Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Ο Σιδηρόδρομος, το Ταμείο Ανάκαμψης και το στοίχημα του υπουργού!

Γράφει ο Χρήστος Αλεξανδρής

 

 


Η τραγωδία των Τεμπών προκάλεσε έναν καταιγισμό εξελίξεων αναφορικά με τα έργα εκσυγχρονισμού των υποδομών του ΟΣΕ και στην ουσία αφύπνισε το ελληνικό κράτος για να δράσει άμεσα και αποτελεσματικά σε μείζονα ζητήματα ασφάλειας στις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού.
Αυτό το τεράστιο έργο επανασχεδιασμού στην ουσία της συνολικής οργάνωσης και λειτουργίας του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας που κινούνταν επί πολλές δεκαετίες με ταχύτητες του περασμένου αιώνα, ανέλαβε να φέρει σε πέρας ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο αρμόδιος υπουργός, ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, για την πορεία υλοποίησης των έργων που είναι σε εξέλιξη και εκτελούνται, το μεγαλύτερο χρόνο της ομιλίας του τον αφιέρωσε για να περιγράψει τα έργα και τις παρεμβάσεις που αφορούν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και κυρίως τις αλλαγές που επέρχονται στο τμήμα από Τιθορέα μέχρι Λάρισα.  
Ακούγοντας τον υπουργό να περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια όλες τις παρεμβάσεις που γίνονται, και για τις οποίες δαπανώνται μεγάλα ποσά, σκέφτηκα πως μέσα σε αυτή την συμφορά που μας βρήκε με την τραγωδία των Τεμπών που πλήγωσε όλους τους Έλληνες, θα ήταν αδύνατον η ελληνική πολιτεία να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό ενός παλαιωμένου και απαρχαιωμένου συστήματος εάν δεν υπήρχε το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το επισημαίνω για μια ακόμη φορά γιατί θεωρώ ότι δεν έχουμε αναδείξει στο βαθμό που θα έπρεπε την συμβολή της ευρωπαϊκής ένωσης στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Και μάλιστα σε μια περίοδο που οι αντιευρωπαϊστές σηκώνουν και πάλι κεφάλι.
Δεν είναι τυχαίο ότι για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα για χρηματοδότηση, ύψους 25 εκατ. ευρώ, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων, για την τοποθέτηση 300 καμερών συνεχούς παρακολούθησης των συρμών, για το διπλασιασμό σχεδόν της χρηματοδότησης του ΟΣΕ, (από τα 45 στα 75 εκατ. ευρώ), με σκοπό την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών και των έργων συντήρησης, για τη δημιουργία ενός νέου ενιαίου, σύγχρονου δημόσιου φορέα, που ενσωματώνει ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ. ''Η αναδιοργάνωση του ΟΣΕ χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με 5 εκατ. ευρώ, και θα υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2025,η μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα, προχωρά σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή'' ανέφερε ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας.
Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι ο Οργανισμός έχει αναλώσει πλέον του 1 εκατ. ευρώ σε εργασίες καθαρισμού βλάστησης και κοπής δένδρων κατά μήκος του δικτύου, ενώ όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, προβλέπεται και έχει δεσμευτεί σχεδόν το ίδιο ποσό για το υπόλοιπο του 2024. Θεόσταλτο ήταν τελικά αυτό το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας γι' αυτό και ο υπουργός έχει βάλει τα δυνατά του για να τρέξει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το τεράστιο έργο του εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηρόδρομου, βάζοντας και την προσωπική του σφραγίδα σε αυτή την εθνική προσπάθεια.  Ένα έργο που είχαν αμελήσει όπως καταμαρτυρούν τα γεγονότα, οι πρώην υπουργοί Μεταφορών. Ενώ δηλαδή παραλάμβαναν έναν προβληματικό σιδηρόδρομο αντί να προσπαθήσουν να βελτιώσουν τις λειτουργίες του και να τον κάνουν πιο ασφαλή παρέδιδαν έναν σιδηρόδρομο ακόμη πιο προβληματικό από αυτόν που παραλάμβαναν.
Σήμερα όλα τα προβλήματα ασφάλειας του ελληνικού σιδηρόδρομου έχουν βγει στο φως. Και αυτή η μεγάλη ευθύνη βαραίνει τους ωμούς του νέου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα. Ο ίδιος έχει επίγνωση των τρομακτικών δυσκολιών που έχει να αντιμετωπίσει για να φέρει σε πέρας την αποστολή που του ανέθεσε ο πρωθυπουργός. Να κάνει δηλαδή ότι χρειάζεται και απαιτείται για να λυθούν όλα τα προβλήματα ασφάλειας που έχει σήμερα ο ΟΣΕ και να παραδώσει ένα σύγχρονο και απολύτως ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο που θα αξίζει να το εμπιστεύονται για τις μετακινήσεις τους οι Έλληνες πολίτες.

    

 

randomness