Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Κυρ. Μητσοτάκης για αξιολόγηση Δημοσίου: Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση αρνούνται να λογοδοτήσουν στους πολίτες

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες χαρακτήρισε τις δύο παρουσιάσεις για την αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες, αλλά και της εσωτερικής αξιολόγησης δημόσιων υπαλλήλων για το 2024 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, οι οποίες παρουσιάστηκαν σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου.

«Πριν από ένα μήνα ανακοινώσαμε την απόφασή μας να δώσουμε για πρώτη φορά στους πολίτες τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του κεντρικού κράτους και της αυτοδιοίκησης.

Ένας και μόνο στόχος, πως το δημόσιο θα γίνεται όλο και καλύτερο. 65.000 πολίτες πήραν μέρος ουσιαστικά στη μεγαλύτερη δημοσκόπηση που έγινε ποτέ. Ένας καθρέφτης της πραγματικότητας όπως τη βιώνει ο πολίτης», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Τώρα είναι στο δικό μας χέρι τα αποτελέσματα αυτής της μεγάλης έρευνας να μετουσιωθούν σε δράσεις που θα αναβαθμίζουν τις κρατικές υπηρεσίες και να χτίσουμε πιο ισχυρούς δεσμούς, σχέσεις εμπιστοσύνης.

Όπως φάνηκε από τα στοιχεία, δεν έχουμε ιδιαίτερες γεωγραφικές διαφορές στην αξιολόγηση. Αντιμετωπίζονται κάποια ειδικά θέματα τα οποία απασχολούν ορισμένες περιοχές, όπως το οδικό δίκτυο στα νησιά μας», συνέχισε ο πρωθυπουργός.

Και επισήμανε: «Νομίζω ότι οι πολίτες μάς είπαν και πράγματα τα οποία σε ένα βαθμό υποψιαζόμαστε. Και από την άλλη θετικά αξιολογείται το gov.gr. Κλείνει τα πέντε του χρόνια, έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Δυσκολευόμαστε να θυμηθούμε τη ζωή μας πριν το gov.gr. Είναι ψήφος εμπιστοσύνης σε αυτή την τολμηρή πρωτοβουλία την οποία εκσυγχρονίζουμε. Συγκρατώ τη μεγάλη αποδοχή των ψηφιακών εισιτηρίων, αντίθετα η εικόνα στις συγκοινωνίες είναι μεικτή, όπου υπάρχει μετρό είναι καλύτερη.

Ενδιαφέρον έχουν όσα λένε και οι ίδιοι ο πολίτες ως προς τις δημοτικές υπηρεσίες. Η κακή κατάσταση δρόμων και πεζοδρομίων. Οι ελλείψεις θέσεων πάρκινγκ, σχετικά καλύτερη βαθμολογία στον ηλεκτροφωτισμό και την καθημερινότητα. Μεγάλη διαβάθμιση μεταξύ των δήμων, είδαμε πρωταθλητές αλλά υπάρχουν και ουραγοί».

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε ειδική αναφορά στις τοπικές υπηρεσίες δόμησης που παίρνουν ιδιαίτερα χαμηλό βαθμό και πιο χαμηλό βαθμό όπου υπάρχουν αποδείξεις παράνομων αδειοδοτήσεων και ανακοίνωσε ότι αναμένεται δραστική παρέμβαση για τον τρόπο με τον οποίο εκδίδονται άδειες δόμησης.

«Διαθέτουμε μια πρώτη εικόνα της αντίληψης των πολιτών. Αν αυτή μπορούσε να αποτυπωθεί σε λόγια, εδώ κάτι αλλάζει αλλά υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά. Μπορούμε και πρέπει να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο κράτος. Στον πυρήνα αυτής της προσπάθειας είναι η μέτρηση και η αξιολόγηση. Αυτό αποτελεί το σημείο αναφοράς όλων των πρωτοβουλιών μας. Όσοι αρνούνται τη μέτρηση και την αξιολόγηση στις δομές του δημοσίου ουσιαστικά αρνούνται να λογοδοτήσουν στους πολίτες για τα πεπραγμένα τους. Είναι ενδεικτικά τα στοιχεία για την εξέλιξη της αξιολόγησης. Συγκρίνετε τα στοιχεία του 2019 με αυτά του 2024, με τον παλιό νόμο το 97% των δημοσίων υπαλλήλων κρινόντουσαν ως άριστοι. Δεν υπήρχε αξιολόγηση ουσιαστικά. Όταν μιλάμε για συγκεκριμένους στόχους, συνδέονται με τη συγκεκριμένη εργασία κάθε υπαλλήλου. Αξιολογούμε και τα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης.

Τελικά οι υπάλληλοι υψηλής απόδοσης υποχώρησαν στο 9% του συνόλου. Υπήρχαν και υπάλληλοι χαμηλής απόδοσης ενώ έχουμε και απολύσεις υπαλλήλων για αποδεδειγμένη παράβαση των καθηκόντων τους. Όχι γιατί επίμονα και με προκλητικό τρόπο απέδιδαν κάτω του μέσου όρου. Γι' αυτό η κυβέρνηση θέλει να θέσει σε αναθεώρηση το άρθρο 103», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Και πρόσθεσε: «Είναι επίσης η πρώτη φορά που θεσπίστηκαν και δίνονται μπόνους. Υπάρχει πλαίσιο 40 εκατ. ευρώ. Είναι σημαντικό και σε επίπεδο υπαλλήλου και σε επίπεδο οργανικής μονάδας. Είχαμε χθες μια πολύ ενδιαφέρουσα εσωτερική σύσκεψη για την πρόοδο στο κτηματολόγιο. Έχουμε χρέος του καλύτερους να τους επιβραβεύουμε. Θα συνεχίσουμε τις πρωτοβουλίες αξιολόγησης των πολιτών για υπηρεσίες αιχμής με έμφαση σε συγκεκριμένους τομείς. Θέλουμε οι πολίτες όταν βγαίνουν από τα νοσοκομεία να λένε την άποψή τους για τις υπηρεσίες υγείας. Θα το δείτε πολύ σύντομα. Ο στόχος πάντα δεν είναι τιμωρητικός αλλά διαρκώς να γινόμαστε καλύτεροι και να εντοπίζουμε προβλήματα».

Κλείνοντας ο πρωθυπουργός υπογράμμισε: «Το ξέρουμε ότι το κράτος μάς θυμώνει πολλές φορές. Μπορούμε και να το αλλάξουμε με δράσεις που εκπλήσσουν ευχάριστα.

Όλα αυτά δεν προέκυψαν τυχαία. Χρειάστηκαν πολλή δουλειά, συστηματική προσπάθεια. Κοιταχτήκαμε στον καθρέφτη με θάρρος και ειλικρίνεια, είδαμε πράγματα που μας αρέσουν και άλλα που δεν μας αρέσουν».

Από την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος τόνισε: «Είναι η πρώτη φορά που το δημόσιο κοίταξε τον καθρέφτη και ζήτησε τη γνώμη των πολιτών. Δεν φοβήθηκε να ρωτήσει, δεν προσπάθησε να ωραιοποιήσει την κατάσταση. Όταν έχουμε επίγνωση και αξιολόγηση της πραγματικότητας μπορούμε να χαράξουμε τις κατάλληλες δράσεις προκειμένου να βελτιώσουμε την καθημερινότητα όλων μας».

Στην έρευνα αξιολογήθηκαν τέσσερις κατηγορίες υπηρεσιών: κρατικές υπηρεσίες (όπως ΑΑΔΕ, Κτηματολόγιο, Υπηρεσίες Αλλοδαπών, ΔΥΠΑ, αστική συγκοινωνία), υπηρεσίες αυτοδιοίκησης (όπως οδικό δίκτυο, καθαριότητα, ΚΕΠ), ψηφιακές υπηρεσίες του κεντρικού κράτους και ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr. Παράλληλα, οι πολίτες κατέθεσαν τις προτάσεις τους αφενός για υπηρεσίες που επιθυμούν να ψηφιοποιηθούν και αφετέρου για παρεμβάσεις που ιεραρχούν ως σημαντικότερες προκειμένου να βελτιωθεί η καθημερινότητά τους.

Το σύνολο των αποτελεσμάτων της έρευνας θα αναρτηθούν εντός της ημέρας δημόσια στην πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr με αναλυτικά στοιχεία για τις αξιολογήσεις:

  • ανά κατηγορία υπηρεσίας και περιφερειακή ενότητα για τις υπηρεσίες του κεντρικού κράτος,
  • ανά κατηγορία υπηρεσίας και ΟΤΑ, καθώς και συγκριτική παρουσίαση αυτών.

Στην ίδια τοποθεσία θα αναρτηθεί και το πλήρες αρχείο όλων των απαντήσεων, ώστε όποιος επιθυμεί να μπορεί να το επεξεργαστεί.

Στόχος της έρευνας, η οποία θα επαναλαμβάνεται ανά εξάμηνο, είναι η συλλογή πολύτιμης πρωτογενούς πληροφορίας σχετικά με την αντίληψη των πολιτών για τις παρεχόμενες από το δημόσιο υπηρεσίες, τόσο του κεντρικού κράτους όσο και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα αποτελούν χρήσιμο εργαλείο για την ιεράρχηση των αναγκών των πολιτών και τον σχεδιασμό των απαραίτητων δράσεων για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων.

Το 2024 αξιολογήθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός δημοσίων υπαλλήλων διαχρονικά

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν και τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης των υπαλλήλων του Δημοσίου για το 2024, στην οποία συμμετείχαν 172.474 υπάλληλοι, εκ των οποίων 22.725 προϊστάμενοι, που αποτελεί τον μεγαλύτερο αριθμό διαχρονικά. Η αξιολόγηση έγινε στη βάση 186.836 τιθέντων στόχων. Σε όσους υπαλλήλους πέτυχαν τους στόχους τους διανεμήθηκαν συνολικά μπόνους 29,1 εκατομμυρίων ευρώ.

Η υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη ανέφερε: «Με επίκεντρο πάντα τον πολίτη, όλες οι δράσεις που έχουμε υλοποιήσει ήδη, όπως και αυτές που έχουν σχεδιαστεί και δρομολογούνται, συνδέονται μεταξύ τους και αλληλοτροφοδοτούν η μία την άλλη για μεγαλύτερη λογοδοσία και με έναν τελικό στόχο: ένα ψηφιακό αποτελεσματικό και ανθρωποκεντρικό Δημόσιο, το οποίο όχι μόνο να μην αποτελεί εμπόδιο στον πολίτη αλλά σύμμαχό του στην ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας, στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, στην υποδοχή νέων επενδύσεων και στην υποστήριξη του νέου παραγωγικού μοντέλου της χώρας».


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

 

randomness