28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗ ΔΙΝΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ - ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Φωτογραφίες και κείμενο του Ν. Ταξ. Δαβανέλλου
Την Κυριακή, 27 Οκτωβρίου, η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκαπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, σε συνεργασία με το Ε.ΜΕ.Ν.ΣΙ, στα πλαίσια του γιορτασμού της Επετείου του ’40, διοργάνωσε μια εκδήλωση μνήμης, ιστορικής αναδρομής και απότισης φόρου τιμής στους ήρωες των Βαλκανικών Πολέμων, Παγκοσμίων Πολέμων, της Μικρασιατικής Καταστροφής, της Κατοχής και του Εμφυλίου.
Για την πραγματοποίηση αυτής της εκδήλωσης συμμετείχαν οι Ελένη Μπενιάτα, Διευθύντρια της Περιφερειακής Εκπαίδευσης της Στερεάς Ελλάδας, ο Δημήτριος Παπανδρέου, Πρέσβης, και ο Ανδρέας Κούκος, Καθηγητής Νεότερης Ιστορίας, Πρόεδρος του Ε.ΜΕ.Ν.ΣΙ, καθώς και οι φιλόλογοι καθηγητές και μαθητές του 2ου Γυμνασίου Λαμίας, του 4ου Γυμνασίου Λαμίας, του Μουσικού Γυμνασίου Λαμίας και το ΓΕΛ Σπερχειάδας.
Οι τρείς ομιλητές με έναν πολύ ευσύνοπτο, δωρικό, γλαφυρό τρόπο έφεραν στο φως τα αίτια, τις επιπτώσεις και τα αποτελέσματα αυτών των πολέμων.
Ομιλίες στοχευμένες στο αντικείμενο, χωρίς περιτολογίες, ώστε μέσα σε ελάχιστο χρόνο «δίδαξαν» ιστορία. Κατέστησαν το πολυπληθέστατο κοινό του Δημοτικού Θεάτρου κοινωνούς και γνώστες αυτής της μακραίωνης περιόδου, αρχής γενομένης από την Οθωμανική Αυτοκρατορία και την κατάρευση.
Η εκδήλωση θα ήταν ελλιπής αν δεν συμμετείχαν οι καθηγητές και οι μαθητές, οι οποίοι με πολύ σχολαστική επιμέλεια ερεύνησαν ιστορικά αρχεία, ντουκουμέντα, το τύπο, επιστολές, την ιστοριογραφία της εποχής, αν δεν έκαναν τη διασταύρωση, αν δεν προσέγγιζαν τους επιζώντες ώστε να έχουν και μαρτυρίες από πρώτο χέρι, αλλά και το πλούσιο φωτογραφικό υλικό για την επαλήθευση και την απόλυτη τεκμηρίωση.
Χρειάστηκαν μακροχρόνια και επίπονη προσπάθεια για τη συλλογή όλου αυτού του υλικού το οποίο με τα πολύ εύστοχα και πολύ καλά επιλεγμένα τραγούδια και την άριστη μουσική απόδοση, έδεσαν ώστε το αποτέλεσμα να είναι κάτι περισσότερο από σαγηνευτικό.
Για τα παιδιά όλη αυτή η προσπάθεια ήταν μια βιωματική και ουμανιστική προσέγγιση της ιστορίας.
Διδάχθηκαν όχι μονάχα την ιστορία αυτής της περιόδου, αλλά ότι κάπως έτσι πρέπει να γίνεται η διδασκαλία, με Βιωματικά, Ουμανιστικά μαθήματα και την Κλασική παιδεία, και όχι την αποστήθιση και την παπαγαλία.
Ίσως κάποτε οι διοικούντες τούτο τον τομέα να το αντιληφθούν και να τα θεσπίσουν παράλληλα με την τεχνολογία, η οποία σήμερα κατέχει τη μερίδα του λέοντος.
Τα αποτελέσματα ορατά: H βία, η αναρχία, η παιδική εγκληματικότητα και άλλα!!