Ο ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑ.ΠΕΙ. ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ: ''Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΣΤΙΖΕΙ''
Τις μεγάλες προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής, το παγκόσμιο πολιτικό διακύβευμα της πράσινης μετάβασης και τα κρίσιμα διλήμματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την καθαρή ενέργεια ,ανέδειξε ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς κ.Μιχάλης Σφακιανάκης μιλώντας στο συνέδριο ''Wind in the Sails: New Opportunities for Europe and China'' που συνδιοργάνωσαν ο Όμιλος Μέσων Ενημέρωσης της ''ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ'' και το κορυφαίο αγγλόφωνο διεθνές Μέσο της Κίνας, China Global Television Network/CGTΝ .
Ο κ.Σφακιανάκης με συγκροτημένα και εμπεριστατωμένα επιχειρήματα ανέλυσε διεξοδικά τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στα οικοσυστήματα και στο μέλλον του πλανήτη και παρουσίασε με τεχνοκρατική τεκμηρίωση, τις στρατηγικές της πράσινης μετάβασης και τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες για την ενίσχυση του οικολογικού αποτυπώματος στις θαλάσσιες μεταφορές.
''Καθίσταται μονόδρομος πλέον και επιτακτική ανάγκη ο μετασχηματισμός του υπάρχοντος μοντέλου και η ενσωμάτωση καινοτομιών, βιώσιμων δράσεων και καθαρής ενέργειας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και την ναυτιλία'' τόνισε χαρακτηριστικά
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς επισήμανε ότι η τεχνολογική επανάσταση και τα ψηφιακά εργαλεία μπορούν να μειώσουν το κόστος της πράσινης μετάβασης ωστόσο, όπως υπογράμμισε ''οικονομική επιβάρυνση θα υπάρξει και ένα μέρος αυτής θα πέσει στις πλάτες του πολίτη, τον οποίο και θα πρέπει να ενημερώσουν με ειλικρίνεια οι κυβερνήσεις, για να σταθεί και ο ίδιος αρωγός''
Για το χρόνο ολοκλήρωσης της διαδικασίας μετάβασης στο νέο βιώσιμο πράσινο μοντέλο, ο κ.Σφακιανάκης όταν ρωτήθηκε από τους συνέδρους απάντησε ότι είναι ''εξαιρετικά δύσκολο να προβλεφθεί αν το όραμα
και ο στόχος της μηδενικής ρύπανσης το 2050 θα έχει επιτευχθεί'' δεδομένου οτι ''απρόβλεπτοι παράγοντες όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι γεωπολιτικές ανακατατάξεις, επιδρούν αρνητικά και επιφέρουν αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα''
Εκτίμησε πάντως οτι ''κάποιοι κλάδοι της παγκόσμιας οικονομίας θα προηγηθούν και θα φθάσουν πιο γρήγορα στον πράσινο στόχο'' ενώ για την ναυτιλία προέβλεψε οτι ''η ολοκληρωτική μετάβαση θα καθυστερήσει περισσότερο''
Στο συνέδριο που είχε ως αντικείμενο την εξέταση των ευκαιριών και των δυνατοτήτων για περαιτέρω διεύρυνση της Ελληνοκινεζικής συνεργασίας στις θαλάσσιες μεταφορές και τα λιμάνια, συμμετείχαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, ο Υπουργός Ανάπτυξης Κ.Σκρέκας, ο Κινέζος Πρέσβης στην χώρα μας Xiao Junzheng καθώς και υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι της επιχειρηματικής και ναυτιλιακής κοινότητας της Ελλάδος και της Κίνας
Μάκης Κουβέλης