Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

«Προσοχή το κανάλι οδηγεί σε αδιέξοδο»

Μετά από προτροπές συμπολιτών μας «γράψε κάτι για το κυκλοφοριακό και τη στάθμευση δεν πάει άλλο», καταθέτω σήμερα κάποιες σκέψεις και εμπειρίες πιστεύοντας  πως θα βοηθήσω να ξεκινήσει στο Δήμο Λαμιέων κάποιος προβληματισμός για το θέμα.
Γιατί και πώς έγιναν οι δρόμοι της Λαμίας ένας απέραντος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων;  Οι δε χώροι στάθμευσης πάρκινγκ Δημοτικοί και ιδιωτικοί να είναι συνήθως άδειοι;
Αυτή ήταν η φιλοδοξία των πρώην Δημάρχων μας;

Το πρόβλημα είναι γνωστό από παλιά
«Δεν κομίζω γλαύκα εις την Λαμία».
Το θέμα αντιμετωπίστηκε για πρώτη φορά συστηματικά και σε μεγάλη κλίμακα με την «ελεγχόμενη στάθμευση» (Εταιρεία SETEX) στους δρόμους και με την δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης στην οδό Λεωνίδου επί Δημάρχου Λ.  Παπαδήμα και συνεχίστηκε επί Γ. Ντελή. Ο Γ. Ντελής είχε προγραμματίσει και εξαγγείλει άλλους τρεις χώρους στάθμευσης (πλ.  Πάρκου, Γυμνάσιο Αρρένων “Πέτρινο”  και την  Αγορά στα “Χασάπικα”, καθώς και με την κατασκευή ιδιωτικών χώρων στάθμευσης.
Ο Γ. Κοτρωνιάς είχε διαφορετική όμως αντίληψη περί του θέματος, απελευθέρωσε την στάθμευση στους δρόμους και επιχείρησε να φτιάξει μόνο το ένα «πάρκινγκ»  (Parking) της Αγοράς. Δυστυχώς το εγχείρημα απέτυχε  λόγω δυσκολιών συνεργασίας με τον ανάδοχο εργολάβο και ως αποτέλεσμα είχαμε αυτές τις λίγες θέσεις που είναι σήμερα.
Στη συνέχεια έγινε η «Μελέτη Βούγια» η οποία απ΄ ότι πληροφορήθηκα υπάρχει ακόμη το πνεύμα της και εφαρμόζεται επί μέρους. ΄Εχουν γίνει και κάποιες άλλες μελέτες οι οποίες δεν γνωρίζω σε τι βαθμό είναι υλοποιήσιμες, όπως (π.χ.) «το να ανεβαίνει το Αστικό Λεωφορείο την οδό Καραγιαννοπούλου, από πλ. Πάρκου στην πλ. Διάκου».
Η υπάρχουσα κατάσταση πάντως είναι κάπως έτσι, σε στενεμένους κεντρικούς δρόμους π.χ. Όθωνος, Καποδιστρίου, Θερμοπυλών και Λεωνίδου, σταθμευμένα οχήματα (Ι.Χ. αυτοκίνητα, φορτηγά, σκάφη αναψυχής, εκσκαπτικά μηχανήματα) και στις δυο πλευρές των δρόμων. Επίσης χώροι στάθμευσης για μηχανάκια ντελίβερι μέσα στο δρόμο, πρατήρια Υγρών Καυσίμων που λειτουργούν για τους πελάτες στα πεζοδρόμια και στο οδόστρωμα για ανεφοδιασμό από βυτιοφόρα.
Στη συνέχεια έχουμε τις διανομές σε διάφορες ώρες φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων καθώς και την συλλογή των απορριμμάτων.
Ανεξέλεγκτη κατασκευή έργων μέσα στους δρόμους ή εντελώς κλείσιμο των δρόμων κατά το δοκούν.
Μαζί δε με όλα αυτά και άλλα που δύσκολα γίνονται κατανοητά, του τύπου «έτσι μου αρέσει» και παρκάρω όπου θέλω, κάποιοι είχαν και την ¨φαεινή ιδέα¨ να τοποθετήσουν σταθερές ζαρντινιέρες με δέντρα ή λουλούδια μέσα στο οδόστρωμα!
Σκεφτείτε λοιπόν όλα τα μεγάλα οχήματα (Λεωφορεία, Νταλίκες, βυτιοφόρα) πως περνούν ίσα - ίσα ανάμεσα στα σταθμευμένα οχήματα ή πως παίρνουν στροφή σε διασταυρώσεις (ορθής γωνίας) και οι άλλοι οδηγοί από πίσω σημειωτόν, να ψέλνουν και να αναρωτιούνται σε τι κόσμο - πόλη ζουν;
Επίσης θέλω να επισημάνω ότι μετά από τις επιλογές που έγιναν και εφαρμόστηκαν (μεγέθυνση πεζοδρομίων και σμίκρυνση λωρίδων κυκλοφορίας) για την αντιμετώπιση της αταξίας των οδηγών και των κυκλοφοριακών προβλημάτων (πίστευαν ή πιστεύουν κάποιοι ότι το σύστημα θα αυτορρυθμιστεί,  από μόνο του, κάτω από την πίεση των καταστάσεων). «Αμ δε!»
Αρκετοί δρόμοι της Λαμίας έχουν μετατραπεί σε «κανάλια».
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα με οποιοδήποτε εμπόδιο ή πρόβλημα αυτοκινήτου να δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Αυτή η συμφόρηση πολλές φορές οφείλεται σε ατύχημα και λόγω της αναγκαίας στάσης ασθενοφόρων ή πυροσβεστικών οχημάτων για την εξυπηρέτηση του συμβάντος ή αυτά τα ίδια μπλοκάρονται στην προσπάθεια ευόδωσης της αποστολής τους, όταν υπάρχει εμπόδιο από άλλο όχημα που κλείνει το δρόμο.
Αξίζει επίσης να επισημάνω την έλλειψη της τροχαίας, θεωρώ απαραίτητη την παρουσία της, για την εύρυθμη λειτουργία του κυκλοφοριακού και την ευταξία της στάθμευσης.
 (Η Δημοτική αστυνομία προφανώς δεν μπορεί να καλύψει αυτό το έργο επαρκώς από μόνη της).
Η σκέψη ότι θα κάνουμε ένα κυκλοφοριακό σύστημα, έτσι που να μην χρειάζεται η παρέμβαση της Τροχαίας, τελικά φαίνεται πως δεν είναι εφικτό/ή και οδηγεί σε αδιέξοδα.
Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί και δεν πρέπει να συνεχιστεί.
Είναι εναντίον της πόλης και τελικά εναντίον όλων μας.
Πιστεύω ότι αυτό το θέμα πρέπει να απασχολήσει τον Δήμαρχο κ. Πανουργιά Παπαϊωάννου, τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Κώστα Σταυρογιάννη και το Δημοτικό Συμβούλιο όλο,  «Με θέμα πως θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της στάθμευσης, την λειτουργία των καταστημάτων της αγοράς,  γενικότερα δε την λειτουργία της πόλης και την λειτουργικότητά της». Μέσα από ένα πρίσμα ρεαλιστικό και ανθρώπινο.
Στο Δήμο από αυτά που γνωρίζω υπάρχουν έμπειροι άνθρωποι, που έχουν ασχοληθεί με τα κυκλοφοριακά προβλήματα και μπορούν υποθέτω να βοηθήσουν στην εξεύρεση κάποιων λύσεων ή στην επικαιροποίηση κάποιας μελέτης, μετά από την εμπειρία  40 ετών που έχουν.
Οι λύσεις της εύρυθμης κυκλοφορίας και η ευταξία στάθμευσης σε ειδικούς χώρους είναι ένα βήμα για να αναστήσουμε την Λαμία.
Να την κάνουμε πάλι θελκτική και να ζούμε καλύτερα ως άνθρωποι.


Σπυρίδων Αλ.  Ρίζος

Φωτογραφίες

    

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.