Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Το δικό μας Ράλλυ! (Άρθρο του Χρήστου Αλεξανδρή)

Όπως θα έχουμε παρατηρήσει όλοι μας στη ζωή μας υπάρχουν κάποιες μέρες που μοιάζουν μεγαλύτερες από τις άλλες. Τέτοιες μέρες είναι οι μέρες της μεγάλης χαράς αλλά και μέρες της μεγάλης θλίψης. Μία τέτοια μεγάλη μέρα χαράς, διασκέδασης και ψυχαγωγίας έζησαν οι πολίτες της Λαμίας της Φθιώτιδας και της περιφέρειας Στερεάς, το Σαββατοκύριακο που πέρασε, με το ράλλυ Ακρόπολις. Αν ο στόχος των τοπικών αρχών ήταν να κερδίσουμε λίγα λεπτά δημοσιότητας, πιστεύω ότι το στοίχημα κερδήθηκε.

Η Λαμία για δύο ημέρες βρέθηκε στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος. Κατάφερε να στρέψει τα βλέμματα πάνω της.

Ένας βασικός λόγος που χρειαζόμαστε τέτοιες διοργανώσεις, σημαντικά αθλητικά γεγονότα δηλαδή, είναι γιατί φέρνουν κόσμο στην πόλη. Κινείται το χρήμα, αυξάνεται η κατανάλωση, δουλεύουν ξενοδοχεία εστιατόρια ταβέρνες και καφέ αλλά και πολλές άλλες επιχειρήσεις.

Προς αυτή την κατεύθυνση προσέφερε τα μέγιστα και η επιτυχημένη εκδήλωση του Εμπορικού Συλλόγου Λαμίας που σε συνδυασμό με τη διεξαγωγή του ράλλυ, προσέδωσε κινητικότητα και δυναμική στο παρακμάζον εμπορικό κέντρο της πόλης και σε μία καχεκτική αγορά με τους επαγγελματίες το προηγούμενο διάστημα να δίνουν σκληρό αγώνα οικονομικής επιβίωσης.

Και εδώ τίθεται το ερώτημα: Αρκεί ένα Σαββατοκύριακο για να εξασφαλίσει μία δυναμική ανάκαμψη της τοπικής οικονομίας ; Ασφαλώς και όχι είναι η απάντηση. Θα χρειαστούν να γίνουν πολύ περισσότερα πράγματα τα επόμενα χρόνια προκειμένου η πόλη και ο νόμος να απολαύσουν τα οφέλη της ενίσχυσης της οικονομικής δραστηριότητας σε όλους τους τομείς.

Το ράλλυ Ακρόπολις ολοκληρώθηκε και η πόλη επέστρεψε στη μίζερη καθημερινότητα της. Επομένως το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να βάλουν με τον εαυτό τους οι τοπικοί παράγοντες, οι τοπικές αρχές, η τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση, αλλά και όλοι όσοι σε ένα χρόνο από σήμερα θα διεκδικήσουν μέσα από διάφορα παραταξιακά σχήματα την ψήφο των δημοτών, δεν είναι άλλο από το πώς θα καταφέρουμε και μέσα από ποιες πολιτικές να μετατρέψουμε την πόλη μας και συνολικά την περιοχή μας σε έναν τόπο που αξίζει κανείς να τον επισκεφθεί.

Υποθέτω ότι οι τοπικοί άρχοντες θα έχουν διαβάσει ή θα έχουν ακούσει για τη χρησιμότητα της έννοιας της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Στις σύγχρονες οικονομίες μεγάλη ποσότητα των αγαθών που καταναλώνουμε σχετίζεται με τις κοινωνικές συναναστροφές, τις παρέες φίλων και συγγενών. Είναι κάτι που σχετίζεται δηλαδή με ταξίδια και διακοπές, αθλητικά γεγονότα, συναυλίες, φεστιβάλ, συνέδρια και πολλά άλλα.

Όλα αυτά αντιστοιχούν σε κοινωνικές μορφές κατανάλωσης που αντιπροσωπεύουν σημαντική μερίδα της συνολικής οικονομικής δραστηριότητας και της απασχόλησης. Αν λάβουμε μάλιστα υπόψη μας ότι στην Ελλάδα της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας το μεγαλύτερο μερίδιο είναι υπηρεσίες, οι περισσότερες από τις οποίες είναι κοινωνικές εκ φύσεως, τότε εύκολα διαπιστώνουμε στο που πρέπει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας και τη δημιουργική μας προσπάθεια τα επόμενα χρόνια. Για να υπάρξει πραγματική ανάπτυξη στον τόπο.

Για να προσεγγίσουμε ανθρώπους που επιθυμούν να ξοδέψουν τα χρήματά τους για διασκέδαση και ψυχαγωγία, για αθλητισμό και πολιτισμό, επισκεπτόμενοι συναυλίες, θέατρα, φεστιβάλ, συνέδρια, μουσεία, βιβλιοθήκες και ζώντας από κοντά μεγάλα αθλητικά γεγονότα.

Πόσες και πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει από τα χείλη των εκπροσώπων της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης τη λέξη εξωστρέφεια. Είναι μία έννοια, μία λέξη σύγχρονη και μοδάτη !

Με τη διαφορά ότι για να γίνει η πόλη μας εξωστρεφής θα χρειαστούν επενδύσεις σε υποδομές, σε πραγματικά έργα ανάπτυξης και αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Αν θέλουμε πράγματι να δημιουργήσουμε υπεραξίες θα πρέπει να εγκαταλείψουμε τη λογική του κατακερματισμού των πόρων σε μικρά και άχρηστα έργα και να επικεντρώσουμε την προσοχή και το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και την παρεμβατικότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης σε έργα που θα κάνουν τους διοργανωτές μεγάλων αθλητικών, πολιτιστικών συνεδριακών εκδηλώσεων να μας προσέξουν και να μας εμπιστευτούν τη διοργάνωση σπουδαίων γεγονότων , που έχουν την ικανότητα να μαγνητίζουν το ενδιαφέρον των πολιτών - καταναλωτών στην Ελλάδα και τον κόσμο. Αυτό είναι το δικό μας ράλλυ !

Με αλλα λόγια ας επικεντρωθούμε στο πως θα ανακάμψει η τοπική οικονομία. Αν υπάρχουν λιγότερα καταστήματα, εστιατόρια, εμπορικά μαγαζιά σε μια πόλη, όλοι οι κάτοικοι θα νιώσουν τις συνέπειες, καθώς θα αυξάνονται οι άνεργοι και θα μειώνεται η ζήτηση.

Κλείνοντας αυτό το σημείωμα θα ήθελα να πω ως έναν επίλογο των όσων γράφω ότι αυτό που συγκράτησα το Σαββατοκύριακο που πέρασε ήταν ότι ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών που ήρθαν στην πόλη μας για να παρακολουθήσουν και να ζήσουν από κοντά το ράλλυ Ακρόπολις ήταν ξένοι που μιλούσαν αγγλικά. Επειδή λοιπόν η πόλη και η αγορά της δεν σώζονται με ένα Σαββατοκύριακο που σίγουρα μοιάζει μεγαλύτερο από όλα τα άλλα, ας σηκώσουν τα μανίκια όσοι κατέχουν θέσεις ευθύνης και ας αφιερώσουν κόπο , χρόνο και χρήμα για να αλλάξει η πόλη επίπεδο και κατηγορία.


                                                                                                                                                                            Χρήστος Αλεξανδρής

                                                                                                                                                                                Δημοσιογράφος

    

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.