Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

 

Ψηφιακή κάρτα αναπηρίας: Ξεκινά η εφαρμογή της – Πώς θα λειτουργεί

Παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική συνέντευξη τύπου από τους υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη και την υφυπουργό Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου η νέα ψηφιακή κάρτα αναπηρίας και τα ψηφιακά ΚΕΠΑ.

Πρόκειται για τη νέα ψηφιακή κάρτα αναπηρίας που εντάσσεται στο νέο ψηφιακό σύστημα εξυπηρέτησης των δεκάδων χιλιάδων συμπολιτών μας με αναπηρία. Σημειώνεται ότι οι δικαιούχοι αναπηρικών επιδομάτων υπερβαίνουν τις 174.000, ενώ οι συνταξιούχοι αναπηρίας ανέρχονται σε 287.259.

 Η κάρτα αναπηρίας, συνδέεται με το Ψηφιακό Μητρώο Αναπηρίας, στο οποίο καταγράφονται τα άτομα με αναπηρία που είναι δικαιούχοι παροχών.

Μέσω της Κάρτας, η οποία αντλεί τα στοιχεία της από το Μητρώο, τα άτομα με αναπηρία μπορούν να πιστοποιούν την ιδιότητά τους, προκειμένου να ασκούν τα αντίστοιχα δικαιώματά τους.

Η κάρτα αναπηρίας, συνδέεται με το Ψηφιακό Μητρώο Αναπηρίας, στο οποίο καταγράφονται τα άτομα με αναπηρία που είναι δικαιούχοι παροχών.

Μέσω της Κάρτας, η οποία αντλεί τα στοιχεία της από το Μητρώο, τα άτομα με αναπηρία μπορούν να πιστοποιούν την ιδιότητά τους, προκειμένου να ασκούν τα αντίστοιχα δικαιώματά τους.

Ψηφιακά ΚΕΠΑ

Μπορεί κανείς να υποβάλλει αίτηση για αξιολόγηση και πιστοποίηση αναπηρίας από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ).

Επιπλέον, μπορεί:

  • να παρακολουθήσει την πορεία του αιτήματός σας
  • να ενημερωθεί για την ημερομηνία εξέτασής σας από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή
  • να μάθει το αποτέλεσμα γνωστοποίησης αναπηρίας

Αίτηση μπορεί να υποβληθεί για:

  • Αρχική αξιολόγηση για πιστοποίηση
  • Αξιολόγηση για παράταση πιστοποίησης
  • Αξιολόγηση για επιδείνωση υπάρχουσας ή προσθήκης νέας πάθησης
  • Αξιολόγηση για αναθεώρηση ισχύουσας πιστοποίησης

Την αίτηση μπορεί να υποβάλει και νόμιμος εκπρόσωπος και συγκεκριμένα:

  • οι γονείς και επίτροποι για τα παιδιά τους
  • οι δικαστικοί συμπαραστάτες για τους ενήλικες
  • κάτοχος συμβολαιογραφικού πληρεξουσίου
  • νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος

Στη συνέχεια απαιτούνται:

  • οι προσωπικοί κωδικοί πρόσβασης στο Taxisnet
  • ΑΦΜ και ΑΜΚΑ
  • επισύναψη απαιτούμενων δικαιολογητικών που αποδεικνύει την σχέση με τον εξεταζόμενο

Μετά την υποβολή της αίτησης θα πρέπει να ενημερωθεί ο θεράπων ιατρός για την καταχώρηση του Εισηγητικού Φακέλου της πάθησης.

Μητρώο αναπηρίας

Στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία εντάσσονται όλα τα άτομα που διαθέτουν ενεργή πιστοποίηση αναπηρίας, η οποία έχει εκδοθεί από αρμόδια αρχή πιστοποίησης της αναπηρίας κατά υγειονομική κρίση στη χώρα. Η τροφοδότηση του Μητρώου διενεργείται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό και διαλειτουργικό τρόπο με τα επιμέρους πληροφοριακά συστήματα των αρχών πιστοποίησης.

Ως εκ τούτου, σε πρώτη φάση, εγγεγραμμένοι στο Μητρώο είναι μόνο τα άτομα που έχουν ενεργή πιστοποίηση από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ).

Ψηφιακή κάρτα αναπηρίας

Μέσω της εφαρμογής, τα άτομα που έχουν καταχωρηθεί στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία και έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50% μπορούν να υποβάλουν αίτημα για χορήγηση Κάρτας Αναπηρίας.

Επιπλέον μπορούν:

  • να αποθηκεύσουν και να εκτυπώσουν το ψηφιακό έγγραφο της ατομικής Κάρτας Αναπηρίας,
  • να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία της Kάρτας σας.
  • ΠΗΓΗ NEWSIT

    

 

Απόψεις

Γράφει η Γιώτα Τριανταφύλλου Κλαίω Φοβάμαι, μήπως κανείς δεν το κάνει για μένα.Να εξοφλήσω ενοχές, που ακόμη χρωστάω.Θυσία σε θεό αδικίας, με δύναμη ψυχής κουρασμένης,...

Ενημερωτικά δελτία

Ενημερωθείτε άμεσα από την εφημερίδα μας για τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.

Μηνιαίο αρχείο ειδήσεων

randomness