Γ. Οικονόμου: Το σκεπτικό της καταδικαστικής απόφασης για τον Ν. Παππά αναφέρει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε κανάλι φερέφωνο των πολιτικών ιδεών και δράσεων της τότε Κυβέρνησης
«Διδακτική για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ο ΣΥΡΙΖΑ το ρόλο της Δικαιοσύνης στην ασφάλεια της κοινωνίας και την προστασία των πολιτών είναι η εμπειρία από την κυβερνητική του θητεία -και έχουμε την ευκαιρία σήμερα να την ξαναθυμηθούμε λίγο- και μάλιστα από τις τελευταίες μέρες, μην πω τις τελευταίες ώρες της προηγούμενης κυβερνητικής του θητείας», τόνισε ο Γιάννης Οικονόμου αναφερόμενος με συγκεκριμένα παραδείγματα στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε η Δικαιοσύνη την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Επιπλέον, κλείνοντας την εισαγωγική τοποθέτησή του ο κ. Οικονόμου έκανε αναφορά στις πολιτικές της κυβέρνησης για άτομα με αναπηρίες.
Αναλυτικά κατά την εισαγωγική τοποθέτησή του στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε:
«Ψηφίστηκε χθες από τη Βουλή η συμπληρωματική τροπολογία για τον αποκλεισμό εγκληματικών οργανώσεων, που ενδύονται τη μορφή πολιτικού κόμματος, από τη συμμετοχή στις εθνικές εκλογές. Περιλαμβάνει δύο βασικές αλλαγές:
-Η πρώτη προβλέπει ότι η ανακήρυξη των κομμάτων θα γίνεται όχι από ένα υποσύνολο του Α1 Τμήματος του Αρείου Πάγου, αλλά από την πλήρη του σύνθεση, δηλαδή και από 10 μέλη που συμμετέχουν στο τμήμα αυτό. Είναι δεδομένη η σύνθεση του Α1 Τμήματος έτσι κι αλλιώς και ουδόλως επηρεάζεται από την ψήφιση της τροπολογίας και από την αλλαγή του τρόπου λήψης της απόφασης.
-Η δεύτερη αλλαγή είναι ότι υπομνήματα προς τεκμηρίωση θα μπορούν να υποβάλλονται στον Άρειο Πάγο ενόψει της ανακήρυξης και από άλλες δικαστικές Αρχές ή και από κάθε αρμόδια διοικητική Αρχή.
Θλιβερή εξαίρεση αποτέλεσε και πάλι η άρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να συμπράξει σε ένα δημοκρατικό ανάχωμα απέναντι σε εγκληματικές οργανώσεις. Παρόλο μάλιστα που εξηγήθηκε η αναγκαιότητα της απόφασης, ο ΣΥΡΙΖΑ οχυρώθηκε πίσω από το πρόσχημα ότι η κυβέρνηση άργησε και αφετέρου υποστήριξε ότι η αρμοδιότητα πρέπει να ανατεθεί στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου.
Με την στάση του επέλεξε, τη στάση δηλαδή να υπονομεύσει την ουσία επικαλούμενος προσχήματα που αφορούν τη διαδικασία, ο ΣΥΡΙΖΑ για άλλη μία φορά αποτέλεσε -όπως είπα και προηγουμένως- την εξαίρεση στην προσπάθεια δημιουργίας δημοκρατικού αναχώματος. Δήλωσε εμφατικά απών από ένα ζήτημα κρίσιμο για τη Δημοκρατία, για την πολιτική, αλλά και για την πατρίδα. Η στάση του είναι πολιτικά ύποπτη, δεν είναι απλά μεμπτή. Ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με το περιεχόμενο της επιχειρηματολογίας του κ. Τσίπρα, ο οποίος αναπαρήγαγε θέσεις της λεγόμενης αντισυστημικής ακροδεξιάς και με μυθολογίες, αλλά και ανακρίβειες έριξε νερό στο μύλο όλων εκείνων που θέλουν τη Δημοκρατία ανοχύρωτη, αλλά και αδύναμη απέναντι σε όσους την επιβουλεύονται.
Τα λεφτόδενδρα του κ. Τσίπρα
Τις τελευταίες εβδομάδες ο κ. Τσίπρας μαζί με τη χυδαιότητα που εξαπολύει σε βάρος του πρωθυπουργού, κλιμακώνει, από μέρα σε μέρα όλο και περισσότερο, την πλειοδοσία των παροχών, ελπίζοντας ότι με τον τρόπο αυτό θα ξαναξεγελάσει τους πολίτες.
Επιμένει μονότονα στο τάξιμο χωρίς κανένα απολύτως υπολογισμό, χωρίς καμία τεκμηρίωση. Θεωρεί ότι η επανάληψη ψεμάτων -όχι όμως μόνο στην πλειοδοσία υποσχέσεων, το ίδιο έκανε και με το θέμα του νερού μπορεί να τα καταστήσει αλήθεια. Οι Έλληνες όμως δεν είναι ούτε επιλήσμονες, ούτε και αφελείς.
Όλα όσα λέγει συγκροτούν ένα νέο πακέτο μέτρων, το οποίο υπερβαίνει κατά πολύ το περιβόητο, το αξέχαστο Πρόγραμμα Θεσσαλονίκης, το οποίο κόστιζε περίπου 10 δισ. ευρώ και τελικά, αντί να εφαρμοστεί, οδήγησε στο τρίτο επαχθέστερο μνημόνιο, σε ύφεση και σε υπερφορολόγηση 7 δισ. ευρώ για την ελληνική κοινωνία και κυρίως για τη μεσαία τάξη. Το πακέτο που παρουσιάζει τώρα ο κ. Τσίπρας ούτε λίγο, ούτε πολύ, σε ορίζοντα τετραετίας κοστίζει 45 δισ. ευρώ.
Αυτό συνεπάγεται τρία ενδεχόμενα:
1) Είτε ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κρυφό σχέδιο νέας υπερφορολόγησης, όπως άλλωστε υπονόησε και ο κ. Δραγασάκης πριν από λίγες ημέρες, συνολικού ύψους στην τετραετία 45 δισ. ευρώ για να καλύψει τις πρόσθετες δαπάνες που εξαγγέλλει.
2) Είτε θέτει, εν γνώσει του και αυτομάτως, τη χώρα μας σε διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος (ΔΥΕ), με αποτέλεσμα ένα νέο πλαίσιο επιτήρησης και άρα νέα μνημόνια.
3) Είτε γνωρίζει ότι δεν θα κληθεί να εφαρμόσει αυτό το πρόγραμμα, διότι δεν θα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ πρώτο κόμμα, οπότε επιδίδεται σε αυτό που γνωρίζει να κάνει καλά: Παραμύθια, με ή χωρίς καφέ.
Ο κ. Τσίπρας ξέρει καλά, μετά την πικρή εμπειρία του 2015, ότι τα κράτη μέλη της Ε.Ε. διέπονται από αυστηρές υποχρεώσεις στο πλαίσιο του συμφώνου σταθερότητας και ανάπτυξης, ώστε να διορθώνουν υπερβολικά επίπεδα ελλείμματος ή/και χρέους που δημιουργήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια λόγω πανδημίας και ενεργειακής κρίσης. Το ξέρει, αλλά αδιαφορεί και κοροϊδεύει την κοινωνία προκειμένου να αυξήσει το ποσοστό του όσο γίνεται, ώστε να μην τεθεί θέμα αποπομπής του από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ την επομένη των εκλογών. Ξέρει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να ξεκινήσει μια διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος κατά μιας χώρας της ΕΕ., που δεν σέβεται το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης, ένα σώμα κανόνων που διέπει το συντονισμό των δημοσιονομικών πολιτικών όλων των χωρών της ΕΕ. Παρά το γεγονός ότι τα ξέρει, ή οφείλει να τα ξέρει, επιλέγει ακόμα μια φορά να παίξει τη χώρα και τις ζωές των ανθρώπων της στα ζάρια. Είναι αμετανόητος, είναι ίδιος και απαράλλαχτος με αυτόν που ξέρουμε εδώ και 15 χρόνια. Το έργο με τα λεφτόδενδρα οι Έλληνες το έχουμε ξαναδεί. Το θυμόμαστε, πάθαμε και κρίνουμε.
Η κυβέρνησή μας, με σχέδιο και υπευθυνότητα, κατάφερε ήδη το 2022, χάρη στη δυναμική ανάπτυξη, να μηδενίσει το έλλειμμα της χώρας και φέτος έχουμε θέσει ως στόχο ένα μικρό πρωτογενές πλεόνασμα, που είναι αναγκαίο και για την επίτευξη του μεγάλου στόχου της ανάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας.
Για την περίπτωση του Νίκου Παππά
Το πολυσέλιδο αναλυτικό σκεπτικό του Ειδικού Δικαστηρίου, που καταδίκασε ομόφωνα για παράβαση καθήκοντος σε δύο χρόνια φυλάκιση τον Νίκο Παππά, τον παλαιότερο και στενότερο συνεργάτη του κ. Τσίπρα, είναι εξόχως αποκαλυπτικό, είναι δηλωτικό του πώς αντιλαμβάνεται ο κ. Τσίπρας, του πως αντιλαμβάνονται στον ΣΥΡΙΖΑ την άσκηση της εξουσίας και πόσο πολύ περιφρονούν τη Δικαιοσύνη όταν συνεχίζουν να τον καλύπτουν ηθικά και πολιτικά.
Είναι δηλωτικό το παρακάτω απόσπασμα, το οποίο παραθέτω κατά λέξη: «Διακατεχόμενος από αίσθημα υπεροχής και κυριαρχίας, χωρίς επίγνωση των σοβαρών επιπτώσεων των ενεργειών του στο δημόσιο συμφέρον, το οποίο υποτίθεται ότι εξυπηρετούσε ως κρατικός λειτουργός, κατέχοντας το ύψιστο αξίωμα του Υπουργού υπό την επίφαση της τήρησης του νόμου και της δι' αυτού επιβολής νομιμότητας στον τηλεοπτικό χώρο ενεργούσε με μοναδικό σκοπό την απόκτηση, μέσω του δεύτερου κατηγορουμένου (σ.σ. Χρ. Καλογρίτσα), τον οποίον αυτός καθοδηγούσε σε κάθε ενέργειά του, τηλεοπτικού σταθμού φερέφωνου των πολιτικών ιδεών και δράσεων της τότε κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και του ίδιου». Το σκεπτικό της καταδικαστικής απόφασης τα λέει αυτά.
Το Ειδικό Δικαστήριο συμπέρανε μάλιστα ότι στο σχέδιο απόκτησης τηλεοπτικού σταθμού συμμετείχαν και άλλα ηγετικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
Διαβάζω και πάλι, κατά λέξη, από το σκεπτικό της απόφασης των δικαστών: «Ο Ν. Παππάς με εξακολουθητικές ενέργειες (πράξεις ή παραλείψεις) αντίθετες στα υπηρεσιακά του καθήκοντα και αντιβαίνουσες στις υπηρεσιακές του υποχρεώσεις που απέβαλαν την τήρηση των αρχών της νομιμότητας και της αμεροληψίας και οι οποίες απέρρεαν από την αρχή της λαϊκής κυριαρχίας επιδίωξε να υλοποιήσει το σχεδιασμό που είχε καταστρωθεί από τον ίδιο, αλλά και από άλλα ηγετικά στελέχη του τότε κυβερνώντος κόμματος (ΣΥΡΙΖΑ), τα στοιχεία των οποίων δεν έχουν εξακριβωθεί, με σκοπό κατά παράβαση των συνταγματικών αρχών την απόκτηση μέσων μαζικής ενημέρωσης, τα οποία να τελούν υπό τον έλεγχό τους και να προωθούν τις πολιτικές θέσεις και ενέργειες της τότε Κυβέρνησης (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ), του ΣΥΡΙΖΑ και του ίδιου του κατηγορούμενου. Συγκεκριμένα, σχεδίασε την απόκτηση ενός τηλεοπτικού σταθμού πανελλήνιας εμβέλειας μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας και μιας πολιτικής εφημερίδας, πανελλήνιας κυκλοφορίας, ώστε εκμεταλλευόμενος αθεμίτως τη μεγάλη εμβέλεια, τη χρονική αμεσότητα και την ιδιαίτερη δύναμη επιρροής των μέσων αυτών να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη υπέρ αυτών, με το επιχείρημα ότι οι όλοι τότε λειτουργούντες μεγάλοι τηλεοπτικοί σταθμοί διάκειντο εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ».
Όλα αυτά, που αναφέρουν στο σκεπτικό της ομόφωνης απόφασής τους οι δικαστές, τα συντόνιζε ο κ. Παππάς μέσα από το Μέγαρο Μαξίμου, με το γραφείο του να είναι σε απόσταση αναπνοής από το γραφείο του κ. Τσίπρα.
Και συμπληρώνουν οι δικαστές: «Ο ανωτέρω σχεδιασμός του κ. Παππά, που τελούσε υπό την έγκριση του κομματικού μηχανισμού, απέβλεπε στην ίδρυση τηλεοπτικού σταθμού πανελλήνιας εμβέλειας που θα ελεγχόταν από τον κ. Παππά και τον κομματικό μηχανισμό του ΣΥΡΙΖΑ και θα προωθούσε τις πολιτικές θέσεις και δράσεις του κόμματος και της τότε Κυβέρνησης αλλά και του ίδιου ως υπουργού με σκοπό την υπέρ αυτόν άσκηση επιρροής στον πολιτικό προσανατολισμό της κοινής γνώμης».
Το συμπέρασμα του Ειδικού Δικαστηρίου είναι ότι ο κ. Παππάς «με σειρά αποφάσεών του, ως κορυφαίος υπουργός ο οποίος αναφερόταν απευθείας στον τότε πρωθυπουργό και συνεννοείτο με την ηγεσία της κυβέρνησης, υπό το κράτος της ισχύος της επιρροής και των διασυνδέσεων που διέθετε, ενεργώντας εξακολουθητικά με πράξεις και παραλείψεις με πρόθεση παρέβη τα υπηρεσιακά απολύτως συνυφασμένα με την υπουργική του ιδιότητα καθήκοντα, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας με αδιαφανείς διαδικασίες και αδιαφανές ιδιοκτησιακό καθεστώς την απόκτηση μέσω της δημοπρασίας και υπό το μανδύα της νομιμότητας τηλεοπτικού σταθμού».
Όσα αναφέρονται στην απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου, το οποίο καταδίκασε θυμίζω ομόφωνα τον κ. Παππά, είναι κόλαφος για τον κ. Τσίπρα και για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Δείχνουν ξεκάθαρα πώς αντιλαμβάνεται τη Δημοκρατία και τη θεσμικότητα ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Τσίπρας. Δείχνουν ξεκάθαρα πως αντιλαμβάνεται ο ΣΥΡΙΖΑ την ελευθερία του Τύπου, την ανεξαρτησία της ενημέρωσης, τον πλουραλισμό και την πολυφωνία. Από την αρχή της ανάληψης της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας έκανε πράξη το πολιτικό όραμα του κ. Πολάκη για τον έλεγχο των αρμών της εξουσίας και την επιβολή στυγνού αυταρχικού καθεστώτος αντίστοιχου με τα λατινοαμερικανικά, τα οποία τόσο πολύ θαυμάζει. Κι αυτά πλέον δεν συνιστούν μια κριτική δική μας που εδράζεται σε εκτιμήσεις, είναι ακλόνητο συμπέρασμα που εδράζεται στο σκεπτικό μιας ομόφωνα καταδικαστικής απόφασης. Το ότι, μετά την ακροαματική διαδικασία και την απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου, ο κ. Τσίπρας εξακολουθεί να καλύπτει, ηθικά και πολιτικά τον παλαιότερο και στενότερο συνεργάτη του, κ. Παππά, εξακολουθεί να τον συντηρεί στα ψηφοδέλτια και στα ηγετικά κλιμάκια του ΣΥΡΙΖΑ, έχοντάς τον δίπλα του με κάθε ευκαιρία είναι θλιβερό και αποκαλυπτικό συνάμα. Δείχνει είτε ότι είναι ίδιος, απαράλλακτος, αμετανόητος, και έχει στο μυαλό του ξανά ένα σχέδιο άλωσης των θεσμών σαν και αυτό που αποπειράθηκαν να κάνουν την περίοδο 2015-2019, είτε ότι τον «κρατά» τόσο σφιχτά ο κ. Παππάς, που αδυνατεί να τον απομακρύνει από κοντά του.
ΣΥΡΙΖΑ και Δικαιοσύνη
Δεν είναι όμως μόνον η περίπτωση του κ. Παππά και του κ. Παπαγγελόπουλου που αναδεικνύουν την αντίληψη του ΣΥΡΙΖΑ για την Δικαιοσύνη, την οποία επικαλείται συχνά-πυκνά ο κ. Τσίπρας και στην προεκλογική του καμπάνια. Διδακτική για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ο ΣΥΡΙΖΑ το ρόλο της Δικαιοσύνης στην ασφάλεια της κοινωνίας και την προστασία των πολιτών είναι η εμπειρία από την κυβερνητική του θητεία -και έχουμε την ευκαιρία σήμερα να την ξαναθυμηθούμε λίγο- και μάλιστα από τις τελευταίες μέρες, μην πω τις τελευταίες ώρες της προηγούμενης κυβερνητικής του θητείας.
Σύμφωνα με τον Ποινικό κώδικα - Νόμο Σύριζα (Ν.4619/2019 με ισχύ από 1/7/2019) βιαστής ανηλίκου με την εφαρμογή του απειλείτο με μεγίστη προβλεπόμενη ποινή κάθειρξης των 15 ετών και θεμελίωνε δικαίωμα υφ όρον απόλυσης στα 6 έτη πραγματικής έκτισης και δικαίωμα λήψης τακτικής άδειας στα 4,5 έτη με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προστασία της ανηλικότητας και της κοινωνίας από ένα τέτοιο αδίκημα, από μια τέτοια παραβατική πράξη.
Με τις τροποποιήσεις που έφερε η Νέα Δημοκρατία των (Ν.4637/2019 και 4855/2021) βιαστής ανηλίκου τιμωρείται πλέον μόνο με ποινή ισόβιας κάθειρξης, θεμελιώνει δικαίωμα αποφυλάκισης, το οποίο εναπόκειται στην κρίση του δικαστικού συμβουλίου, στα 18 έτη πραγματικής έκτισης.
Σύμφωνα με τον Ποινικό κώδικα - Νόμο Σύριζα (Ν.4619/2019 με ισχύ από 1/7/2019) ο εμπρησμός δάσους υποβαθμίστηκε από κακούργημα σε πλημμέλημα με ότι αυτό συνεπάγεται στην πρόληψη και την καταστολή της περιβαλλοντικής και ανθρωπιστικής καταστροφής που αντιμετωπίζει η χώρα μας εξαιτίας των εγκλημάτων αυτών.
Με το Ν.4855/2021 της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, προβλέφθηκε ότι το αδίκημα του εμπρησμού σε δάση τιμωρείται πλέον μόνο ως κακούργημα που επισύρει ποινή πρόσκαιρης κάθειρξης σε περίπτωση πρόκλησης κινδύνου και αποκλειστικά ισόβιας κάθειρξης σε περίπτωση πρόκλησης έστω και ενός θανάτου.
Με τον Ποινικό κώδικα - Νόμο Σύριζα (Ν.4619/2019 με ισχύ από 1/7/2019) η κλοπή κατ' εξακολούθηση από συμμορία επαγγελματιών διαρρηκτών τιμωρείτο ως πλημμέλημα με απειλούμενη ποινή φυλάκισης και επακολούθως, χωρίς εξουσία των εισαγγελικών και δικαστικών Αρχών παραγγελίας κυρίας ανάκρισης και προφυλάκισης των δραστών, με αποτέλεσμα οι συμμορίες να μην αποτρέπονται από τη συνέχιση της εγκληματικής τους δράσης και οι πολίτες να μένουν απροστάτευτοι.
Με την νομοθετική παρέμβαση του Ν.4637/2019 της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, η ανωτέρω πράξη τιμωρείται πλέον μόνο ως κακούργημα που επισύρει ποινές μέχρι και 10 ετών, το οποίο επακολούθως, παραπέμπεται στην κυρία ανάκριση με ενδεχόμενο προφυλάκισης των δραστών.
Σύμφωνα με το Ποινικό κώδικα - Νόμο Σύριζα (Ν.4619/2019 με ισχύ από 1/7/2019) το δικαστήριο σε περίπτωση επικίνδυνων κακοποιών που καταδικάζοντο για σοβαρά πλημμελήματα δεν είχε εξουσία να απαγορεύσει την αναστολή της ποινής φυλάκισης -ζήσαμε τέτοιες περιπτώσεις- και να διατάξει την άμεση εκτέλεσή της με τον εγκλεισμό τους σε σωφρονιστικό κατάστημα με αποτέλεσμα η επιβολή ποινής να είναι διακοσμητική.
Με την νομοθετική παρέμβαση του Ν.4855/2021 της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, το δικαστήριο μπορεί να μη χορηγήσει αναστολή της ποινής, ακόμα και όταν ο καταδικασθείς ασκήσει έφεση και να διατάξει την άμεση φυλάκισή του ακόμα και για πλημμελήματα, όταν τον κρίνει επικίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια ή εν δυνάμει υπότροπο.
Σύμφωνα με τον Ποινικό κώδικα - Νόμο Σύριζα (Ν.4619/2019 με ισχύ από 1/7/2019) καταργήθηκε το έγκλημα μαστροπείας με ενήλικα θύματα με αποτέλεσμα τα κυκλώματα μαστροπείας να μπορούν να δρουν ανεξέλεγκτα και να εκμεταλλεύονται απροστάτευτες γυναίκες.
Με τη νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, στο Ν.4855/2021 το αξιόποινο της μαστροπείας με ενήλικα θύματα επανήλθε ως πολύ σοβαρό πλημμέλημα και πλέον επισύρει ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 18 μηνών και χρηματική ποινή.
Με το Ποινικό Κώδικα-Νόμο Σύριζα (Ν.4619/2019 με ισχύ από 1/7/2019) η κατοχή εντός δημόσιας συνάθροισης, πορείας, διαδήλωσης, συγκέντρωσης, συναυλίας μεγάλου πλήθους ακόμα και μεγάλης ποσότητας εκρηκτικών μηχανισμών (π.χ. βόμβες μολότοφ) υποβαθμίστηκε σε πλημμέλημα, με αποτέλεσμα τη δυσανάλογη με τη βαρύτητα του αδικήματος ποινή να μην αποτρέπει τη διακινδύνευση για ζημιές και σε ιδιωτικές περιουσίες, αλλά και σε απειλές απέναντι σε ανθρώπους από την ανεξέλεγκτη κατοχή και χρήση των εκρηκτικών αυτών μηχανισμών.
Με τη νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, στο Ν.4855/2021 η κατοχή εκρηκτικών ή εμπρηστικών βομβών που είτε αφορά μεγάλη ποσότητα, είτε λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο δημόσιας συνάθροισης τιμωρείται πλέον ως κακούργημα που επισύρει ποινή έως και 10 έτη. Όλα αυτά αναδεικνύουν και σε ένα ακόμη πολύ σημαντικό τομέα για την τάξη, για την ασφάλεια, για τη λειτουργία της συντεταγμένης Πολιτείας των μεγάλων διαφορών που μας χαρακτηρίζουν όχι μόνο στα λόγια, αλλά κυρίως στα έργα με την αξιωματική αντιπολίτευση και τον κ. Τσίπρα.
Πολιτικές για ΑμεΑ
Ψηφίστηκε επίσης χθες από τη Βουλή, η τροπολογία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που προβλέπει την αύξηση κατά 8% την 1η Μαΐου, 13 συνολικά αναπηρικών επιδομάτων, σύμφωνα με την πρόσφατη εξαγγελία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Επίσης, στην ίδια τροπολογία προβλέπεται μεταξύ άλλων η θεσμοθέτηση και για τις εργαζόμενες στον ιδιωτικό τομέα η άδεια, που ήδη ισχύει για τον δημόσιο τομέα, και την πραγματοποίηση γυναικολογικού ελέγχου (μία ημέρα με αποδοχές ετησίως).
-Ψηφίστηκε επίσης διάταξη που αφορά στην απρόσκοπτη λειτουργία δομών και υπηρεσιών για την προώθηση της ισότητας των φύλων και την υποστήριξη των γυναικών θυμάτων έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας.
Σε ό,τι αφορά τα άτομα με αναπηρία σημειώνεται ότι ξεκίνησε η εφαρμογή του προγράμματος του «Προσωπικού Βοηθού» για τα πρώτα 1.000 άτομα στην Αθήνα και από τον Μάιο θα επεκταθεί -όπως τόνισε χθες ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης- για ακόμα 1.000 άτομα στην ελληνική Περιφέρεια. Η καθολική εφαρμογή του «Προσωπικού Βοηθού», μιας πολύ σημαντικής δράσης, προγραμματίζεται για το 2025, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, ενώ ο προϋπολογισμός της πιλοτικής υλοποίησης έχει ενταχθεί πλήρως στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Το πρόγραμμα αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα του πώς ευρωπαϊκά χρήματα, τα οποία εξασφαλίστηκαν για τη χώρα με σκληρές διαπραγματεύσεις, μπορούν να βοηθήσουν έτσι ώστε να έχουμε ένα πολύ σημαντικό κοινωνικό αποτύπωμα σε ευπαθείς ομάδες που έχουν ανάγκη αυτά τα χρήματα και αυτή τη στήριξη.
Το πρόγραμμα «Προσωπικός Βοηθός» αποβλέπει στη διασφάλιση της ανεξάρτητης διαβίωσης πολιτών με αναπηρία και την ισότιμη συμμετοχή τους σε όλες τις οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, χωρίς διακρίσεις ή αποκλεισμούς.
Ο προσωπικός βοηθός, ο οποίος λαμβάνει ειδική επιμόρφωση στο πλαίσιο του προγράμματος, υποστηρίζει τον ωφελούμενο στην καθημερινότητά του με απολύτως εξατομικευμένο τρόπο, ανάλογα με τις ανάγκες του. Παράλληλα με τον ωφελούμενο, ανακουφίζεται η οικογένειά του, η οποία υπό διαφορετικές συνθήκες θα ήταν απολύτως και πλήρως επιφορτισμένη με την υποστήριξή του 24 ώρες το 24ωρο.
Εδώ και τέσσερα χρόνια, με ουσιαστικές πράξεις, συνεχίζουμε να διευκολύνουμε ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα των πιο ευάλωτων συνανθρώπων μας και να βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής τους, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την δημιουργία μιας απολύτως συμπεριληπτικής κοινωνίας.
Υπενθυμίζεται ότι στη διάρκεια της διακυβέρνησής μας:
-Δημιουργήθηκαν Ψηφιακά Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας-Ψηφιακά ΚΕΠΑ και ψηφιακή πλατφόρμα «Εθνική Πύλη Αναπηρίας» που υλοποιούν το σύνολο της διαδικασίας πιστοποίησης της αναπηρίας και βάζουν τέλος στην ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων ατόμων με αναπηρία.
-Ξεκίνησε η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Αναπηρίας.
-Εντάχθηκε σε όλους τους βρεφονηπιακούς σταθμούς η πρώιμη ανίχνευση αναπηριών και διαταραχών.
-Υλοποιείται το πιλοτικό πρόγραμμα Υποστηριζόμενης Απασχόλησης για άτομα στο φάσμα του αυτισμού.
-Ενισχύονται οι πολιτικές αποϊδρυματοποίησης, με βάση τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές.
-Διευρύνονται οι πολιτικές της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης με στόχο την ένταξη όσων περισσότερων αναπήρων το επιθυμούν στην αγορά εργασίας.
-Επεκτάθηκε σε Κ.Ε.Π., υπηρεσίες αλλά και νοσοκομεία η καινοτόμα υπηρεσία «Relay», που δίνει τη δυνατότητα σε συμπολίτες μας με ακουστική αναπηρία να πραγματοποιούν τηλε-βιντεοκλήσεις και να εξυπηρετούνται σε υπηρεσίες που μέχρι πρότινος δεν ήταν προσβάσιμες σε αυτούς.
-Μπήκε σε λειτουργία το πρόγραμμα ψηφιακής κατάρτισης ατόμων με αισθητηριακές αναπηρίες και ηλικιωμένους, που δίνει την ευκαιρία σε 2.400 τυφλούς ή κωφούς συμπολίτες μας και σε 3.000 ηλικιωμένους να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του διαδικτύου.
Με ουσιαστικές πολιτικές, με έργα, όχι με λόγια, με πρακτικές καινοτόμες αξιοποιούμε στο έπακρο τις δυνατότητες που μας εξασφαλίζει η τεχνολογία για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών, χωρίς διακρίσεις και χωρίς αποκλεισμούς».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ