπων της Πολιτείας και φορέων για την Οδική Ασφάλεια, πραγματοποιήθηκε  στην Αθήνα, η ημερίδα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος YEARS για την ασφάλεια των νέων στο δρόμο. Την εκδήλωση διοργάνωσαν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών  και ο στρατηγικός εταίρος του στην Ελλάδα, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας   «Πάνος Μυλωνάς».  

Στον χαιρετισμό του ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης  Δημήτρης  Αναγνωστάκηςμίλησε για την ανάγκη μετάβασης από ένα μοντέλο καταστολής σε μια στρατηγική που θα «έχει ως προμετωπίδα την πρόληψη» και η οποία θα στηρίζεται στην ορθολογικότητα, την εξωστρέφεια, την εντατική ευαισθητοποίηση των ανθρώπων της Τροχαίας καθώς και στις συνέργειες με φορείς «όπως το Ι.Ο.ΑΣ. που με ανιδιοτέλεια είναι μπροστάρης σε μια πραγματικότητα όπως τα τροχαία, εκφράζοντας μία κοινωνική αγωνία που το Υπουργείο πάντα θα στηρίζει».

Στο σημαντικό έλλειμα εκπαίδευσης σε θέματα οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα «όπου η αποφυγή ατυχημάτων είναι θέμα δεξιοτήτων και όχι παιδείας» αναφέρθηκε  ο Γενικός Γραμματέας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς  κ. Παπαγεωργίου,  ο οποίος δεσμεύτηκε πως «με την επανίδρυση της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς το θέμα της Κυκλοφοριακής Αγωγής θα είναι στην κορυφή, έτσι ώστε αυτό που έχει ξεκινήσει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να μπορέσουμε να το περάσουμε και στο Γυμνάσιο και το Λύκειο όπου υπάρχουν και τα περισσότερο ενεργητικά θύματα από τροχαία συμβάντα».

Χαιρετίζοντας την εκπροσώπηση όλων των υπουργείων στην Ημερίδα, ο Γενικός Γραμματέας Αντεγκληματικής Πολιτικής   Ευτύχιος Φυτράκης υπογράμμισε με τη σειρά του την ανάγκη μιας συνολικής στράτευσης της κυβέρνησης στο θέμα της προστασίας των νέων στους δρόμους με στόχο να ενισχυθεί το τρίπτυχο «Πρόληψη - Οδική Ασφάλεια - Αντιμετώπιση της παραβατικότητας», η αποτελεσματικότητα του οποίου έχει φανεί και από το Πρόγραμμα «ΕΡΜΗΣ» για νέους με αποκλίνουσα συμπεριφορά, που υλοποιείται και υποστηρίζεται από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

 Ένα από τα κύρια συμπεράσματα της ημερίδας ηταν  πως αποτελεί πλέον επιτακτική και κρίσιμη ανάγκη να υπάρξει και στην Ελλάδα ενεργοποίηση και συμπόρευση Πολιτείας και φορέων για το σχεδιασμό συντονισμένης και στοχευμένης δράσης με στόχο την αντιμετώπιση των ιδιαίτερα μεγάλων κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι και νεαροί οδηγοί, πεζοί και ποδηλάτες, σε σχέση με άλλες ηλικιακές ομάδες. Η χώρα μας μάλιστα αντιμετωπίζει ιδιαίτερα μεγάλο πρόβλημα καθώς το 2015 κατέγραψε πανευρωπαϊκά τον υψηλότερο αριθμό θανάτων νέων ανθρώπων στο δρόμο αναλογικά με τον πληθυσμό της.