Σημαντικά βήματα προσέγγισης ΟΣΕ - Hellenic Train για την επανέναρξη των εμπορευματικών δρομολογίων
Έπειτα από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις, ΟΣΕ και Hellenic Train πραγματοποίησαν βήματα προσέγγισης, με αποτέλεσμα να μεγιστοποιούνται οι πιθανότητες επαναλειτουργίας των εμπορευματικών δρομολογίων της εταιρείας.
Η Hellenic Train απέστειλε την Τρίτη επιστολή στον ΟΣΕ, ζητώντας την υλοποίηση συγκεκριμένων μέτρων για την εκ νέου διεξαγωγή των εμπορευματικών δρομολογίων στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη.
Τα μέτρα ασφαλείας έχουν να κάνουν, μεταξύ άλλων, με τα συστήματα επικοινωνιών στις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα, στην τοποθέτηση πομπών στο χιλιομετρικό τμήμα 62 – 67 προς Ειδομένη και στη φύλαξη των διαβάσεων προς την Ειδομένη.
Εάν υλοποιηθούν τα ανωτέρω, τότε θα εκκινήσουν, εκ νέου, τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train, πιθανότατα από σήμερα το βράδυ (το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο από αύριο).
Επίσης, εάν ξεκινήσουν τα εμπορευματικά στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ουσιαστικά θα αποτελέσουν το κρίσιμο τεστ για την επανέναρξη των επιβατικών δρομολογίων στον κεντρικό άξονα, η οποία εικάζεται ότι θα συντελεστεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας (από Δευτέρα 3 Απριλίου).
Ακόμη, από αύριο, 30 Μαρτίου, ο Προαστιακός της Αθήνας ενδέχεται να διεξάγει δρομολόγια έως τη Μαγούλα (οι μηχανοδηγοί προτείνουν να δοθεί και ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης έως τη Λεπτοκαρυά), ενώ το Σάββατο 1η Απριλίου εικάζεται ότι θα διεξαχθούν τα δρομολόγια Αθήνα – Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.
Ήδη, ο ΟΛΠ και η Cosco, που διαχειρίζονται το λιμάνι του Ικονίου, έχουν στείλει επιστολές στον ΟΣΕ, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον τους για άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, καθώς ο Πειραιάς χάνει το "αφήγημα" ως διαμετακομιστικής πύλης εμπορίου της ΝΑ Ευρώπης.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, από και προς το λιμάνι του Ικονίου διακινούνται ετησίως περί τα 100.000 εμπορευματοκιβώτια. Πλέον, πολλά εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονται οδικώς και ανακατευθύνονται σε άλλα λιμάνια, όπως τη Ριέκα της Κροατίας.
Αντίστοιχα, από την αναστολή των δρομολογίων πλήττεται και ο ΟΛΘ, ο οποίος έχει εγκαινιάσει "χερσαία λιμάνια" στη Σόφια της Βουλγαρίας και μετά, στη Νις της Σερβίας.
Η υπηρεσία στη Νις κατέστη δυνατή πέρυσι και αποτέλεσε απόρροια της συνεργασίας μεταξύ του ΟΛΘ και των σιδηροδρομικών εταιρειών Ελλάδας - Βόρειας Μακεδονίας - Σερβίας, ήτοι της Hellenic Train, της MZ Transport, της Kombinovani Prevoz και άλλων 9 ιδιωτικών και δημόσιων φορέων.



Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

