Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Τη Δευτέρα (8/1) η δοκιμαστική διαδρομή στη σήραγγα Καλλιδρόμου παρουσία Σπίρτζη

Την ερχόμενη Δευτέρα, 8 Ιανουαρίου 2018, θα πραγματοποιηθεί, παρουσία του Υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, η δοκιμαστική διαδρομή με τρένο στη σήραγγα του Καλλιδρόμου, που ενώνει την Τιθορέα με το Λιανοκλάδι.

Το τρένο θα ξεκινήσει από Τιθορέα στις 12 το μεσημέρι και θα καταλήξει στο Λιανοκλάδι ενώ μέχρι το τέλος του ίδιου μήνα, αναμένεται να δοθεί η διπλή γραμμή στο επιβατικό κοινό, ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι θα χρησιμοποιείται ντιζελομηχανή.

Στο τμήμα περιλαμβάνεται η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας και των Βαλκανίων στο Καλλίδρομο με μήκος 9χλμ. 

Παράλληλα σήμερα, Παρασκευή, έχει προγραμματιστεί το καθοριστικό τεστ ετοιμότητας και ασφάλειας της σήραγγας Καλλιδρόμου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον ΟΣΕ, την Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ. Το σενάριο περιλαμβάνει ατύχημα της επιβατικής αμαξοστοιχίας εντός της σήραγγας, που ξεπερνά τα εννέα χιλιόμετρα και απεγκλωβισμό τραυματιών και επιβατών.

 

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη κατα την τελευταία πρόσφατη επισκεψή του στη Λαμία  έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, από την Τιθορέα μέχρι το Λιανοκλάδι και έτσι η σιδηροδρομική σύνδεση μέχρι τη Λαμία, τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη, θα μειωθεί χρονικά κατά μισή ώρα.

 

Όπως είπε ο υπουργός, «μετά από πάρα πολλές δεκαετίες, το συνολικό έργο ολοκληρώνει την σιδηροδρομική ΠΑΘΕ. Με την ολοκλήρωση του μειώνεται κατά 1 ώρα, τουλάχιστον, η απόσταση της Αθήνας από τη Θεσσαλονίκη».

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, «το δεύτερο τμήμα, Λιανοκλάδι - Δομοκός,  δοθεί σε κυκλοφορία το δεύτερο εξάμηνο του 2018, μετά τους απαιτούμενους ελέγχους».

Σύμφωνα με  τα επιτελικά στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, έχει ολοκληρωθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης από την Αθήνα μέχρι την Τιθορέα, ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στη σήραγγα Καλλιδρόμου, αλλά και στο υπόλοιπο δίκτυο, μέχρι το Λιανοκλάδι.

Ακόμη, συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς οι εργασίες για την δημιουργία των νέων σιδηροδρομικών σταθμών, όπως στην περιοχή του Μώλου , ενώ εξελίσσονται οι εργασίες σε ένα μεγάλο μέτωπο στο σιδηροδρομικό σταθμό Λιανοκλαδίου.

Σε κάθε περίπτωση πάντως  δεν είναι τιμητικό για τη χώρα, έργα που ξεκίνησαν το 1997 να ολοκληρώνονται το 2017 και φυσικά υπάρχουν  ευθύνες στις πολιτικές επιλογές προηγούμενων κυβερνήσεων, αφου ειδικά η σήραγγα του Καλλιδρόμου είχε γίνει ανέκδοτο στις Βρυξέλλες.

Οι πολλές εργολαβίες, η κατάτμηση του αντικειμένου και συνδυασμό προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην πορεία, προκάλεσαν τις καθυστερήσεις.

Οι παραδόσεις έργων θα συνεχιστούν και το 2018, αυτή τη φορά σε Θεσσαλία και Κεντρική Μακεδονία, ολοκληρώνοντας τον Σιδηροδρομικό διάδρομο ΑΘΕ (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη).

Το δεύτερο  εξάμηνο ολοκληρώνονται τα έργα στο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός μήκους 52χλμ και στο βόρειο άκρο Πολύκαστρο-Ειδομένη. Με αυτές τις ολοκληρώσεις η χώρα θα μπορέσει να συνδεθεί με το υπόλοιπο Ευρωπαϊκο ηλεκτροκίνητο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Τέλος θα ολοκληρωθεί και το έργο ανισοπεδοποίησης στην περιοχή της Μενεμένης Θεσσαλονίκης, βελτιώνοντας τόσο την κυκλοφορία των τρένων και τερματίζοντας τα συχνά θανατηφόρα ατυχήματα.

 

 

 

Φωτογραφίες

    

 

Απόψεις

Γράφει ο Χ.Τ. ο Βιτ’λιώτης13/04/2024Ελλάς Ελλήνων αχταρμάςΧώρα της προσωπίδαςΜ’ όλα τα φρούτα τις ψευτιάςΈμποροι της ελπίδας.--Η ψευτιά και το …μπουγέλοΈχουν μέλι στο...