Η Πολιτική ως Δημιουργία !
Γράφει ο
Κωνσταντίνος Τσαμαδιάς
✎ Η οικονομική επιστήμη υποστηρίζει ότι η εκπαίδευση παράγει, συσσωρεύει και διαχέει ανθρώπινο κεφάλαιο (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες, στάσεις), που αποτελεί τον πολυτιμότερο πόρο κάθε οικονομίας και κάθε χώρας.
Από το 1776, που ο Adam Smith άρχισε να τεκμηριώνει την οικονομική αξία της εκπαίδευσης, άρχισαν να δομούνται και συνεχώς να επεκτείνονται τα συστήματα εκπαίδευσης στις προηγμένες χώρες, να μαζικοποιείται η εκπαίδευση και ως εκ τούτου να επεκτείνεται η ανάγκη για κτιριακές υποδομές.
Η χώρα μας μπήκε στην υπόθεση αυτή αρκετά χρόνια αργότερα και μάλιστα με σημαντικές δυσκολίες.
Κυρίως, από τη δεκαετία του 1950 και μετέπειτα κατασκευάστηκαν κτιριακές υποδομές, συγκριτικά μικρού μεγέθους, άλλοτε με υψηλότερο και άλλοτε με χαμηλότερο ρυθμό.
Η περιοχή μας, σε γενικές γραμμές, ακολούθησε τη γενική πορεία της χώρας.
Τον τελευταίο 1,5 χρόνο επί Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα, προχώρησαν σε όλη τη χώρα μέσω της ΚΤΥΠ αρκετά έργα. Ειδικά στην ΠΕ Φθιώτιδας τα κάτωθι:
1. Πανεπιστημιακές Υποδομές στα 26 στρέμματα δίπλα στις υφιστάμενες υποδομές στην περιοχή της Άμπλιανης. Έργο ενιαίο με του Βόλου. Η Λαμία προχώρησε και έχει ολοκληρώσει τα προαπαιτούμενα. Αναμένεται το πέρασμα σε ΦΕΚ του τοπικού ρυμοτομικού και κλείνει ο φάκελος Λαμία.
Ο Βόλος (μεγαλύτερο έργο) είναι λίγο πίσω. Οφείλει να επιταχύνει. Ο Χ. Σταϊκούρας και συνεργάτες του εργάζονται επί του θέματος, συνεχώς και συστηματικά, σε ένα δύσκολο θεσμικό περιβάλλον, από τον Νοέμβριο του 2019.
2. Σε συνεργασία με την Ένωση Εφοπλιστών, αναβαθμίστηκαν κατασκευαστικά, οι σχολικές μονάδες Δομοκού και Νέου Μοναστηρίου.
3. Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη δύο σύγχρονων υποδομών στην περιοχή της οδού Κύπρου-Βασιλικών (κλειστού γυμναστηρίου και αίθουσας πολλαπλών χρήσεων) με τις οποίες συμπληρώνεται το σύστημα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην ΠΕ Φθιώτιδας.
Ολοκληρώνονται τα αναγκαία για την αδειοδότηση, ώστε στα μέσα Απριλίου να προχωρήσει η προκήρυξη της ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας, για την κατασκευή τους.
4. Έχουν ολοκληρωθεί περισσότερες ή λιγότερες επισκευαστικές εργασίες σε 11 σχολικές μονάδες και είναι σε εξέλιξη για 28 σχολικές μονάδες.
5. Έχει παραδοθεί εξοπλισμός σε 86 σχολικές μονάδες και τις επόμενες εβδομάδες θα παραδοθεί σε 8 ακόμη.
6. Έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός για 2 ακόμη σημαντικές κατασκευές.
Αυτά προς το παρόν.
Καταληκτικά: ο Έλληνας πολίτης θέλει, προτιμά και επιδιώκει την Πολιτική ως Δημιουργία ή την Πολιτική ως Επικοινωνία !