Εξάρσεις
Με τι κουράγιο
@ Είναι φοβερό αυτό που συμβαίνει σήμερα στη χώρα. Μια ολόκληρη κοινωνία δεν συζητά τίποτε άλλο εκτός από την τραγωδία των Τεμπών. Κάθε άλλη συζήτηση έχει παγώσει. Ο χρόνος για όλους μας σταμάτησε την στιγμή του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Τα πάντα έγιναν μικρά μπροστά στη τραγικότητα του γεγονότος.
Πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Τι νόημα έχει σήμερα να συζητάς για εκλογές, περιοδείες πολιτικών, λίστες υποψηφίων, επιδόματα, αυξήσεις συντάξεων και κατώτατου μισθού, market pass και Καλάθι του Νοικοκυριού. Είναι φοβερό αυτό που συνέβη. Δεν ξέρω πως θα το ξεπεράσουμε ως κοινωνία.
Ο καθένας από εμάς τοποθετεί το μυαλό του και τη σκέψη του στη θέση αυτών των γονιών που έχασαν τόσο άδικα τα παιδιά τους. Και ξέρετε γιατί.
Γιατί ο καθένας από εμάς θα μπορούσε να βρισκόταν στη θέση τους. Από καθαρή τύχη δεν συνέβη σ' εμάς το κακό. Σκέφτομαι τώρα με τι κουράγιο θα πάνε οι πολιτικοί να μιλήσουν στους πολίτες για τις εκλογές. Με τι επιχειρήματα θα τους ζητήσουν την ψήφο τους, όταν θρηνούμε τέτοιες ανείπωτες τραγωδίες.
Θα μου πει κάποιος, είναι ακόμη νωρίς και ότι με το χρόνο όλα θα ξεχαστούν και σε λίγο καιρό θα αρχίσουμε πάλι να συζητάμε τα μικρά και τα τετριμμένα. Δεν αμφιβάλλω ότι αργά ή γρήγορα θα γίνει κι αυτό, αλλά υπάρχει κάποιος από τους μεγαλόσχημους να μας εγγυηθεί ότι θα μπορούμε από τούδε και στο εξής να εμπιστευόμαστε τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες και να ταξιδεύουμε με ασφάλεια για τη ζωή μας ;
Χρ. Α
Ο ΟΣΕ και οι Θυγατρικές του...
@ Για την τραγωδία τοποθετήθηκαν πολλοί. Έχουν αξία όμως τα λόγια του υπαλλήλου της εταιρείας Hellenic Train, Νίκου Κιουτσούκη για να καταλάβουμε τι συνέβη πραγματικά:
«Ο σταθμάρχης, είπε, είναι αυτός που κάνει το χειρισμό για την κατεύθυνση των συρμών, οπότε ήταν ανθρώπινο λάθος.
Δεν μπορούμε να ζητάμε συστήματα για έλεγχο γιατί δεν υπάρχει κεντρικό σύστημα ελέγχου, αυτό δηλαδή που θα μπορούσε να δει ο σταθμάρχης στην οθόνη του υπολογιστή πως τα δυο τρένα βρίσκονται στην ίδια γραμμή.
Το σύστημα αυτό έχει αγοραστεί από το 2000 και δεν έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτησή του λόγω των εργολαβικών συμφερόντων.
Υπάρχει μία τεράστια γραφειοκρατία γιατί τα χρήματα είναι πολλά. Είναι άδικο η έρευνα που διεξάγεται να μείνει μόνο στον σταθμάρχη και στο ανθρώπινο λάθος.
Επίσης, ο σταθμάρχης εάν είχε έναν ακόμη σταθμάρχη δίπλα του τότε τα πράγματα μπορεί να ήταν εντελώς διαφορετικά.
Εάν υπήρχε το σύστημα που λέμε τότε ο σταθμάρχης θα έβλεπε στην οθόνη του που είναι τα τρένα και θα είχε ειδοποιήσει».
Καλά τα λέει ο υπάλληλος της εταιρείας, αλλά εμείς μέχρι την ώρα που γράφτηκαν αυτές οι γραμμές εκτός από τον υπουργό δεν είδαμε κανέναν άλλον υψηλόβαθμο να συγκινείται ή να παραιτείται μετά από αυτό που συνέβη. Και μιλάμε για τον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του...
@ Μετακλητός υπάλληλος στο Υπουργείο Μεταφορών είναι ο δικηγόρος Ευάγγελος Ντογιάκος, γιος του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου που ανέθεσε την Τετάρτη την εποπτεία των ερευνών για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη στον εισαγγελέα Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλο.
Ερώτηση για το «ασυμβίβαστο» μεταξύ της εμπλοκής Ντογιάκου με τις έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη – λόγω της απασχόλησης του γιου του ως μετακλητού υπαλλήλου του Κώστα Καραμανλή – δέχθηκε χθες το μεσημέρι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου.
Συγκεκριμένα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ρωτήθηκε αν υπάρχει «ουσιαστικό ασυμβίβαστο» στην συγκεκριμένη υπόθεση.
«Ο γιος Ντογιάκου είναι μετακλητός συνεργάτης από το 2019 του παραιτηθέντος υπουργού κου Κώστα Καραμανλή» είπε ο Γιάννης Οικονόμου και συνέχισε, λέγοντας πως «παραιτούμενος ο υπουργός παύει και η μετακλητή σχέση, νομίζω».
Ναι αλλά έπρεπε να ζήσουμε μια τραγωδία για να μαθαίνουμε και ποιοί γίνονται μετακλητοί υπάλληλοι στα υπουργεία ;
Συγχαρητήρια στα παιδιά και τους εμπνευστές!