Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Στα... άδυτα της Τελετής Εναρξης για το «Παρίσι 2024»

Η λυρική μουσική αντηχεί ξαφνικά σε ένα εγκαταλελειμμένο υπόστεγο μεταμορφωμένο σε αίθουσα χορού. Απέναντι σ΄ έναν τεράστιο καθρέφτη, οι χορευτές προθερμαίνονται, πριν εκτελέσουν, για λίγα δευτερόλεπτα, τα πρώτα βήματα μιας μυστικής χορογραφίας. Πρόκειται για την χορογραφία, που θ' αποκαλυφθεί στα μάτια του πλανήτη στις 26 Ιουλίου, κατά την Τελετή Εναρξης των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι.

    Αυτή η τελετή, περιγράφεται ως «θεαματική» από τους διοργανωτές και χαρακτηρίζεται από την άκρα μυστικότητα, δεδομένου ότι δεν έχει διαρρεύσει σχεδόν τίποτε από το περιεχόμενο της. Οι λεπτομέρειες, όσο μικρές κι' εάν είναι, φυλάσσονται με ζήλο από την οργανωτική επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων (Cojo).

    Ελάχιστα μέσα μαζικής ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του γαλλικού πρακτορείου ειδήσεων (AFP), μπόρεσαν να παρακολουθήσουν λίγα λεπτά από μια πρόβα, που έγινε στις αρχές Ιουνίου, σ' ένα υπόστεγο της γαλλικής πρωτεύουσας.

    Τα φώτα νέον και οι ντισκο-μπάλες, έρχονται σε αντίθεση με την βιομηχανική πτυχή αυτού του υποβαθμισμένου αλλά απέραντου χώρου. Με την Τελετή Εναρξης να λαμβάνει χώρα για πρώτη φορά έξω από ένα στάδιο, πάνω από επτά χιλιόμετρα κατά μήκος του Σηκουάνα, ήταν απαραίτητο να προσαρμοσθεί και να βρεθεί ένας χώρος ικανός να φιλοξενήσει μεγάλες ομάδες χορευτών για τις δοκιμές.

    Εκείνη την ημέρα, περίπου πενήντα από τους χορευτές ήταν παρόντες σε μια σκηνή που απαιτούσε περίπου 400 χορευτές. «Απαιτεί πραγματική οργάνωση, αλλά πλησιάζουμε», δηλώνει ενθουσιασμένη η χορογράφος, Μοντ Λε Πλαντέκ, υπεύθυνη για τον χορό για όλες τις Τελετές των Ολυμπιακών Αγώνων.

    Οι χορευτές πρέπει να κάνουν πρόβες σε μικρές ομάδες, καθώς κανένα μέρος δεν είναι αρκετά μεγάλο, για να τους φιλοξενήσει όλους. Και το έργο είναι «Τιτάνιο», καθώς η Τελετή περιλαμβάνει περίπου δέκα «πίνακες».

    Με μαύρο παντελόνι για τζόκινγκ και vintage αθλητικά παπούτσια Air Max στο ίδιο χρώμα, η χορογράφος παίρνει την θέση της μπροστά στους χορευτές της. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο, η δοκιμή αρχίζει με καλή διάθεση. Η Μοντ Λε Πλαντέκ τους μιλάει στα αγγλικά, δείχνει τις κινήσεις την πρώτη φορά και μετά την δεύτερη, πριν τους δει να εκτελούν.

    Η μουσική ακούγεται, αποτυγχάνοντας να κρύψει τον ήχο των βημάτων που γλιστρούν στο πάτωμα. Δυναμικό, αυτό το πέρασμα της χορογραφίας ακολουθεί σε ένα μείγμα χαλάρωσης και αυστηρότητας.

    «Είναι εξαιρετικό, σε κάνει να το θέλεις!», λέει ο πρόεδρος της Cojo, Τόνι Εστανγκέ, ο οποίος βρέθηκε διακριτικά στον χώρο. Λίγα μέτρα μακρυά του, παρακολουθεί ο Τομά Τζολί, ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Ολυμπιακών Αγώνων.

    Η Τελετή Εναρξης θα δείξει «τον χορό σε όλη του την ποικιλομορφία», αποκαλύπτει η χορογράφος, επισημαίνοντας ότι ήθελε να συνδυάσει το breakdance με τον σύγχρονο και τον κλασικό χορό, ενώ προσθέτει πως «δεν θα υπάρξει γέφυρα στο Παρίσι, που να μην είναι γεμάτη από χορευτές».

    Δεν έχει σημασία το στυλ ή το μέρος, για την 25χρονη, Λουίζ Ντεμάϊ, γιατί «ο χορός για τους Ολυμπιακούς Αγώνες είναι ένα παιδικό όνειρο που θα γίνει πραγματικότητα». Πιο πραγματιστής, ο 19χρονος, Γκιλμπό Μανουαρί, δηλώνει με σαφήνεια ότι πέρασε τα κάστινγκ για «την αμοιβή», που «δεν είναι πολύ υψηλή».

    Θα υπάρξει πιο κλασικό μέρος μπαλέτου; Πώς θα είναι τα κοστούμια; Πότε θα γίνει η γενική δοκιμή; Σε όλες αυτές τις ερωτήσεις, η ίδια απάντηση από τους συμμετέχοντες: «Δεν μπορούμε να πούμε τίποτε».

    «Ακόμη και οι χορευτές δεν γνωρίζουν όλα τα μυστικά», επισημαίνει η Μοντ Λε Πλαντέκ...

ΠΗΓΗ:ΑΠΕ

    

 

Απόψεις

Οι μετακινήσεις του εκλογικού σώματος είναι αυτές που διαμορφώνουν συσχετισμούς, καθορίζουν εκλογικές συμπεριφορές και επηρεάζουν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό τη...