Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Γ. Σαρακιώτης: Υποχρηματοδότηση Ο.Τ.Α. και νέα τέλη στους πολίτες


Στη Βουλή τοποθετήθηκε ο Βουλευτής Φθιώτιδας Γιάννης Σαρακιώτης επί του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έχοντας την ευκαιρία εκτός των άλλων να θέσει στον αρμόδιο Υπουργό Εσωτερικών το ζήτημα του εργασιακού μέλλοντος δεκάδων συμβασιούχων του Δήμου Λαμιέων και των λοιπών Δήμων, καθώς και συνολικά το πρόβλημα της υποστελέχωσης και της υποχρηματοδότησης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.).
Όπως αρχικά επεσήμανε ο κ. Σαρακιώτης σχετικά με το νέο Κώδικα, την αλλαγή του τρόπου ανάδειξης των αιρετών και την υποβάθμιση του θεσμού των τοπικών κοινοτήτων: «Ο υπό συζήτηση Κώδικας συνιστά μία άνευρη παρέμβαση του Υπουργείου Εσωτερικών και μια συγκέντρωση διατάξεων, η οποία βαφτίζεται ως “μεταρρύθμιση”. Δεν αγγίζει, όμως, τα μείζονα προβλήματα που όλοι γνωρίζουμε. Εστιάζει στον τρόπο ανάδειξης των αιρετών, κατά τρόπο που στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές κινδυνεύουμε να γίνουμε μάρτυρες εκλογής Δημάρχων με εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά και σύνθεσης Δημοτικών Συμβουλίων με καθαρά “διακοσμητικό ρόλο”, αποκλειστικά ως όργανα επικύρωσης προειλημμένων αποφάσεων. Και γεννάται ένα ερώτημα: Με ποια δημοκρατική νομιμοποίηση θα μπορέσουν να ασκήσουν τα καθήκοντά τους οι νέοι αιρετοί; Μείζον ζήτημα προκύπτει και με την υποβάθμιση των τοπικών κοινοτήτων, το οποίο έρχεται σε μια στιγμή που η Ελληνική Περιφέρεια ερημοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς και σε καμία περίπτωση, δεν μπορεί αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία να έρθει ως ανάχωμα ή ως απάντηση στο εν λόγω πρόβλημα. Το αντίθετο μάλιστα».
Όσον αφορά τα οικονομικά των Ο.Τ.Α., ο Βουλευτής Φθιώτιδας τόνισε: «Στο ζήτημα της υποχρηματοδότησης, το οποίο θίγουν οι Δήμαρχοι σε κάθε δημόσια τοποθέτησή τους, το Υπουργείο “απαντά” με την καθιέρωση νέων τελών, νέων δηλαδή βαρών για τους πολίτες. Επιβολή νέων φόρων, αντί η Κυβέρνηση να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της προς τους Ο.Τ.Α.. Η Κ.Ε.Δ.Ε., παρά το γεγονός ότι είναι πλήρως ελεγχόμενη από το κυβερνόν κόμμα, έχει φθάσει στο σημείο να αναφέρει ότι “σταματούν σημαντικά έργα, όπως αγροτικής οδοποιίας, προκειμένου να μπορέσουν να πληρωθούν οι εργαζόμενοι”, ενώ η υποχρηματοδότηση προκαλεί καθυστερήσεις σε προγράμματα απασχόλησης, τη μη καταβολή πόρων για προγράμματα όπως το “Βοήθεια στο Σπίτι”, καθυστερήσεις στις σχολικές καθαρίστριες και σε άλλες κρίσιμες δαπάνες. Δήμαρχοι επισημαίνουν ότι η κρατική ενίσχυση καλύπτει μόλις το 20% των αυξήσεων σε ενέργεια και μισθολογική επιβάρυνση, ενώ είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι συνεχώς επιφορτίζονται με επιπλέον κοστοβόρες υποχρεώσεις όπως στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας. Πρόσθετες υποχρεώσεις με μειωμένη, όμως, χρηματοδότηση».
Κλείνοντας, ο Βουλευτής Φθιώτιδας σημείωσε: «Κύριε Υπουργέ, η Περιφερειακή Ανάπτυξη, την οποία διαρκώς υπόσχεστε, δε θα έρθει “ουρανοκατέβατα”. Καθίσταται αδύνατη χωρίς οι Δήμοι να αποκτούν ουσιαστικό ρόλο στην προσπάθεια αποκέντρωσης και γεωγραφικά ισορροπημένης ανάπτυξης. Χωρίς να υπάρχει ένα αναπτυξιακό πρόσημο στην οργάνωση, στη λειτουργία και στις δυνατότητές τους».

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.

Μηνιαίο αρχείο ειδήσεων