Απάντηση Κομισιόν σε ερώτηση Δ.Τσιόδρα: Έρχεται νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον
Νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον θα εκπονήσει η Κομισιόν, όπως αναφέρει στην απάντησή της σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Τσιόδρα.
Συγκεκριμένα, όπως σημειώνει ο αρμόδιος Ευρωπαίος επίτροπος, Μάικλ ΜακΓκράθ (Michael McGrath), η σχετική νομοθετική πρόταση για την ψηφιακή δικαιοσύνη θα περιλαμβάνει, εκτός των άλλων, διατάξεις «για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που εντοπίστηκαν σχετικά με τη λήξη των συνδρομητικών συμβάσεων, την αυτόματη ανανέωση των συνδρομών και τη μετατροπή των δωρεάν δοκιμών σε συνδρομές επί πληρωμή».
Η Κομισιόν αναφέρεται και στις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της ευαισθητοποίησης και της κατανόησης των δικαιωμάτων των Ευρωπαίων καταναλωτών, τη σημασία των οποίων είχε τονίσει, στην ερώτησή του, ο ευρωβουλευτής και εκπρόσωπος Τύπου της Ευρωομάδας της ΝΔ.
Επισημαίνει ότι εντός του 2024 «δημοσίευσε πρόσκληση υποβολής προτάσεων για την παροχή χρηματοδοτικής στήριξης σε πρωτοβουλίες και έργα που αποσκοπούν στη βελτίωση της εκπαίδευσης και της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών», συμπληρώνοντας ότι «οι προτάσεις που θα επιλεγούν για χρηματοδότηση θα ανακοινωθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2025».
Στην απάντησή του προσθέτει ότι το προγράμματα ConsumerPro αποσκοπεί στην καλύτερη κατάρτιση των οργανώσεων καταναλωτών, ώστε να μπορούν να προστατεύσουν και να βοηθήσουν τους καταναλωτές, ενώ ο ιστότοπος «Κόμβος εκπαίδευσης των καταναλωτών» περιλαμβάνει εκατοντάδες σελίδες εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους τους φορείς που εργάζονται στον τομέα της παροχής συμβουλών στους καταναλωτές.
Ο κ. Τσιόδρας, στην ερώτησή του, είχε υπογραμμίσει ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες, σε πολλές περιπτώσεις, δεν αισθάνονται ότι έχουν τον πλήρη έλεγχο των ψηφιακών συναλλαγών τους «αφού το 69% δυσκολεύεται να ακυρώσει τη συνδρομή που έχει κάνει διαδικτυακά, ενώ το 34% μπόρεσε να την ακυρώσει μόνο μετά από μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (π.χ. έναν χρόνο)».
Είχε αναφερθεί, συγκεκριμένα, στην ύπαρξη πρακτικών «βάσει των οποίων, οι δωρεάν δοκιμαστικές συνδρομές μετατρέπονται αυτόματα σε συνδρομή επί πληρωμή ή ανανεώσεις που περιλαμβάνουν πολύ μειωμένες αρχικές τιμές προσφοράς, ακολουθούμενες από σημαντική αύξηση των τιμών αργότερα» και είχε ζητήσει την ενίσχυση του νομοθετικού πλαισίου για την προστασία των καταναλωτών στις ψηφιακές συναλλαγές τους και τη βελτίωση της ενημέρωσης και κατανόησης των δικαιωμάτων τους.
ΠΗΓΗ:ΑΠΕ