Το Διαδικτυακό Κολοσσαίο
Γράφει ο Παναγιώτης Ιακωβής
Ο Γραπτός Λόγος, έχει πλήθος αδυναμιών, με βασικό το ότι αδυνατεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του και μένει εκεί, σαν ζωγραφικός πίνακας ενός ζώντος ανθρώπου.
Ο Σύγχρονος διαδικτυακός γραπτός λόγος, δεν είναι βέβαιον ότι μπορεί να χαρακτηρισθεί ως Γραπτός Λόγος, αφού και υποκείμενος σε αναθεώρηση είναι και δυνατότητες κάποιου διαλόγου παρέχει και υπερασπίζεται τον εαυτό του. Τα "ιερογλυφικά" του δε, όπως τα συναισθηματικά emojis, παρέχουν κάποιες εύληπτες δυνατότητες έκφρασης συναισθημάτων, όπως ο Προφορικός Λόγος.
Έτσι, ο διαδικτυακός λόγος, όπως αυτός λαμβάνει χώρα στα Κοινωνικά Δίκτυα, θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι ομοιάζει πολύ με τον Προφορικό Λόγο.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του σύγχρονου διαδικτυακού λόγου, είναι η "διά βοής" επικύρωση ή απόρριψη των ισχυρισμών του από το διαδικτυακό ακροατήριο, γεγονός που καθόλου δεν ομοιάζει με την ψύχραιμη μελέτη γραπτών κειμένων και την προσεκτική ανάλυση της επιχειρηματολογίας τους.
Έτσι, ο σύγχρονος διαδικτυακός λόγος των Κοινωνικών Δικτύων, θα ήταν χρήσιμο να αντιμετωπίζεται ως η Νέα Προφορικότητα, παρά την γραπτή του Μορφή.
Τα χαρακτηριστικά "Κολοσσαίου" που παρουσιάζει, όμως, τον καθιστούν προφορικό λόγο χαμηλής ποιότητος δεδομένου και του συνδυασμού του με την επιδερμική αυτοκρατορία της Εικόνας.
Τα ανωτέρω, εξαναγκάζουν ακόμα και Λόγιους να υποτάσσονται σε έναν νέο ορισμό της Αλήθειας, αυτόν της "διαδικτυακής Βοής". Σύντομα, "αληθές" δεν θα είναι αυτό που θα επιβεβαιώνεται από την Πραγματικότητα, και τα έλλογα στοιχεία, αλλά αυτό που θα ορίζεται ως δήθεν "αληθές" από το "Διαδικτυακό Κολοσσαίο".
Και, φυσικά, το Διαδικτυακό Κολοσσαίο, καθόλου δημοκρατικό και ελεύθερο δεν είναι, αφού οι ροές πληροφορίας του, καθορίζονται από τους διεφθαρμένους ολιγάρχες του πλούτου και της παραπληροφόρησης.