Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Χρίστος Δήμας: "Πράσινο φως" για τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» - Αύριο οι συμβάσεις για τα οδικά έργα

Υπεγράφησαν, σήμερα, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023. Όπως έκανε γνωστό ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 450,12 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια των συμβάσεων έχει οριστεί σε 15 μήνες από σήμερα. Ενώ, όπως είπε, "αύριο, στη Λάρισα, θα υπογράψουμε τις συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης του οδικού δικτύου". Το σύνολο των παρεμβάσεων, τόσο στο σιδηροδρομικό όσο και στο οδικό δίκτυο, ανέρχεται σε 1,35 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι συμβάσεις υπεγράφησαν, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, από τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη και τους αναδόχους.

Ειδικότερα, σε αυτή τη δέσμη περιλαμβάνονται 4 εργολαβίες:

· Η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών - Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν την αποκατάσταση της υποδομής και επιδομής της γραμμής, τη σταθεροποίηση πρανών, ορυγμάτων και επιχωμάτων, καθώς και την ενίσχυση της αντοχής του δικτύου έναντι μελλοντικών ακραίων καιρικών φαινομένων.

· Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου - Καλαμπάκας.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν την κατασκευή των απαιτούμενων έργων για την αποκατάσταση και βελτίωση από υδραυλικής πλευράς της γραμμής, ώστε η γραμμή να τεθεί σε ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία και να αποκτήσει στα τμήματα αυτά, ανθεκτικότητα ως προς τα καιρικά φαινόμενα που πλήττουν τακτικά την περιοχή.

· Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας - Βόλου, στα τμήματα: i) Έξοδος Σ.Σ. Λάρισας - Σ.Σ. Λατομείου ii) Σ.Σ. Λατομείου - Είσοδος Σ.Σ. Βόλου iii) δύο θέσεων στον Σ.Σ. Βόλου.

Οι εργασίες στα τμήματα αυτά περιλαμβάνουν, αποκαταστάσεις σιδηροδρομικών και μεταλλικών γεφυρών, έργα θωράκισης της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής σε τμήματα της γραμμής που εμφανίζουν αυξημένη τρωτότητα έναντι πλημμυρικών φαινομένων, καθώς και συνοδές υδραυλικές εργασίες.

· Η αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλο έως τον Σ.Σ. Κραννώνα.

Με την αποκατάσταση των συστημάτων στο τμήμα που καταστράφηκε θα δοθεί η δυνατότητα να επαναλειτουργήσει η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το ETCS στο τμήμα αυτό. Το γεγονός αυτό θα αυξήσει την ασφάλεια της κυκλοφορίας και θα επιτρέψει την κυκλοφορία σε διπλή γραμμή. Επίσης, θα αυξηθεί και η χωρητικότητα της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε σχετικά:

«Σήμερα υπογράφουμε τις συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023.

Πρόκειται για έργα ιδιαίτερης σημασίας καθώς, με την ολοκλήρωσή τους, θα εξομαλυνθεί η σιδηροδρομική κυκλοφορία σε όλα τα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που σήμερα είναι κατεστραμμένα, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα για τη μετακίνηση των πολιτών με όρους αυξημένης ασφάλειας, αλλά και την απρόσκοπτη μεταφορά αγαθών.

Αύριο, στη Λάρισα, θα υπογράψουμε τις συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης του οδικού δικτύου. Το σύνολο των παρεμβάσεων, τόσο στο σιδηροδρομικό όσο και στο οδικό δίκτυο, ανέρχεται σε 1,35 δισεκατομμύρια ευρώ.

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά υψηλό ποσό, το οποίο αποδεικνύει το μέγεθος των καταστροφών που προκλήθηκαν από τη θεομηνία και την επείγουσα ανάγκη που δημιουργήθηκε στην εθνική οικονομία, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι πόροι για την αποκατάσταση των ζημιών στις δημόσιες υποδομές.

Για να καταστεί δυνατή η υλοποίηση αυτών των έργων, εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 600 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ τα υπόλοιπα 735 εκατομμύρια ευρώ θα αντληθούν από εθνικούς πόρους».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης δήλωσε:

«Για πρώτη φορά η Κυβέρνηση αυτή αύξησε το ετήσιο διαθέσιμο για φυσικές καταστροφές από 300 σε 600 εκατ. ευρώ. Το 2024 εξαντλήσαμε το ποσό αυτό και μάλιστα το υπερβήκαμε κατά 90 εκατ. ευρώ.

Βεβαίως, έχει μεγάλη αξία η δημοσιονομική πορεία του Κράτους, ώστε να είναι έτοιμο να καλύψει τέτοιου είδους φυσικές καταστροφές.

Το λέω αυτό, διότι ενώ η κάλυψη από την Ευρώπη μπορεί να είναι μικρή, αλλά μας έδωσε το δικαίωμα - με τη διαπραγμάτευση του Πρωθυπουργού - να ανακατευθύνουμε πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 600 εκατ. ευρώ. Ποσό που βλέπετε τώρα να συμμετέχει στο 1,3 δισ. ευρώ των συμβάσεων που υπογράφονται σήμερα και αύριο, αλλά ταυτόχρονα έχουμε και μία συμπλήρωση από το εθνικό σκέλος κατά 700 εκατ. ευρώ.

Μόλις πρόσφατα είχαμε και μία αύξηση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων. Το 2025 θα φτάσει το ρεκόρ των 14,6 δισ. ευρώ, για να ανέλθει το 2026 σε 16,9 δισ. ευρώ.

Θα ήθελα να πω ότι και σήμερα, αλλά και αύριο, δείχνουμε ότι το Κράτος μεριμνά ώστε οι φυσικές καταστροφές να καλύπτονται και κυρίως να έχουμε τη δυνατότητα στο μέλλον ό,τι και να συμβεί, να είμαστε προετοιμασμένοι να καλύψουμε τέτοια φαινόμενα, τα οποία προέρχονται από μία κλιματική κρίση που έχει ασύμμετρα αποτελέσματα και μία συχνότητα που μεταβάλλεται τελείως, χωρίς να μπορούμε καν να την προβλέψουμε».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης τόνισε:

«Όπως είχαμε δεσμευτεί, εντός Απριλίου υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής στη Θεσσαλία. Τον Σεπτέμβριο του 2023, είχαν παραδοθεί τα έργα των συμβάσεων για την τηλεδιοίκηση και το ETCS, τα οποία μετά την άνευ προηγουμένου σφοδρότητα της κακοκαιρίας, καταστράφηκαν μαζί με το σύνολο της γραμμής.

Ακολούθησε προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής, η οποία λειτουργεί ως και σήμερα, ώστε να μην διακοπούν τα δρομολόγια στον βασικό άξονα. Τα έργα προσωρινής αποκατάστασης είχαν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023.

Οπότε από σήμερα, οι εταιρείες με τις οποίες υπογράφουμε, ξεκινούν αμέσως τα έργα αποκατάστασης υποδομής και επιδομής στο τμήμα Δομοκού - Κραννώνα, η εγκατάσταση νέων συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, ETCS και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της γραμμής από Παλαιοφάρσαλο έως Κραννώνα, καθώς και τα έργα για την αποκατάσταση υποδομής και επιδομής στους άξονες Λάρισα - Βόλος και Παλαιοφάαρσαλος - Καλαμπάκα.

Η υλοποίηση τους ξεκινά χωρίς καμία καθυστέρηση, με σφιχτό χρονοδιάγραμμα, για τα δεδομένα των έργων δημοσίου, με ορίζοντα υλοποίησης 15 μηνών.

Με την ολοκλήρωση αυτών των συμβάσεων και των υπόλοιπων έργων που δρομολογούμε, το δίκτυο θα είναι έτοιμο για να υποδεχθεί νέα σύγχρονα τρένα που θα κινούνται σε έναν πλήρως τηλεδιοικούμενο κεντρικό άξονα, Αθήνας - Θεσσαλονίκης».

Ο Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ Ντίνος Μπενρουμπή δήλωσε:

«Η ανάθεση στη ΜΕΤΚΑ του έργου αποκατάστασης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών - Θεσσαλονίκης, σε ένα κρίσιμο τμήμα που επλήγη βαριά από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias», αποτελεί για εμάς μεγάλη τιμή αλλά και τεράστια ευθύνη.

Θέλω να ευχαριστήσω την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών για την εμπιστοσύνη που δείχνουν στην τεχνική μας επάρκεια και τη συνέπειά μας. Η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι υπόθεση εθνικής σημασίας, και η ΜΕΤΚΑ δεσμεύεται να ανταποκριθεί - όπως πάντα -με αφοσίωση, και υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία.

Θα εργαστούμε για την πλήρη αποκατάσταση, καθώς και για τη θωράκιση της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής με βάση τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης, με προσήλωση στην ποιότητα και στους συμβατικούς όρους. Και φυσικά, σε συνεχή και στενή συνεργασία με την αναθέτουσα αρχή — στοιχείο-κλειδί για την επιτυχία κάθε σημαντικού έργου υποδομής.

Εκ μέρους όλων μας στη ΜΕΤΚΑ, σας διαβεβαιώνουμε ότι θα κάνουμε - όπως διαχρονικά άλλωστε - ό,τι περνά από το χέρι μας για να παραδώσουμε ένα έργο άρτιο, ανθεκτικό και λειτουργικό, ένα έργο αντάξιο της υψηλής σημασίας του».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ABAΞ Κωνσταντίνος Μιτζάλης δήλωσε:

«Δίνοντας διαχρονικά έμφαση στην ποιότητα και τον χρόνο εκτέλεσης μεγάλης σημασίας σιδηροδρομικών έργων στη χώρα, ο Όμιλός μας με την εμπειρία και την τεχνογνωσία του, συμμετέχει με υπερηφάνεια στη μεγάλη προσπάθεια, για ένα νέο σιδηροδρομικό δίκτυο στη Θεσσαλία. Τόσο με τα έργα αναβάθμισης της γραμμής Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα που ήδη υλοποιούμε, όσο και με τα έργα αποκατάστασης που τώρα αναλαμβάνουμε, έχουμε ως στόχο να δημιουργήσουμε σύγχρονες υποδομές που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας».

Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AKTOR Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε:

«Οι κοινότητες της Θεσσαλίας υπέστησαν τεράστια ταλαιπωρία από τα ακραία καιρικά φαινόμενα του 2023, που δοκίμασαν τις αντοχές των υποδομών της ευρύτερης περιφέρειας και προκάλεσαν σημαντικές καταστροφές, οι οποίες είχαν σοβαρή επίπτωση όχι μόνο τοπικά, αλλά και σε εθνικό επίπεδο, καθώς η Θεσσαλία αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πλουτοπαραγωγικές περιοχές της χώρας. Η αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας θα συμβάλλει όχι μόνο στην ανάταξη των τοπικών κοινοτήτων, αλλά και θα λειτουργήσει ευεργετικά για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, στηρίζοντας την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή».

Η Διευθύντρια του Υποκαταστήματος της Alstom στην Ελλάδα Παναγιώτα Κατή δήλωσε:

«Η Alstom, με το εξειδικευμένο στελεχιακό και τεχνικό προσωπικό της στην Ελλάδα, αναλαμβάνει το έργο αποκατάστασης των συστημάτων Σηματοδότησης, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης καθώς και του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS) επιπέδου 1, στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από τον Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλου έως τον Σ.Σ. Κράννων, που καταστράφηκε από την κακοκαιρία «Daniel». Το έργο εντάσσεται στο συνολικό σχεδιασμό αποκατάστασης των εκτεταμένων ζημιών που προκλήθηκαν στη Θεσσαλία από αυτή τη κακοκαιρία. Oι εργασίες περιλαμβάνουν την αποξήλωση του προηγούμενου πληγέντος εξοπλισμού των παραπάνω συστημάτων και την εγκατάσταση και συντήρηση σύγχρονου τεχνικού και τεχνολογικού εξοπλισμού, για την αποκατάσταση της λειτουργίας αυτών, με ενσωμάτωσή τους στον υφιστάμενο και λειτουργούντα εξοπλισμό του υπόλοιπου σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας - Προμαχώνα».

Παρόντες στην τελετή υπογραφής ήταν, επίσης, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Βουλευτής Καρδίτσας Κώστας Τσιάρας, ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Βουλευτής Λάρισας Χρήστος Κέλλας, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Βουλευτής Μαγνησίας Χρήστος Μπουκώρος, ο Βουλευτής Φθιώτιδας Χρήστος Σταϊκούρας, οι Βουλευτές Λάρισας Χρήστος Καπετάνος και Μάξιμος Χαρακόπουλος, οι Βουλευτές Μαγνησίας Χρήστος Τριαντόπουλος και Ζέττα Μακρή, η Βουλευτής Καρδίτσας Ασημίνα Σκόνδρα, η Γενική Γραμματέας Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΠΔΕ & ΕΠΑ) Αικατερίνη Οικονόμου, η Γενική Γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος.

 
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
 
 
 
 

 

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
randomness