Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

ΕΛ.ΑΣ.: Συστάσεις προς τους πολίτες για τα περιστατικά εξαπάτησης μέσω τηλεφωνικών κλήσεων

Οι τρόποι εξαπάτησης είναι δύο. Είτε μέσω αναπαραγωγής ηχογραφημένου μηνύματος, είτε από άτομα που υποδύονται τους λογιστές ή εκπροσώπους αξιόπιστων οργανισμών-φορέων, όπως ο ΕΦΚΑ, ο ΔΕΔΔΗΕ.

Αύξηση των περιστατικών απόπειρας εξαπάτησης πολιτών μέσω τηλεφώνου παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ.

Το φαινόμενο γνωστό και ως vishing γίνεται αποκλειστικά μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, όπου επιτήδειοι είτε θα προσποιηθούν τον λογιστή σας, είτε θα σας βάλουν να ακούσετε ένα ηχογραφημένο μήνυμα στα αγγλικά με σκοπό την υποκλοπή των προσωπικών σας δεδομένων και τελικώς την οικονομική εξαπάτηση.

Η Ελληνική Αστυνομία, μέσω σχετικού Δελτίου Τύπου συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να μην αποκαλύπτουν ποτέ προσωπικά ή τραπεζικά δεδομένα και να μην ακολουθούν ύποπτους υπερσυνδέσμους (links) που τυχόν θα λάβουν μετά το πέρας της κλήσης.

Διαβάστε αναλυτικά το Δελτίο Τύπου:

Ενημέρωση σχετικά με απόπειρα εξαπάτησης πολιτών, μέσω απατηλών-κακόβουλων τηλεφωνικών κλήσεων (Vishing)

Γνωρίζεται ότι τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται αύξηση περιστατικών απόπειρας εξαπάτησης των πολιτών, μέσω απατηλών-κακόβουλων τηλεφωνικών κλήσεων (Vishing), οι οποίες εκδηλώνονται με τους εξής τρόπους:

  • Τηλεφωνικές κλήσεις από ελληνικούς κυρίως αριθμούς, όπου αναπαράγεται ηχογραφημένο μήνυμα, συνήθως στην αγγλική γλώσσα, το οποίο προέρχεται δήθεν από αστυνομικές αρχές (της Χώρας μας αλλά και του εξωτερικού) και αποσκοπεί στην υποκλοπή προσωπικών στοιχείων και δεδομένων, με απώτερο σκοπό την οικονομική εξαπάτηση.
  • Τηλεφωνικές κλήσεις από άτομα που υποδύονται τους λογιστές ή εκπροσώπους αξιόπιστων οργανισμών-φορέων, όπως ο ΕΦΚΑ, ο ΔΕΔΔΗΕ  κ.α., όπου με διάφορα προσχήματα, όπως η δήθεν επιστροφή χρηματικού ποσού ή η καταβολή σχετικού επιδόματος  (π.χ. Market Pass), προσπαθούν να υποκλέψουν τραπεζικά στοιχεία [αριθμούς πιστωτικών-χρεωστικών καρτών, διαπιστευτήρια εισόδου σε λογαριασμούς ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking)].

Συστάσεις προς τους πολίτες:

  • Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν λαμβάνουν τέτοιου είδους κλήσεις.
  • Να μην αποκαλύπτουν ποτέ προσωπικά ή τραπεζικά δεδομένα μέσω τηλεφώνου.
  • Να μην ακολουθούν ύποπτους υπερσυνδέσμους (links) που λαμβάνουν σε συνέχεια αντίστοιχων τηλεφωνικών κλήσεων.
  • ΠΗΓΗ ΙΝ.GR

    

 

Απόψεις

# Με καμάρι και περηφάνια ο πρόεδρος του ΕΒΕ Φθιώτιδας Θανάσης Κυρίτσης παρουσιάζει το βιβλίο με την ιστορία του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας. Πρόκειται για ένα ογκώδες έργο...

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
randomness