Οι ευκολόπιστοι Έλληνες και οι μεθοδικοί Τούρκοι (με αφορμή τη διδασκαλία της «Γαλάζιας Πατρίδας»
Γράφει ο
Αθ. Δ. Γκίκας - Μαθηματικός
Α. Ανύποπτοι πολιορκημένοι
Οι αρχαίοι Έλληνες έλεγαν, για όσους δεν κατανοούσαν την κρισιμότητα των περιστάσεων, ότι κοιμούνται σε «Μιλήσια στρώματα» υπερβολικά αναπαυτικά με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της Μιλήτου δεν αποφάσιζαν να εγερθούν !
Σήμερα περικυκλωμένοι από εχθρούς και προβλήματα αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες, ως λαός, μάλλον ανέμελοι.
Ενώ πέρασαν διακόσια (200) και πλέον έτη από την παλιγγενεσία μας, κινδυνεύουμε να μας φαλκιδεύσουν εδαφικά, εμείς ζούμε σα να μην αγγίζουν.
Την ώρα που ο Τούρκος προσπαθεί με κάθε μέσο να δείξει ότι είναι ο κυρίαρχος στο Κυπριακό, το Αιγαίο, εγείρει προβλήματα στη Θράκη, εμείς για άλλα τυρβάζουμε.
Οι φράσεις:
«Αν δεν τ’ αρμπάξω εγώ, θα τα πιάσει άλλος».
«Γιατί να το κάνω εγώ; Θα βρεθεί άλλος να το πράξει».
Είναι νοοτροπία που τείνει να επικρατήσει. Όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι η Ελλάδα ρέπει προς τον μηδενισμό, σίγουρα όμως ο άξονάς της γέρνει προς το ελαφρύ και το ασήμαντο.
Β. Ιδεολογική αλλοτρίωση
Το 2000 ο Γ. Α. Παπανδρέου υπέγραψε τον ομόλογό του Ισμαήλ Τζέμ πολιτιστική συμφωνία για σύσταση μεικτής επιτροπής με σκοπό να μελετήσει τα σχολικά βιβλία των δυο Χωρών και να προτείνει διόρθωση «ανακριβειών» ώστε να διδάσκονται τα παιδιά των δυο Χωρών μια ισόρροπη εκδοχή της Ιστορίας.
Η ιδέα είναι επιστημονικά ορθή. Όμως κατά την εκτέλεσή της η ιδέα εκτροχιάστηκε προς την κατεύθυνση της μονομέρειας με την υπαγωγή της Ελληνικής Ιστορίας στην Τουρκική !
Άλλο πράγμα είναι η ιδέα μιας αντικειμενικής παρουσίασης και άλλο η διαστρέβλωση της δικής μας ιστορίας που βοηθά τον γείτονα στις επιδιώξεις του.
Αυτή η συγγραφή υπονομεύει την Εθνική μας συνείδηση, τη στιγμή που ο Τούρκος ξαναδημιουργεί τη δική του, βάσει του αναγεννημένου παρελθόντος του.
Άλλο πράγμα η διόρθωση λαθών και άλλο η προσθήκη παραλλαγών υιοθετώντας την εκδοχή του αντιπάλου.
Γ. Τα βιβλία
- Δεν άλλαξε το βιβλίο που διδάσκονται τα Τουρκόπουλα με τίτλο «Τα δίκαια της Τουρκίας στο Αιγαίο» σύμφωνα με το οποίο τα νησιά του Αιγαίου βρίσκονται υπό Ελληνική κατοχή.
- Το αντίστοιχο δικό μας διδάσκει τα Ελληνόπουλα ότι: «Ο Ελληνικός στόλος καταλαμβάνει και όχι ελευθερώνει, πολλά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου !! δηλ. δεχόμαστε την Τουρκική άποψη.
Καταλαμβάνω σημαίνει ότι παίρνω κάτι από άλλον που του ανήκει . ότι δηλ. έκανε η Τουρκία στην Κύπρο.
Ελευθερώνω σημαίνει ότι αγωνίζομαι για κάτι που είναι δικό μου και το κατέλαβαν άλλοι.
Διδάσκονται ακόμα τα Τουρκόπουλα ότι:
α) Η Επανάσταση του ’21 ήταν Εκδήλωση αγνωμοσύνης προς τους Οθωμανούς.
β) Το παιδομάζωμα, έτρεμε κάθε χωριό στο άκουσμα, «Έρχεται ο Τουρκατζίμπασης να μάσει παιδιά» γράφουν ότι μας ωφέλησε, αφού μετέτρεπε νεαρούς μή Μουσουλμάνους σε μια προνομιακή κοινωνική ομάδα (τους γενίτσαρους).
(Γενικά εμείς οι νεοέλληνες έχουμε τη νοοτροπία να λέμε ότι ουδέποτε παλιά και πρόσφατα έγινε παιδομάζωμα !).
Δ. Βιβλία και Εθνική συνείδηση
Σε αντίθεση με τους Τούρκους οι δικοί μας νεωτεριστές θυσιάζουν την Εθνική μας συνείδηση στη δήθεν ιστορική αντικειμενικότητα.
Αντίθετα πράττει ο Τούρκος Νταβούτογλου με το βιβίο του «Στρατηγικό βάθος» διαστρεβλώνοντας, ιστορικά γεγονότα για την πραγμάτωση Τουρκικών επιδιώξεων, εμείς μείναμε άφωνοι.
Τα όσα γράφει το Νταβούτογλου έγιναν Πολιτική Πράξη με αποκορύφωμα την έκδοση του βιβλίου Γαλάζια Πατρίδα που διδάσκεται από φέτος στα Τούρκικα Σχολεία και δημιουργεί μια νέα γενικά φανατικών παιδιών, έτοιμων να πολεμήσουν για τη Γαλάζια τους Πατρίδα.
Στο βιβλίο του Νταβούτολγου, έχει μεταφραστεί στα Ελληνικά . διαβάζουμε:
«Κοινωνίες με αποδυναμωμένη Εθνική συνείδηση δεν έχουν πεδίο στρατηγικής λογικής. Θέτουν σε κίνδυνο την ιστορική τους ύπαρξη και μπαίνουν στο περιθώριο της διεθνούς σκακιέρας».
Ε. Τελικά είμαστε ευκολόπιστοι
Δε διαβάζουμε καλά την ιστορία μας. η Κνίδος ήταν δωρική πόλη της Ιωνίας χτισμένη σε μια λουρίδα ξηράς, που βρέχεται από τρία μέρη.
Ο Κύρος αποφάσισε να την κατακτήσει στέλνοντας τον στρατηγό του Αρπάγη που κατέλαβε Μίλητο, Έφεσο, Αλικαρνασσό αμαχητί.
Ο στρατηγός της Κνίδου Τιτάριος αποφάσισε να σκάψει τάφρο πλάτους μισού σταδίου (90 m) στο μόνο μέρος που δε βρέχεται από θάλασσα για να την προστατέψει. Οι κάτοικοι το ξεκίνησαν με ενθουσιασμό το έργο αλλά ως Έλληνες κουράστηκαν και ζήτησαν τη βοήθεια του Μαντείου των Δελφών. Ιδού ο χρησμός:
«Αν ήθελε να σας έχει νησί ο Δίας θα το έκανε από την αρχή».
Άλλο που δεν ήθελαν οι μωροί. Σταμάτησαν τις εργασίες και ο Αρπάγης τους κατέλαβε αμαχητί. Βλέποντας την μισοανοιγμένη τάφρο τους είπε γιατί δεν την συνέχισαν, αφού το έργο αυτό θα έκανε την Κνίδο απόρθητη !
Πιστέψαμε το χρησμό είπαν οι Κνίδιοι . και ο Αρπάγης τους απάντησε:
«Ω Έλληνες πόσο εύκολα μωραίνεστε».
Πόσο εύκολα υποκύψαμε στις απαιτήσεις άλλων, «συνωστίζοντας» τους ανθρώπους μας στην παραλία της Σμύρνης ! Δεν ελευθερώσαμε αλλά «καταλάβαμε» εκείνο που ήταν δικό μας, τα νησιά μας και δεν «δείξαμε την ευγνωμοσύνη μας» στους Οθωμανούς - κατακτητές για 400 χρόνια !!
Περιμένω «ως αφελής» το αντίστοιχο με τη «Γαλάζια Πατρίδα» που διδάσκονται τα Τουρκόπουλα, Ελληνικό βιβλίο Ιστορίας ή Γεωγραφίας, να το διδαχθούν τα Ελληνόπουλα. Οι δάσκαλοί μας θα έχουν το απαραίτητο πάθος - θάρρος για να περάσουν τα μηνύματα στη νέα γενιά ή θα εξακολουθήσουμε να αναπαυόμαστε σε «Μιλήσια στρώματα».