Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

Με δίδυμες σήραγγες θα προχωρήσει τελικά το μεγάλο οδικό έργο Μπράλος - Άμφισσα

Οριστικά δίδυμες σήραγγες θα κατασκευαστούν στο οδικό έργο Μπράλος – Άμφισσα. Όπως αποφασίστηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για λόγους οδικής ασφάλειας αλλά και ανθεκτικότητας των υποδομών, τροποποιείται η αρχική μελέτη η οποία προέβλεπε μια σήραγγα διπλής κατεύθυνσης και στη θέση της θα κατασκευαστούν δύο σήραγγες, μια για κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας. 

Το μήκος της δίδυμης σήραγγας θα είναι 2.200 μέτρα και θα αποτελεί το μεγαλύτερο τεχνικό έργο για το Μπράλος - Άμφισσα.

Σύμφωνα με τη μελέτη Τεκμηρίωσης της Κλιματικής Ανθεκτικότητας του Έργου, η οποία εκπονήθηκε τον Σεπτέμβριο 2023 (μετά τη δημοπράτηση του έργου) και ήταν απαραίτητη για την ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021 – 2027», πρέπει να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα παύσης λειτουργίας του παρόντος έργου λόγω εργασιών συντηρήσεων και ατυχημάτων και συστήνεται επομένως, η διασφάλιση της συνεχούς και απρόσκοπτης λειτουργίας του νέου οδικού έργου, μέσω κατάλληλων επεκτάσεων/παρεμβάσεων στις νέες υποδομές του έργου, που θα θωρακίζουν σημαντικά την ασφάλεια των χρηστών και του προσωπικού του οδικού έργου αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής μελέτης, στο πλαίσιο υλοποίησης της Οδηγίας για την «κλιματική ουδετερότητα» και την «κλιματική ανθεκτικότητα» 2021/C 373/01 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, η τεχνική λύση κατασκευής δίδυμων σηράγγων με κυκλοφορία μονής κατεύθυνσης ανά κλάδο, παρουσιάζει συντριπτικά υψηλότερη διαθεσιμότητα, 15 φορές μεγαλύτερη, έναντι της «συμβατικής» λύσης, καθώς η διευρυμένη διατομή 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση αφενός επιτρέπει την εκτέλεση εργασιών εντός της σήραγγας με ταυτόχρονη κυκλοφορία, και αφετέρου εξασφαλίζει την δυνατότητα διεκπεραίωσης της κυκλοφορίας στις περισσότερες περιπτώσεις έκτακτων συμβάντων.

Συνεπώς καθίσταται επιτακτική η ανάγκη εξασφάλισης της διαθεσιμότητας και λειτουργίας του συνόλου του οδικού τμήματος, η οποία καθορίζεται από τη μορφή των σηράγγων.

Η εξασφάλιση της λειτουργίας του νέου οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα σε περιπτώσεις απρόβλεπτων συμβάντων ή προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης δε μπορεί πλέον να βασίζεται στην εναλλακτική διαδρομή μέσω της παλαιάς οδού, καθώς αυτή λόγω της γεωμορφολογίας, των μειωμένων γεωμετρικών της χαρακτηριστικών, και της ελλιπούς συντήρησης που πιθανόν θα έχει (λόγω της μη καθημερινής χρήσης της) θα παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα.

Η συστηματική χρήση της υφιστάμενης σήμερα οδού λόγω συντήρησης των σηράγγων ή συμβάντων στην περιοχή των σηράγγων (ατυχήματα, αποχιονισμοί κλπ) θα αλλοιώσει τους στόχους του έργου όπως το ανθρακικό αποτύπωμα.

 

    

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.