Εξάρσεις
"Ορφάνεψε" ο νομός από υπουργούς !
@ Νέα δεδομένα φέρνει για τη Φθιώτιδα ο νέος ανασχηματισμός, καθώς μετά από χρόνια ο νομός παραμένει χωρίς πολιτική εκπροσώπηση στο υπουργικό συμβούλιο.
Με άλλα λόγια ο νομός “ορφάνεψε” από υπουργούς. Φαίνεται ότι για ένα νομό όπως η Φθιώτιδα που πολιτογραφείται για πολλά χρόνια ως απόρθητο κάστρο της γαλάζιας παράταξης, ήταν... πολυτέλεια να έχει από το 2019 μέχρι τον Ιανουάριο του 2024 δύο υπουργούς στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη και έναν υπουργό από το 2023 μέχρι σήμερα.
Γι αυτό και ο πρωθυπουργός αποφάσισε να αφήσει εκτός κυβερνητικού σχήματος στον πρώτο ανασχηματισμό τον Γιάννη Οικονόμου και στον δεύτερο ανασχηματισμό τον Χρήστο Σταϊκούρα !
Στην πολιτική, θα πουν κάποιοι, ισχύει το “ουδείς αναντικατάστατος”. Δεν είναι όμως αυτό το ζήτημα.
Αν οι επιλογές του πρωθυπουργού απέπνεαν μια αίσθηση αξιοκρατίας δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα. Όταν όμως διαπιστώνουμε ότι οι κινήσεις του πρωθυπουργού στη σκακιέρα του πολιτικού παιχνιδιού ήταν να γίνει ένας ανασχηματισμός με πρόσωπα που θα λειτουργήσουν ως εμπροσθοφυλακή στη μάχη της διαδοχής, τότε το “ουδείς αναντικατάστατος” πάει περίπατο και αρχίζουμε να σκεφτόμαστε με βάση τα σενάρια που γράφονται στα παραπολιτικά των εφημερίδων.
Το διήμερο που μεσολάβησε της ανακοίνωσης του ανασχηματισμού είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με κομματικά στελέχη, απλούς ψηφοφόρους της Νέας Δημοκρατίας στο νομό, αλλά και ψηφοφόρους άλλων κομμάτων.
Δυσαρέσκεια διακρίναμε στα λόγια τους παρά ενθουσιασμό με τις επιλογές του πρωθυπουργού. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι θεωρούν άδικη την απομάκρυνση του κ. Σταϊκούρα από το υπουργείο Υποδομών. Πιστεύουν ακράδαντα ότι ήταν το εξιλαστήριο θύμα της τραγωδίας που σημάδεψε θανάσιμα τη χώρα, χωρίς να φταίει σε τίποτα για τα όσα δεν έγιναν στα τρένα πριν την τραγωδία αλλά και για όλα όσα έγιναν στα Τέμπη μετά την τραγωδία.
“Άλλοι φταίνε και άλλος τη πλήρωσε” ήταν η απάντηση ενός πολίτη όταν του ζητήσαμε να μας πει την άποψή του για τον ανασχηματισμό.
Λίγοι ωστόσο υποστήριξαν ότι η αλλαγή των προσώπων στα Υπουργεία μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμη.
•••••
@
Έχει ενδιαφέρον ο τρόπος με τον οποίο σχολίασε την αντικατάσταση του υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα, ο πρώην αυτοδιοικητικός του Δήμου Λαμιέων Γιάννης Στρωματιάς που όπως είναι γνωστό σε όλους ανήκει σε διαφορετικό ιδεολογικοπολιτικό χώρο. Σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook γράφει σχετικά με το θέμα:
“Η αντικατάσταση του συμπατριώτη μας Υπουργού από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι πολιτικά άδικη, γιατί αφενός μεν ουδεμία πολιτική η νομική εμπλοκή είχε η έχει με την εθνική τραγωδία, αφετέρου δε γιατί στην παρούσα υπουργική θητεία ακόμη και στις πολύπαθες Σιδηροδρομικές υποδομές άφησε αντικειμενικά θετικό πρόσημο.
Η επιλογή των κυβερνητικών στελεχών είναι μεν της απολύτου αρμοδιότητας του Επικεφαλής, πλην όμως αυτή προκειμένου να είναι αποδεκτή από την ευρύτερη κοινωνία θα πρέπει να είναι και αξιοκρατική.
Σε κάθε περίπτωση, αν και είναι σε όλους γνωστό ότι διαχρονικά ανήκω σε διαφορετικό ιδεολογικοπολιτικό χώρο, για τον Δήμο μας, τον Δήμο Λαμιέων, τις υποδομές του και την τοπική κοινωνία αντικειμενικά υφίσταται πλέον ένα σημαντικό έλλειμμα”.
•••••
Γιατί δεν μέτρησαν τα απτά αποτελέσματα ;
@ Άμεσα και απτά αποτελέσματα ζήτησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο πρώτο Υπουργικό Συμβούλιο που συνεδρίασε υπό τη νέα του σύνθεση μετά την ορκωμοσία των νέων μελών της Κυβέρνησης.
Σε αυτά τα αποτελέσματα της πολιτικής του αναφέρθηκε όμως λίγη ώρα αργότερα και ο απερχόμενος υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, παραδίδοντας την σκυτάλη στο νέο υπουργό Χρίστο Δήμα.
Το ερώτημα είναι γιατί δεν μέτρησαν τα απτά αποτελέσματα στο υπουργείο Υποδομών και ο πρωθυπουργός οδηγήθηκε στην απόφαση να αντικαταστήσει τον υπουργό. Προσπαθήσαμε, μέσα σε 21 μήνες, είπε να ολοκληρώσουμε και να δρομολογήσουμε παρεμβάσεις που καρκινοβατούσαν ή σέρνονταν επί δεκαετίες.
“Φέραμε συγκεκριμένα, απτά αποτελέσματα” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας και κάνοντας έναν απολογισμό του έργου του στάθηκε ιδιαίτερα σε αυτά που έγιναν τους 21 μήνες στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
• Μετά από 21 χρόνια, είπε, 14 συρμοί της Γραμμής 1 του Μετρό ανανεώνονται, ώστε να έχουμε περίπου 10 πρόσθετα τρένα μέχρι το τέλος του 2026, ένα κάθε μήνα από εφέτος το Νοέμβριο.
• Μετά από 7 χρόνια, η Σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας ολοκληρώθηκε.
• Μετά από 17 χρόνια, συγκροτήθηκε και απέκτησε λειτουργική και επιχειρησιακή υπόσταση φορέας για τη διερεύνηση και σιδηροδρομικών συμβάντων, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
• Έγιναν προσλήψεις στις εταιρείες ΟΣΥ, ΟΑΣΘ, ΟΣΕ, ΥΠΑ και ΑΠΑ.
• Ενισχύθηκε – σημαντικά – η ετήσια κρατική χρηματοδότηση του ΟΣΕ.
• Θεσμοθετήθηκε ο ενιαίος Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής, η εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος».
• Υφίσταται ήδη Σύμβουλος για την αναμόρφωση του σιδηροδρόμου.
• Έχει δρομολογηθεί Τεχνικός Σύμβουλος Διοίκησης.
• Έχει συμφωνηθεί, εγγράφως, η προμήθεια νέων τρένων.
• Υλοποιείται, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχέδιο δράσης για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας όλα αυτά καταγράφονται και αναγνωρίζονται στο Πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Την απάντηση ωστόσο στο εύλογο ερώτημα γιατί αυτά “τα απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα” δεν... μέτρησαν στην τελική απόφαση του πρωθυπουργού να τον αντικαταστήσει, την έδωσαν ο υφυπουργός κ. Ταχιάος που παρέμεινε στη θέση του και ο υφυπουργός Βασίλης Οικονόμου που αντικαταστάθηκε.
Ο κ. Ταχιάος επικαλέστηκε μία φράση που πιστώνεται στον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη: «Τα δημόσια έργα υποδομών είναι αχάριστα» είπε. «Ξεκινάς έργα, άλλος τα προχωράει και άλλος τα τελειώνει. Σας διαβεβαιώνω», είπε, «ότι είναι πολλά σημεία της Ελλάδας από τα οποία θα περνάει ο Χρήστος Σταϊκούρας και θα μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έβαλε και εκείνος ένα λιθάρι μικρό ή μεγάλο για να τελειώσουν έργα».
Από την πλευρά του ο απερχόμενος υφυπουργός Βασίλης Οικονόμου είπε ότι «στην πολιτική 1+1 δεν κάνει ποτέ δύο αλλά πολλές φορές κάνει 3 και κάποιες άλλες μηδέν»!!
Και μάλλον σε αυτή τη φράση του Βασίλη Οικονόμου, μπορούμε να βρούμε και την εξήγηση της αντικατάστασης του υπουργού Υποδομών.