Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Χρ. Σπίρτζης: Δεν θα με θυμούνται για την πώληση της ΟΑ, αλλά για την ολοκλήρωση έργων που σέρνονταν

Σε αντιπαράθεση για τα ελλείμματα και την πολιτική για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας εξελίχθηκε η συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του αντιπροέδρου της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη, προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη.

Ο βουλευτής της ΝΔ έκανε λόγο για οικονομικό χάος στις αστικές συγκοινωνίες που επιχειρεί να κρύψει η κυβέρνηση και ο υπουργός απάντησε πως όταν θα φύγει από τη θέση του, ο ελληνικός λαός δεν θα τον θυμάται για την πώληση της Ολυμπιακής, αλλά για την ολοκλήρωση των έργων που σέρνονταν για χρόνια.
 
Ο Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε ότι η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, σε όλες τις πτυχές, αλλά κυρίως στην οικονομική, πάει από το κακό στο χειρότερο και επικαλέστηκε τα οικονομικά στοιχεία που έχουν δημοσιοποιηθεί. «Ενώ το 2014 ο ΟΑΣΑ είχε λειτουργικό πλεόνασμα 4 εκατομμύρια ευρώ, το 2015 τελικά έκλεισε με λειτουργικό έλλειμμα 28 εκατομμύρια ευρώ. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου, μεταξύ 2014 και 2015, μειώθηκε περίπου κατά 19%», είπε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ και αναφέρθηκε και στα στοιχεία του πρώτου πενταμήνου του 2016 για την ΣΤΑΣΥ, λέγοντας ότι υπάρχει μείωση στα έσοδα κατά 37%, μέσα σε δύο χρόνια.
 
«Η πτώση στα έσοδα είναι διότι κάνατε κουβαρνταλίκια, τότε με το δημοψήφισμα και τη δωρεάν μετακίνηση των ψηφοφόρων, διότι έχουν χαλαρώσει τρομακτικά οι έλεγχοι, διότι έχουν διαπομπευτεί οι ελεγκτές με την ανοχή σας και διότι μετακινούνται διάφορες ομάδες του πληθυσμού -και καλώς μετακινούνται, γιατί είμαι σίγουρος ότι θα προσπαθήσετε να διαστρεβλώσετε τη θέση μου- αλλά να καλύπτονται από αντίστοιχα κονδύλια των υπουργείων», είπε ο κ. Χατζηδάκης, προσθέτοντας ότι αποτέλεσμα αυτής της διαχείρισης είναι να αυξηθεί ο λογαριασμός που πληρώνει ο ελληνικός λαός.
 
«Είστε εδώ και δύο χρόνια στην κυβέρνηση, κύριε υπουργέ, και οφείλετε να εξηγήσετε ποια είναι η οικονομική κατάσταση. Περιμένω, λοιπόν, κατάθεση πινάκων και συγκριτικά στοιχεία για να ενημερωθούν η Βουλή και οι Έλληνες πολίτες», είπε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ.
 
«Το έλλειμμα που παρέδωσαν, τα κομματικά σας στελέχη, οι επικεφαλής των κομματικών στρατών που είχατε στήσει για δεκαετίες στις αστικές συγκοινωνίες, ήταν το 2015 100.761.396 ευρώ και το έλλειμμα λειτουργίας έφτανε τα 86.751.480 ευρώ» απάντησε, ωστόσο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, που νωρίτερα είχε σπεύσει να καταγγείλει πως η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ είχαν τοποθετήσει κομματικά τους στελέχη στις αστικές συγκοινωνίες.

«Όταν μετά τους πρώτους μήνες της διακυβέρνησης επιχειρήσαμε να αλλάξουμε διοικήσεις στις αστικές συγκοινωνίες, μας κατηγορήσατε ότι πάμε να κάνουμε κομματικούς στρατούς στις αστικές συγκοινωνίες, δηλαδή στους χώρους που εσείς, αλλά και το ΠΑΣΟΚ, έχετε τον βασικό κορμό κομματικών ομάδων, όχι για να εφαρμόζετε την πολιτική σας, αλλά για να εξυπηρετείτε συγκεκριμένες κομματικές ανάγκες και κινητοποιήσεις. Καλοπροαίρετα το λέω», είπε ο υπουργός Υποδομών και πρόσθεσε, απευθυνόμενος στον Κωστή Χατζηδάκη: «Αν θυμάμαι καλά, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ -τον είχα καταγγείλει τότε γι’ αυτά που δεν είχαν γίνει, μας λέγατε ότι τον αλλάζουμε για να κάνουμε κομματικό στρατό- ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, είναι ο γενικός διευθυντής σας, της Νέας Δημοκρατίας σήμερα και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ είναι στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω αν τους έχετε καν ρωτήσει για τον απολογισμό τους». Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε εξάλλου ότι «τα σωρευμένα χρέη προς τρίτους που άφησαν αυτές οι διοικήσεις, ανήλθαν στα 190.000.000 ευρώ».
 
Ο υπουργός ανέφερε ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν είχαν προγραμματίσει ούτε ένα ευρώ για αγορά νέου στόλου λεωφορείων και κατηγόρησε τις προηγούμενες διοικήσεις για διάλυση των συγκοινωνιών, γερασμένο στόλο, τεράστια ελλείμματα, μπλοκαρισμένες διαδικασίες, έλλειψη προσωπικού.
 
Είπε επίσης, ότι οι νυν διοικήσεις έβαλαν τάξη όσο μπορούσαν στο χάος, ότι τα έσοδα του ομίλου το 2016 είναι αυξημένα κατά 9,5 εκατομμύρια ευρώ και πρόσθεσε ότι το όργιο των δαπανών των προηγούμενων ετών περικόπηκε.
 
«Οι τρεις άνθρωποι που είχαν θετικά αποτελέσματα στη δουλειά τους το 2014 -και το λένε όλα τα στοιχεία- δεν αφέθηκαν να κάνουν τη δουλειά τους το 2015. Ο υπουργός δεν τους έβλεπε σχεδόν καθόλου, παρότι τους κρατούσε στις διοικήσεις», είπε ο κ. Χατζηδάκης, που κατηγόρησε τον υπουργό ότι έκανε «όλες αυτές τις παροχές, σαν τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και το μετρό να ήταν του πατέρα του και αυξήθηκαν τα ελλείμματα».
 
«Εγώ, κύριε Χατζηδάκη, είμαι περήφανος που αύριο να φύγω από τη θέση μου, ο ελληνικός λαός δεν θα με θυμάται για την πώληση της Ολυμπιακής, αλλά για την ολοκλήρωση των έργων που για δεκαετίες σερνόταν», απάντησε ο Χρήστος Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι «σημειώθηκε αύξηση στα έσοδα του Ομίλου 9,5 εκατομμύρια ευρώ». Είπε επίσης, ότι «τα συνολικά έξοδα βελτιώθηκαν κατά 44,4 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 11,2%, έναντι του στόχου των εξόδων και το απολογιστικό ισοζύγιο εσόδων - εξόδων διαμορφώθηκε σε μείον 22,8 εκατομμύρια ευρώ, έναντι μείον 77 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή είναι βελτιωμένο κατά 54 εκατομμύρια».

 

(ΑΠΕ)

 

 

 

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
randomness