81ο Φεστιβάλ Βενετίας: «Μόστρα» γεμάτη αστέρια
Απόγευμα Τετάρτης στο Λίντο, το μικρό νησάκι απέναντι από τη Βενετία, όπου για τις επόμενες ημέρες θα χτυπάει η καρδιά της παγκόσμιας κινηματογραφικής κοινότητας.
Θερμοκρασία γύρω στους 30 βαθμούς, υγρασία βγαλμένη από τον τροπικό του Αιγόκερω. Οι πάντες ιδρώνουν και πίνουν δροσιστικά κοκτέιλ – που τελικά μάλλον τους ιδρώνουν περισσότερο. Κανείς ωστόσο δεν νοιάζεται ιδιαίτερα για τέτοιες λεπτομέρειες. Κάποιοι μάλιστα έχουν πιάσει θέση εδώ και ώρες μέσα στο λιοπύρι, προκειμένου να εξασφαλίσουν την παρουσία τους ακριβώς μπροστά στο κόκκινο χαλί, όπου σε λίγες ώρες θα περπατήσουν οι αστέρες του καινούργιου «Σκαθαροζούμη», ανοίγοντας την αυλαία του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας.
Μάικλ Κίτον, Γουινόνα Ράιντερ, Κάθριν Ο’ Χάρα, Τζίνα Ορτέγκα, Μόνικα Μπελούτσι, Γουίλεμ Νταφόε, Τζάστιν Θερού και φυσικά ο δημιουργός, Τιμ Μπάρτον, ο οποίος τρεισήμισι δεκαετίες μετά επέστρεψε στην πιο θρυλική ίσως ταινία της φιλμογραφίας του, δίνοντας τον εύγλωττο τίτλο «Σκαθαροζούμης, Σκαθαροζούμης» στο σίκουελ. Οταν στην πρωινή συνέντευξη Τύπου ρωτήθηκε αν θα υπάρξει και τρίτο μέρος, ο Αμερικανός κινηματογραφιστής απάντησε πως «μου πήρε 35 χρόνια να κάνω τη δεύτερη, οπότε λογικά στην τρίτη θα είμαι πάνω από 100 χρονών. Η ιατρική έχει προχωρήσει πολύ στις μέρες μας, αλλά δεν νομίζω».
«Χρειαζόμουν να κάνω μια ταινία από καρδιάς. Για εμένα αυτή η ταινία ήταν αναζωογονητική, μια επιστροφή στα πράγματα που αγαπώ να κάνω», ανέφερε ο Τιμ Μπάρτον.
Η επιστροφή
Είπε και άλλα ενδιαφέροντα ο Τιμ Μπάρτον σχετικά με τους λόγους που τον ώθησαν να επιστρέψει στη μεγάλη οθόνη έπειτα από πέντε χρόνια και αφού είχε προηγηθεί το εξαιρετικά επιτυχημένο τηλεοπτικό πέρασμα με το «Wednesday» του Netflix. «Δεν επέστρεψα σε αυτή την ταινία για τα χρήματα, αλλά για λόγους πολύ προσωπικούς. Δεν είδα καν ξανά το προηγούμενο φιλμ πριν ξεκινήσω τα γυρίσματα. Ας πούμε ότι ήμουν κάπως απογοητευμένος με τη βιομηχανία του κινηματογράφου τα τελευταία χρόνια και χρειαζόμουν να κάνω μια ταινία από καρδιάς. Οσο μεγαλώνεις, μερικές φορές η ζωή παίρνει παράξενες στροφές· έχασα λίγο τον εαυτό μου. Για εμένα αυτή η ταινία ήταν αναζωογονητική, μια επιστροφή στα πράγματα που αγαπώ να κάνω, με τον τρόπο και τους ανθρώπους που αγαπώ».
Συγκινητικά ήταν και όσα δήλωσε αμέσως μετά η Σιγκούρνι Γουίβερ, στο πλαίσιο της δικής της συνέντευξης με αφορμή τη βράβευσή της με τον τιμητικό Χρυσό Λέοντα του φεστιβάλ.
Συγκεκριμένα, η Αμερικανίδα ηθοποιός δάκρυσε όταν κάποιος ρεπόρτερ ανέφερε ότι ο εμβληματικός χαρακτήρας της στο «Αλιεν» μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για την Κάμαλα Χάρις στις επερχόμενες προεδρικές εκλογές.
«Το να σκέφτομαι ότι η δουλειά μου μπορεί να έχει έστω και λίγο να κάνει με τη δική της άνοδο με κάνει πολύ χαρούμενη, επειδή βασικά είναι αλήθεια. Υπάρχουν τόσο πολλές γυναίκες που έρχονται και με ευχαριστούν», κατέληξε, με τη φωνή της να σπάει και να πιάνει το νερό της αστειευόμενη: «Συγγνώμη, χρειάζομαι τη βότκα μου».
Η Μόνικα Μπελούτσι και ο σκηνοθέτης Τιμ Μπάρτον, πιασμένοι χέρι χέρι, ποζάρουν για τους φωτογράφους λίγο πριν από την έναρξη του φεστιβάλ της Βενετίας με την ταινία «Σκαθαροζούμης Σκαθαροζούμης». Φωτ. PHOTO BY VIANNEY LE CAER/INVISION/A.P.
Αυτά ωστόσο ήταν μόνο το… ορεκτικό. Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να παρελάσουν από το κόκκινο χαλί της Μόστρα δεκάδες αστέρες της Εβδομης Τέχνης: η Κέιτ Μπλάνσετ («Disclaimer»), η Νικόλ Κίντμαν, ο Αντόνιο Μπαντέρας («Babygirl»), η Αντζελίνα Τζολί («Maria»), ο Τζουντ Λο, ο Νίκολας Χουλτ («The Order»), για να αναφέρουμε μόνον αυτούς των πρώτων ημερών. Η διαφορά σε σχέση με την περυσινή χρονιά, όταν η απεργία των χολιγουντιανών ηθοποιών δεν επέτρεψε παρά σε ελάχιστους να δώσουν το «παρών», είναι χτυπητή. Αλλος ένας λόγος που ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, έδειχνε εξαιρετικά χαρούμενος και χαλαρός στη δική του συνέντευξη Τύπου, συστήνοντας την πρόεδρο Ιζαμπέλ Ιπέρ και τα υπόλοιπα μέλη της κριτικής επιτροπής που θα απονείμουν τον φετινό Χρυσό Λέοντα. Καθώς οι σκιές μακραίνουν σιγά σιγά στη Βενετία, οι φωτογράφοι παίρνουν τις προνομιακές θέσεις τους, οι φαν διαγκωνίζονται για μια σέλφι κι εμείς «καταδυόμαστε» στο αχανές Palazzo del Cinema. Οι προβολές ξεκινούν…