ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΡΑΒΑ
Γράφει ο Ηλίας Σπυρόπουλος
Συνταξιούχος εκπαιδευτικός
✓ H στήλη ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΡΑΒΑ δίνει και πάλι την παρουσία της ακολουθώντας τη ροή της κοινής γνώμης, επαινώντας τα καλώς και επιτιμώντας τα κακώς, καταθέτοντας βέβαια και τις προσωπικές της θέσεις και απόψεις.
✓ Οι αυτοδιοικητικές εκλογές έλαβαν τέλος και αν γίνεται και κάποια συζήτηση, αφορά τους εκλεγέντας και κυρίως αυτούς που για πρώτη φορά εμφανίζονται στην πολιτική σκηνή.
Αρκετός λόγος γίνεται για το αποτέλεσμα του Δήμου Αθηναίων, για το αποτέλεσμα έκπληξη, για την ήττα του βέβαιου νικητή κ. Μπακογιάννη και τη νίκη του νεοεμφανισθέντος καθηγητή κ. Χάρη Δούκα.
Διίστανται οι γνώμες για το νέο Δήμαρχο Αθηναίων κ. Δούκα. Άλλος είναι βέβαιος ότι θα επιτύχει γιατί έχει επιστημονικές γνώσεις ως καθηγητής του Πολυτεχνείου, άλλος πιστεύει ότι δεν θα τα καταφέρει γιατί δεν έχει διοικήσει ούτε ένα μικρό οικισμό και δεν έχει διοικητικές γνώσεις, άλλος το ένα, άλλος το άλλο….
Ο γράφων θα καταθέσει και την προσωπική του άποψη χωρίς βεβαία να διεκδικεί το αλάθητο.
Ο κατά τα άλλα συμπαθής κ. Δούκας με το γλυκό του παρουσιαστικό απ΄ ότι είδαμε στο βιογραφικό του γέμει επιστημονικών γνώσης. Όμως αυτός δεν προοιωνίζει και επιτυχία στα μεγάλα καθήκοντα που επωμίζεται.
Πάγια επιφύλαξή μου απέναντι στους λίαν προσοντούχους καθηγητές και άλλους επιστήμονες είναι, ότι άλλα τα προσόντα επιστημονικής γνώσεις σε κάποιο επιστημονικό πεδίο και άλλο ικανότητες και γνώσεις διοικητικού έργου.
Μέχρι σήμερα ελάχιστοι καθηγητές –πολιτικοί άφησαν πίσω τους σημαντικό έργο.
Ιδιαίτερα οι καθηγητές οικονομολόγοι, που ηγήθηκαν του Υπουργείου Οικονομικών δεν φημίζονται ότι είχαν επιτυχίες.
Απεναντίας τους επιρρίπτουν αποτυχημένη διοίκηση στο καθοριστικό για την κάθε χώρα Υπουργείο Οικονομικών.
Διότι περιχαρακωμένοι εντός του επιστημονικού τους χώρου, αγνοούν τα διοικητικά δρώμενα ενός τόπου, αγνοούν την καθημερινότητα των πολιτών.
Προσωπικά πάντα διαχώριζα ακόμα και την πιο άριστη επιστημονική γνώση και δεν την ταύτιζα και με άλλα πεδία, επιστημονικά, διοικητικά και όχι μόνο.
Το ίδιο μπορώ να καταθέσω ως έμπειρος εκπαιδευτικός και για τον εκπαιδευτικό τομέα.
Μπορεί κάποιος να είναι πλουτισμένος με πάμπολλες επιστημονικές γνώσεις.
Αυτό όμως δεν σημαίνει , ότι είναι και καλός δάσκαλος και αυτό αφορά κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης.
Και θα καταθέσω και κάτι προσωπικό, από το οποίο διδάχτηκα να μην ταυτίζω όλες τις δεξιότητες ενός ατόμου.
Νέος δάσκαλος, ήμουν και αρκετά μελετηρός, και πίστευα ότι είμαι προικισμένος με εκπαιδευτικές ικανότητες και θα προσφέρω πολλά …κλπ.. κ.λπ.
Τυχαία βρέθηκα σε κάποιo χωριό και παρακολουθώ τη διδασκαλία μια νέας και εκείνης συναδέλφου, η οποία δεν φημιζόταν ούτε για τις πολλές τις γνώσεις, ούτε για την προσωπική της εμφάνιση, ούτε για το κοινωνικό της είναι.
Με έκπληξη διαπίστωσα, ότι στη διδασκαλία της ήταν τόσο επιτυχής, ώστε δεν έφτανε το άριστα για να βαθμολογηθεί.
Μας καθήλωσε και τα παιδιά και μένα προσωπικά, ότι δίδασκε όχι μόνο το καταλαβαίναμε, αλλά κυριολεκτικά το ρουφάγαμε μέσα σε κλίμα άκρας ησυχίας, κατάνυξης θα μπορούσα να καταθέσω.
Αυτό μου έγινε μάθημα όχι στην εκπαιδευτική καριέρα, αλλά και για άλλους τομείς της ζωής.
Από αυτό ο αναγνώστης μπορεί να βγάλει συμπέρασμα.
Εύχομαι ο νέος Δήμαρχος Αθηναίων κ. Δούκας να μπορεί να εκφεύγει του επιστημονικού του πεδίου και να επεκτείνει τις ικανότητές του και σε άλλους τομείς των οποίων θα αναγκασθεί αν αναλάβει την ευθύνη εντός ολίγου.
Καλή επιτυχία στο έργο του.
✓ Από το Επιστημονικό Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου
του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, σε έρευνα που πραγματοποίησε και σε δείγμα 13.000 μαθητών ηλικίας 12-18 ετών σε περίπου 500 σχολεία των νομών Αττικής, Θεσσαλονίκης, Έβρου, Ιωαννίνων, Ηρακλείου και Δωδεκανήσου, καταγράφηκαν ανησυχητικά ευρήματα
Απροστάτευτα στις παγίδες του Διαδικτύου είναι όλα τα ελληνόπουλα.
Ο ένας στους τρεις εφήβους έχει δεχτεί διαδικτυακή παρενόχληση, ενώ ο ένας στους τέσσερις αποδέχεται αιτήματα φιλίας από αγνώστους.
Βέβαια στο προκείμενο είναι μεγάλη η ευθύνη των γονέων καθώς οι επτά τους δέκα εφήβους μπαίνουν στα κοινωνικά δίκτυα από μικρή ηλικία.
Παράλληλα πολλά παιδιά από φόβο ή ντροπή δεν ενημερώνουν τους γονείς τους, εάν τους συμβεί κάτι άσχημο στο διαδίκτυο και έτσι καθίστανται ευάλωτα στου κινδύνους.
Στον αχανή ψηφιακό κόσμο παιδιά και έφηβοι έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με κινδύνους, που απειλούν τη σωματική και ψυχική τους υγεία, πολλές φορές ανυπεράσπιστοι.
Τα παραπάνω στοιχεία, που έχουν δημοσιευτεί σε αθηναϊκή εφημερίδα, πρέπει όχι απλώς να προβληματίσουν θετικά, του γονείς, τους εκπαιδευτικούς και την πολιτεία, αλλά να ενεργοποιηθούν όλοι ώστε να αγρυπνούν συνεχώς και να παρακολουθούν τη συμπεριφορά των παιδιών και των έφηβων, που έχουν στα χέρια τους.
Η σωστή ενημέρωση για τους κινδύνους του διαδικτύου είναι κάτι πολύ σπουδαίο, πρώτιστα για τα παιδιά, αλλά και για του γονείς και τους εκπαιδευτικούς.
Είναι ανάγκη να προτείνουν σε όλους τους νεαρούς βλαστούς μας, ανάλογα βέβαια και με την ηλικία τους, ποικιλία θεμάτων με μορφωτικό ή ψυχαγωγικό χαρακτήρα τα οποία θα τους προσφέρουν ωφέλιμη και δημιουργική απασχόληση στην ευαίσθητη ηλικία τους, ώστε να αποφεύγουν τη συνεχή ενασχόλησή τους με τις οδυνηρές παγίδες του ψηφιακού κόσμου.
Ο εφησυχασμός μας, βοηθάει στην έτι περαιτέρω εκτροπή των παιδιών μας.
Επιβάλλεται πάραυτα η λήψη μέτρων ώστε κατά το δυνατόν να μειωθούν οι κίνδυνοι της συνεχούς διαδικτυακής Ενασχόλησης.
✓ Κλείνοντας τη σημερινή στήλη με τις παραπάνω επισημάνσεις, που δεν είναι μόνο επισημάνσεις του γράφοντα, αλλά και κάθε σωστά και ώριμα σκεπτόμενου συμπολίτη μας, ας προβληματιστούμε όλοι, ας τείνουμε ευήκοο ους, με μπροστάρηδες βέβαια αυτούς , που κρατούν τα ηνία τούτου του τόπου.