Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Θες να γυμναστείς, αλλά δεν έχεις πειθαρχία; Υπάρχει λύση!

Ποια είναι αυτή; Βάλε το ξυπνητήρι να χτυπά νωρίς και φόρα αθλητικά παπούτσια πρωί πρωί με την αυγούλα.

Αν έχουμε τη βαθιά επιθυμία να γυμναστούμε, αλλά δεν μπορούμε να το οργανώσουμε καλά ή να πειθαρχήσουμε τους εαυτούς μας, τότε μάλλον η πρωινή γυμναστική είναι η λύση στο πρόβλημά μας.

Σύμφωνα με τον προσωπικό γυμναστή και εξειδικευμένο στην επιστήμη της άσκησης κινησιολόγο, Mike Deibler, το βασικότερο μυστικό για να πείσουμε τον εαυτό μας να αθληθεί, είναι να προγραμματίσουμε την ώρα που θα αφιερώσουμε στη γυμναστική, νωρίς κάθε πρωί, αποκλείοντας με αυτόν τον τρόπο οτιδήποτε μπορεί να αποσπάσει την προσοχή μας μέσα στη μέρα από αυτήν.

"Αν το πρώτο πράγμα που κάνεις είναι η γυμναστική, πάει να πει ότι την έχεις κάνει προτεραιότητα", δήλωσε ο Deibler στο Reader's Digest. "Όταν κάτι γίνεται πρώτο, τίποτα δεν μπορεί να μπει εμπόδιο στον δρόμο του", πρόσθεσε, εξηγώντας ότι όσο πιο αργά προγραμματίζουμε την προσωπική μας άσκηση, τόσες περισσότερες αφορμές μπορούν να υπάρξουν μέχρι τότε, για να την αναβάλουμε.

Ακούγεται λογικό, έτσι δεν είναι; Και αν το μεγαλύτερο όφελος από την πρωινή γυμναστική είναι απλά ότι έτσι, θα μείνουμε πιστοί σε αυτήν, υπάρχουν μερικά ακόμα οφέλη που έχει να αποκομίσει κανείς, αν βάλει το ξυπνητήρι του λίγο νωρίτερα και κάνει χώρο κάθε πρωί για να αθλείται. 

Δείτε τέσσερις λόγους, λοιπόν, για να φορέσετε τα αθλητικά κάθε πρωί πριν οτιδήποτε άλλο, πέραν των προφανών όπως η απώλεια βάρους και η καλύτερη υγεία:

Θα έχετε καλύτερη διάθεση όλη την ημέρα

Έχει αποδειχθεί πολλάκις ότι η γυμναστική, ειδικά η αερόβια όπως ένα πρωινό τρέξιμο, αυξάνει την παραγωγή ενδορφινών. Οι ενδορφίνες είναι γνωστές ως οι "ορμόνες της ευτυχίας", καθώς βελτιώνουν τη διάθεση και προκαλούν αίσθημα ευτυχίας.

Πόσο πιο εύκολες θα ήταν οι ημέρες μας, στο γραφείο, στη δουλειά, στο σπίτι ή στον απογευματινό καφέ, αν ξεκινούσαν με μία "επιπλέον δόση" ενδορφινών; Μάλλον, αρκετά. Η πρωινή γυμναστική μάς δίνει μία όμορφη και απαραίτητη ώθηση για να ξεκινάμε την ημέρα μας με καλύτερη και πιο θετική στάση, απέναντι σε οποιεσδήποτε προκλήσεις προκύψουν.

Επιπλέον, η ολοκλήρωση του πρώτου πράγματος στο πρόγραμμά μας κάθε μέρα, είναι από μόνη της μία ένεση αυτοπεποίθησης.

Θα τρώτε καλύτερα και πιο υγιεινά

Πέραν της βελτίωσης της διάθεσης που προκύπτει από την πρωινή γυμναστική υπάρχουν και συμπληρωματικά οφέλη, όπως η επιρροή στις διατροφικές μας επιλογές, ώστε να στρέφουμε το βλέμμα μας σε πιο υγιεινά τρόφιμα.

Η λογική λέει ότι αν μέχρι να πάμε στη δουλειά, έχουμε ήδη αθληθεί και αισθανόμαστε ότι πετύχαμε έναν στόχο, είναι πολύ λιγότερο πιθανό να ενδώσουμε σε διατροφικούς πειρασμούς, απλά επειδή δεν θα θέλουμε να "χαλάσουμε" ό,τι χτίσαμε λίγο νωρίτερα. Και κάθε βήμα υγείας, οδηγεί σε ένα ακόμα, σύμφωνα με τον Deibler.

Ξεκινώντας τη μέρα μας με οποιαδήποτε θετική συνήθεια, σχεδόν πάντα οδηγούμαστε σε μία άλλη θετική συνήθεια. Θέλουμε από τη φύση μας να διατηρούμε το καλό αίσθημα που νιώθουμε, έτσι ένα υγιεινό γεύμα αυξάνει δραματικά την πιθανότητα ενός ακόμα υγιεινού γεύματος αργότερα μέσα στη μέρα και ούτω καθεξής, σημειώνει ο ειδικός.

Θα έχετε πιο ποιοτικό ύπνο

Η πρωινή γυμναστική θα μας δώσει την ενέργεια που χρειαζόμαστε μεν, θα μας στείλει -σε συνδυασμό με το πρωινό ξύπνημα- και στο κρεβάτι πιο γρήγορα δε. 

Η ώθηση που θα λάβουμε το πρωί θα οδηγήσει αργότερα σε μία φυσική μείωση των επιπέδων ενέργειάς μας, κάτι που σημαίνει ότι θα κοιμηθούμε με μεγαλύτερη ευκολία, αλλά και καλύτερα, το βράδυ. Η γυμναστική το πρωί, επομένως, μπορεί να προσφέρει την απαραίτητη ποιότητα και διάρκεια ύπνου που όλοι ποθούν στις σύγχρονες κοινωνίες και ως εκ τούτου περισσότερη ξεκούραση.

Ο Deibler προσθέτει, επίσης, ότι επειδή η γυμναστική αυξάνει τη θερμοκρασία μας ενώ το βιολογικό μας ρολόι είναι προγραμματισμένο να την κατεβάζει όταν είναι ώρα για ύπνο, μοιάζει πολύ λογικό να αθλούμαστε όσο πιο νωρίς γίνεται. Με αυτόν τον τρόπο, επιτρέπουμε στον οργανισμό μας, μέχρι την ώρα που θα ξαπλώσουμε, να έχει ρυθμίσει κατάλληλα τον εσωτερικό μας "θερμοστάτη".

Θα έχετε περισσότερο χρόνο για κοινωνικοποίηση

Ή για ό,τι άλλο λαχταρά η ψυχή σας.

Πολλές φορές όλοι ακυρώσαμε κάτι από το πρόγραμμά μας, για να κάνουμε χώρο για κάτι άλλο, στην προσπάθειά μας να ισορροπήσουμε υποχρεώσεις και επιθυμίες. Τις περισσότερες φορές, αν είμαστε ειλικρινείς, πρέπει να παραδεχτούμε ότι αυτό που θυσιάζουμε πρώτα είναι ό,τι απαιτεί περισσότερη προσπάθεια από μέρους μας όπως η... γυμναστική.

Εφόσον όμως την κάνουμε νωρίς κάθε πρωί, όχι μόνο εξασφαλίζουμε όπως προαναφέραμε, ότι δεν θα έχουμε αφορμή να την ακυρώσουμε, αλλά και διασφαλίζουμε ότι στο υπόλοιπο τακτικό πρόγραμμά μας υπάρχει χώρος για να χωρέσουμε ένα καφεδάκι, μία βόλτα ή κάποια άλλη δραστηριότητα με καλή παρέα ή το αμόρε μας.

(ΠΗΓΗ PATHFINDER.GR)