Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Καύσιμα: "Καμπανάκι" για τις μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές - "Πρέπει να υποψιάζουν τον καταναλωτή"

Το νοθευμένο καύσιμο επιφέρει βλάβη στον κινητήρα, βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας, στο σύστημα καύσης, στα μπεκ ψεκασμού, στους κυλίνδρους και σε πολλά σημεία.

«Δεν είναι σημερινό το φαινόμενο της νοθείας καυσίμων, αλλά σήμερα οι λαθρέμποροι και αυτοί που νοθεύουν τα καύσιμα έχουν γίνει εξπέρ του είδους, οπότε είναι πολύ δύσκολο να τους πιάσουμε» επισήμανε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Αθανάσιος Παπαδόπουλος.

Το νοθευμένο καύσιμο, εξήγησε ο ίδιος, επιφέρει βλάβη στον κινητήρα, βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας, στο σύστημα καύσης, στα μπεκ ψεκασμού, στους κυλίνδρους και σε πολλά σημεία.

«Πολλές φορές επιφέρει άμεσες βλάβες αλλά και μακροχρόνιες, οι οποίες σιγά σιγά δημιουργούνται από την φθορά» ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος, σημειώνοντας μάλιστα ότι μεγάλη ζημία υφίστανται και οι ίδιοι οι επαγγελματίες. «Από την στιγμή που υπάρχει ένα πρατήριο που πουλάει νοθευμένα καύσιμα είναι σίγουρο ότι αυτός τα έχει αγοράσει σε μια πολύ χαμηλή τιμή, οπότε πηγαίνει να πουλήσει κάτω του κόστους για να μπορεί να έχει πωλήσεις» σημείωσε.

«Όταν το 90% των πρατηρίων πουλάει σε μια τιμή, για παράδειγμα 2 ευρώ, δεν γίνεται να πουλάει ένας στο 1,80. Αυτό πρέπει να το αντιληφθεί ο καταναλωτής» επισήμανε ο κ. Παπαδόπουλος, λέγοντας ότι η μεγάλη διαφορά στην τιμή δεν είναι φυσιολογική.

«Να έχει ένας 2,00 ευρώ και άλλος να πουλάει 1.95 ευρώ είναι στα πλαίσια της αγοράς που δημιουργείται με την καθημερινότητα της αγοράς των καυσίμων, με τα τιμολόγια που παίρνει ο ένας σήμερα και ο άλλος αύριο ανάλογα με την κατανάλωσή του. Όταν όμως είναι μεγάλες οι αποκλίσεις πρέπει να πονηρευτείς. Δεν μπορεί να έχει ο ένας 15 λεπτά απόκλιση από τον άλλο. Η διαμόρφωση των τιμών μας γίνεται βάσει της τιμής των διυλιστηρίων που βγαίνει καθημερινά στο σύστημα. Από κει και μετά λόγω και του πλαφόν που έχει μπει και είναι από τις 31/08 του 2021, αυτό το περιθώριο μπαίνει και σήμερα. Όταν κάποιος πουλάει στην τιμή του διυλιστηρίου και κάτω από αυτή, δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι μια κατάσταση νορμάλ» είπε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας.

Οργιάζει το λαθρεμπόριο καυσίμων

Σε μια περίοδο αυξημένων τιμών καυσίμων, παρά την πρόσκαιρη αποκλιμάκωση, το λαθρεμπόριο λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις, κυρίως. λόγω του κινήτρου που δίνει ο φόρος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατη τηλεοπτική του εμφάνιση ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε ότι για τη νοθεία στα καύσιμα, ότι μεικτά συνεργεία έχουν ήδη κλείσει μόνιμα δύο πρατήρια, ωστόσο εξήγησε ότι ο έλεγχος είναι πάρα πολύ δύσκολος. Η νοθεία γίνεται με πολύ εξελιγμένο τεχνικά τρόπο και για να εντοπιστεί πρέπει να είναι σε ποσοστό πάνω από 50%.

Το ζήτημα της νοθείας των καυσίμων έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις σημείωσε η πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα, στην ΕΡΤ, λέγοντας ότι τα αυτοκίνητα χαλάνε λίγα μέτρα μετά τα πρατήρια.

"Το κράτος πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα της νοθείας” είπε η πρόεδρος υπογραμμίζοντας ότι οι καταγγελίες είναι πολλές.

Σύμφωνα με την κυρία Ζάγκα η ζημιά σε ένα όχημα που θα κινηθεί με νοθευμένο καύσιμο είναι μεγάλη και μπορεί να ξεπεράσει τα χίλια ευρώ. "Ως πρόεδρος του κλάδου έχω στεναχωρηθεί πάρα πολύ. Οι καταναλωτές πρέπει να έχουν σταθερά το δικό τους πρατήριο. Φθηνή βενζίνη δεν υπάρχει" ανέφερε η πρόεδρος.'

Συμβούλευσε μάλιστα τους οδηγούς να κρατάνε τις αποδείξεις και να απευθύνονται αμέσως τόσο στο κατάστημα καυσίμων όσο και στην εταιρεία. Σύμφωνα με την πρόεδρο οι εταιρείες πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τα μαγαζιά τους”.

Όπως είπε πρέπει οι οδηγοί, με το που ακινητοποιείται το αυτοκίνητό τους να τηλεφωνούν στην αστυνομία και στο 1520 και να καταγγέλλουν τη νοθεία.

Βλάβες στα αυτοκίνητα

Από την πλευρά του ο τεχνικός σύμβουλος αυτοκινήτων Ιορδάνης Παππάς, ανέφερε ότι οι συνηθέστερες βλάβες από νοθευμένα καύσιμα αφορούν την αντλία βενζίνης, άδειασμα του ρεζερβουάρ, τα μπεκ ακόμα και τον ίδιο τον κινητήρα.

Να σημειωθεί ότι το κόστος για τα βενζινοκίνητα οχήματα ξεκινάει από τα 500 ευρώ και στα πετρελαιοκίνητα μπορούμε να φτάσουμε και τα 5.000 ευρώ, όπως ανέφερε ενώ πρόσθεσε: «Το αμάξι αρχίζει να χάνει τις στροφές του, δεν ακούει στο γκάζι, ανάβει λαμπάκι».

Οι καταναλώσεις

Στο μεταξύ η πτώση των τιμών, η έλευση της περιόδου των διακοπών, αλλά και οι επιδοτήσεις μέσω fuel Pass 2 έχουν φέρει άνοδο στην κατανάλωση τις πρώτες μέρες του Αυγούστου. Συγκεκριμένα με βάση παράγοντες της αγοράς, η αμόλυβδη, σε σχέση με πέρυσι κινείται αυξητικά κατά 5-7%, ενώ το πετρέλαιο κίνησης καταγράφει άνοδο της τάξης του 15%. Πάντως πτωτικά κινήθηκε η αγορά τους προηγούμενους μήνες, Συγκεκριμένα τον Ιούνιο σύμφωνα με πληροφορίες η μείωση κατανάλωσης στη βενζίνη έφτασε στο 10% την ώρα που η μέση τιμή, με βάση τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων, διαμορφώθηκε στα 2,4 ευρώ το λίτρο και στα 2,55 ευρώ ανά λίτρο η βενζίνη 100 οκτανίων.

Τον Ιούλιο η κατανάλωση βενζίνης, επίσης, μειώθηκε ωστόσο με ρυθμό χαμηλότερο σε σχέση με τον Ιούνιο. Έτσι, τον περασμένο μήνα η πτώση στην κατανάλωση βενζίνης περιορίστηκε στο 5% την ώρα που η μέση τιμή της αμόλυβδης 85 οκτανίων είχε διαμορφωθεί στα 2,3 ευρώ ανά λίτρο και της αμόλυβδης 100 οκτανίων στα 2,5 ευρώ το λίτρο.

ΠΗΓΗ NEWS247.GR

    

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
randomness