Tρεις προσκλήσεις ενδιαφέροντος αξίας 570.200 ευρώ για να γίνουν έργα υποδομής του Ράλι Ακρόπολις στη Λαμία, που όμως, έχουν ήδη... περατωθεί
Τρεις προσκλήσεις διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, συνολικού ποσού 570.200 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), οι οποίες αναρτήθηκαν στη «Διαύγεια» στις 22 Αυγούστου (την προηγούμενη Πέμπτη) και λήγουν σήμερα το απόγευμα δημιουργούν σειρά ερωτημάτων για τον τρόπο που λειτουργεί το επιτελικό κράτος που υποσχέθηκε η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. To θέμα αποκαλύπτει η ιστοσελίδα in.gr
Οι προσκλήσεις προέρχονται από την Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Motorsport Greece (ΝΠΙΔ που υπάγεται στο υπουργείο Αθλητισμού) και αφορούν έργα για το επικείμενο ράλι Ακρόπολις που θα διεξαχθεί στη χώρα μας το διάστημα από 5 έως 8 Σεπτεμβρίου. Σημείο εκκίνησης του Ράλι Ακρόπολις θα είναι η Λαμία και οι δύο από τις τρεις προσκλήσεις διαπραγμάτευσης, αφορούν έργα στο σημείο εκκίνησης του αγώνα.
Το θέμα είναι ότι σύμφωνα με τα βίντεο που φέρνει στη δημοσιότητα το in.gr τα έργα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την Λαμία έχουν ήδη περατωθεί!
Πιο συγκεκριμένα όπως διαβάζουμε στη Διαύγεια, η πρώτη πρόσκληση αφορά στο ποσό των 260.400,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% (προϋπολογισμός χωρίς ΦΠΑ: € 210.000,00€) και σε έργα κατασκευής στο χώρο της αφετηρίας. Για παράδειγμα προβλέπει την «αψίδα κεντρικής εισόδου», όπως επίσης και «σημαίες», «κολώνες», τη δημιουργίας κατάλληλης «εσωτερικής περίφραξης» και «εξωτερικής περιμέτρου» όπου θα τοποθετηθούν μεταξύ άλλων οι ταμπέλες των χορηγών, τα banners των ειδικών διαδρομών κλπ. Το πρόβλημα είναι ότι όπως φαίνεται και στα βίντεο υπ. Αρ. 1 και 3 πολλά εξ αυτών έχουν ήδη τοποθετηθεί!
Η δεύτερη από τις προσκλήσεις αφορά σε ποσό της τάξης των 148.600 ευρώ και αναφέρεται σε έργο ειδικών μεταλλικών κατασκευών που θα χρησιμοποιηθούν ως κερκίδες, χωρητικότητας 2.500 θέσεων στο χώρο έναρξης του αγώνα. Ομοίως, όπως φαίνεται στο βίντεο η κατασκευή φαίνεται να υπάρχει ήδη! Συν τοις άλλοις, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η μία εκ των τριών εταιρειών που έχει επιλέξει ο ανάδοχος φαίνεται να ιδρύθηκε πέρυσι και δηλώνει στο ΓΕΜΗ μετοχικό κεφάλαιο αξίας 10.000 ευρώ.
Το συνολικό ποσό των προσκλήσεων όπως αναφέραμε είναι 570.200 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Κατόπιν αυτών προκύπτει σειρά ερωτημάτων για τη διαδικασία τόσο προς τη διοίκηση της Motorsport Greece όσο και στο υπουργείο ΑΘλητισμού.
- Από τη στιγμή που όπως φαίνεται στα βίντεο αρκετές από τις εργασίες έχουν ήδη γίνει, με ποιό τρόπο έγινε αυτό και ποιός πλήρωσε γι’ αυτές, όταν η σχετική προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει σήμερα το απόγευμα;
- Από τη στιγμή που τα ποσά των έργων προς ανάθεση ξεπερνούν τις 30.000 ευρώ για ποιους λόγους δεν έγινε ανοιχτός διαγωνισμός και επιλέχθηκαν τρεις εταιρείες για κάθε πρόσκληση από τον ανάδοχο; Με ποια κριτήρια έγινε αυτό;
- Το Ράλι Ακρόπολις λαμβάνει χώρα σε ετήσια βάση και είναι ένα διεθνώς αναγνωρισμένο αθλητικό γεγονός. Κατά συνέπεια για ποιους λόγους η διοργανώτρια αρχή προχώρησε στη δημοσιοποίηση των προσκλήσεων μόλις δύο εβδομάδες πριν από την έναρξη του Ράλι; Δεν θα μπορούσε να συμβεί αυτό μήνες πριν μέσω της διαδικασίας ανοιχτού διαγωνισμού;