Κάρολος Κουν: Ο ασκητής και αυτοτιμωρούμενος εν ονόματι του οράματός του
Ο Κουν κατόρθωσε αυτό που σπάνια μπορεί κανείς να συναντήσει στη σύγχρονη παγκόσμια ιστορία· να γίνει ένας αυθεντικός εκφραστής, ενώ προερχόταν από άλλη φυλή και άλλη γλώσσα. Αγάπησε με παράφορο πάθος τη Ρωμιοσύνη και μπόρεσε να επικοινωνήσει με τις βαθύτατα κρυμμένες πηγές της όσο λίγοι Έλληνες.


«ΤΑ ΝΕΑ», 17.2.1987, Ιστορικό Αρχείο «ΤΟ ΒΗΜΑ» & «ΤΑ ΝΕΑ»
Μαθήτευσε δίπλα σε σπουδαίους δασκάλους και πορεύτηκε τον κοινό δρόμο με σπουδαίους συνοδοιπόρους· Κόντογλου, Πικιώνης, Διαμαντόπουλος, Τσαρούχης, Χατζιδάκις, Γκάτσος, Ελύτης.


«ΤΑ ΝΕΑ», 17.2.1987, Ιστορικό Αρχείο «ΤΟ ΒΗΜΑ» & «ΤΑ ΝΕΑ»
Ήταν ο τελευταίος μύθος της ελληνικής σκηνοθεσίας και ο τελευταίος μύθος του ελληνικού θεάτρου, αφού ήταν ο τελευταίος άνθρωπος της σκηνής που είχε δημιουργήσει Σχολή.


«ΤΑ ΝΕΑ», 17.2.1987, Ιστορικό Αρχείο «ΤΟ ΒΗΜΑ» & «ΤΑ ΝΕΑ»
Ήταν ο μεγάλος σκηνοθέτης· ήταν ο ενθουσιώδης εμπνευστής· σίγουρα ήταν ο ρηξικέλευθος, ο πρωτοπόρος (ήταν, έχει σωστά ειπωθεί, πενήντα χρόνια πρωτοπόρος — συνεχώς)· σίγουρα το θέατρό μας του οφείλει το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μερίδιο της νεοελληνικής δραματουργίας· του οφείλει την επαφή με τα πιο σύγχρονα ρεύματα της διεθνούς δραματουργίας· του οφείλει σπουδαίους ηθοποιούς που το τιμούν· του οφείλει σημαντικούς σκηνοθέτες που συνεχίζουν το έργο του με πίστη στα ιδανικά του. Σίγουρα.


«ΤΑ ΝΕΑ», 17.2.1987, Ιστορικό Αρχείο «ΤΟ ΒΗΜΑ» & «ΤΑ ΝΕΑ»
Πάνω όμως απ’ όλα ο μύθος του Κουν θεμελιώθηκε σε δύο άλλες παραμέτρους· στη μαγεία της προσωπικότητάς του και στο απόλυτο, ανυποχώρητο κριτήριό του.

«ΤΑ ΝΕΑ», 23.2.1987, Ιστορικό Αρχείο «ΤΟ ΒΗΜΑ» & «ΤΑ ΝΕΑ»
Με το θάνατό του κερδίζουμε όσα ανέφερα. Αλλά χάνουμε για πάντα τη μαγεία που ασκούσε στους ανθρώπους και στα πράγματα.

«ΤΑ ΝΕΑ», 11.2.1988, Ιστορικό Αρχείο «ΤΟ ΒΗΜΑ» & «ΤΑ ΝΕΑ»
Ας μπορέσουμε να αναπληρώσουμε αυτή την απώλεια με το να μην ξεχάσουμε τον ΑΠΟΛΥΤΟ Κουν. Τον ασκητή και αυτοτιμωρούμενο εν ονόματι ολόκληρου του οράματός του.
*Κείμενο-αποχαιρετισμός του Καρόλου Κουν διά χειρός του Κώστα Γεωργουσόπουλου, εκλιπόντος πλέον κι αυτού. Ένας μεγάλος πνευματικός άνθρωπος αποχαιρετά έναν μεγάλο —τον μέγιστο μάλλον— θεατράνθρωπο.

Ο Κώστας Γεωργουσόπουλος
Το κείμενο του Γεωργουσόπουλου, υπό τον τίτλο «Ο απόλυτος», είχε δημοσιευτεί στην εφημερίδα «Τα Νέα» την Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 1987, την ημέρα της κηδείας του Κουν.

«ΤΑ ΝΕΑ», 23.2.1987, Ιστορικό Αρχείο «ΤΟ ΒΗΜΑ» & «ΤΑ ΝΕΑ»
Ο Κάρολος Κουν, ιδρυτής του Θεάτρου Τέχνης (1942), γεννήθηκε στην Προύσα της Μικράς Ασίας στις 13 Σεπτεμβρίου 1908 και απεβίωσε στην Αθήνα στις 14 Φεβρουαρίου 1987.