Σχολείο επικεντρωμένο στις μαθητικές ανάγκες!
Γράφει ο Γιώργος Στεργίου
Εκπαιδευτικός Π.Ε.70 Μ.Δ.Ε.
Η συζήτηση για επιπλέον παρεμβάσεις στα σημερινά σχολεία θα μπορούσε να περιλαμβάνει και μερικά από τα παρακάτω, χωρίς χρωματισμούς, αλλά σύμφωνες με τις μαθητικές ανάγκες !!!!
Συμφωνώ για την πρωινή έπαρση σημαίας όπως και την μεσημεριανή υποστολή !!!!!
Επίσης, συμφωνώ για την απρόσκοπτη και αναλυτική διδασκαλία της Μυθολογίας, της ποίησης, της πρακτικής αριθμητικής όπως και των Ομηρικών επών.
Η ποδιά δεν είναι κακό ας εφαρμοστεί όμως αρχίζοντας από την Εκάλη, όπως και το κοντό μαλλί λόγω ψειρών. ΄Ισως να δοκιμαστεί ο διαχωρισμός σχολείων σε αρρένων και θηλέων (όχι γενικευμένα), δεν είναι κακό απεναντίας λύνει συγκρούσεις και απαντά στις διαφορές μεθόδου μάθησης των δύο φύλων. Επιπλέον να εγκριθούν τα βοηθήματα ως σχολικά εγχειρίδια γιατί είναι καλογραμμένα, κατανοητά από τον μαθητικό πληθυσμό και όχι δυσνόητα.
Προτείνω να ακολουθούν τον τρόπο ανάπτυξης των βιβλίων του Ανοικτού Πανεπιστημίου, τα οποία διακρίνονται να περιέχουν ευδιάκριτο μονοπάτι ανάγνωσης.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις να γίνονται με ανοιχτά βιβλία για να σταματήσει η παπαγαλία. Οι σχολικοί σύμβουλοι να επιβλέπουν το προβλεπόμενο, το ότι οι εκπαιδευτικοί δημοτικών σχολείων βάζουν εργασίες για το σπίτι από μισή έως μια ώρα απασχόλησης στο σπίτι.
Να δημιουργηθούν σχολικά προαύλια με γρασίδι και με σκάμμα που θα έχει άμμο ώστε να παίζουν τα μικρά παιδιά !!!
Ένα ακόμη σημείο παρέμβασης είναι η μείωση των διδασκόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, γιατί ο μαθητής είναι αδύνατο να είναι άριστος σε τόσα πολλά επιστημονικά πεδία ενώ ο κάθε καθηγητής και σωστά, διδάσκει μόνο ένα μάθημα ή μια ομοειδή ομάδα μαθημάτων.
Να δίνεται η δυνατότητα σε κάθε μαθητή να διαγράφει από την τελική βαθμολογία του μερικά μαθήματα, αυτά δηλαδή που δεν του ταιριάζουν στις δυνατότητές του τα οποία τελικά δεν θα επηρεάζουν τον τελικό βαθμό του !!!
Παρακαλώ ρωτήστε τους μαθητές, λάβετε υπόψιν σας τις ιδέες τους !!!
Το σχολείο παντού !!!