Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014
 

20 ΝΟΕΜΒΡΗ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ !!!

 

RESSANKΤAPUER

«ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑ ΙΕΡΟ !!!»

 

Του Δημήτρη Γ. Μπράνη

Σχολικού Συμβούλου

Νομικού - Δημοσιογράφου

 

[ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Άλλοτε η παγκόσμια ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού ήταν η 11η Δεκεμβρίου. Προ ετών άλλαξε ημερομηνία. Έγινε: 20 Νοέμβρη. Σχόλιο. Η ημερομηνία άλλαξε. Η ουσία και το περιεχόμενο δεν άλλαξε].

 

ΤΟ ΠΑΙΔΙ !!!

Το παιδί έχει δικαιώματα !!! Δικαιώματα ιερά, θεία και απαραβίαστα !!! Δικαιώματα αναφαίρετα !!!

Όπου κι’ αν έχει την έδρα του, την κατοικία του, σ’ όποιο ημισφαίριο της Γης, ή σ’ όποιο γεωγραφικό μήκος και πλάτος κι’ αν την έχει, ή: «άρσεν» είναι ή: «θήλυ» είναι, όποιο χρώμα κι’ αν έχει η επιδερμίδα του, έχει δικαιώματα !!!

Είναι ον ανθρώπινο !!!Και έχει δικαιώματα !!! Δικαιώματα ανθρώπινα !!!Δικαιώματα ιερά και απαραβίαστα !!! Δικαιώματα θεία κι’ αναφαίρετα !!!

 

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ !!!

Το παιδί έχει τα εξής δικαιώματα. Είναι δικαιώματα θεία, ιερά, αναφαίρετα κι’ απαραβίαστα !!!

Α΄. Έχει το δικαίωμα της ζωής !!! Η ζωή είναι θείο δώρο !!! Δώρο του Δημιουργού του κόσμου !!! Του Πλάστη του Σύμπαντος !!!

Τη ζωή του παιδιού κανείς δεν έχει το δικαίωμα να την αφαιρέσει. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να του κόψει το νήμα της ζωής του. Η παιδοκτονία είναι, κατά μεν τη Θρησκεία αμάρτημα, κατά δε την Πολιτεία έγκλημα. Είναι κακούργημα. Κατά το Ποινικό Δίκαιο είναι κακούργημα και τιμωρείται, σύμφωνα με το Ποινικό Δίκαιο και τον Ποινικό Νόμο, με ισόβια δεσμά.

Μητέρα, που αφήνει το νεογέννητο παιδί της στην αυλή ενός σπιτιού ή στο δρόμο ή το ρίχνει στον κάδο των απορριμμάτων, ωσάν να είναι κι’ αυτό απόρριμμα, ή το πετάει στη θάλασσα, είναι άστοργη και άκαρδη και διαπράττει εγκληματική πράξη. Πράξη απάνθρωπη.

Β΄. Έχει το δικαίωμα της τροφής. Ως βρέφος έχει το δικαίωμα του θηλασμού !!!

Ο θηλασμός είναι θεϊκό «νέκταρ !!!». Είναι τροφή αναντικατάστατη !!! Το μητρικό γάλα είναι ασπίδα κατά των ιών και των μικροβίων και, εν γένει κατά των ασθενειών.

Ως νήπιο και ως παιδί έχει το δικαίωμα να τρέφεται με τροφή υγιεινή και ικανοποιητική !!! Να τρέφεται με τροφή αγνή, καθαρή και θρεπτική !!! Με τροφή κατάλληλη και «ενδεδειγμένη !!!».

Γ΄. Έχει το δικαίωμα της στέγης και του δωματίου. Το παιδί έχει το δικαίωμα να έχει στέγη ανθρώπινη και δωμάτιο δικό του, που να λέγεται: «ΠΑΙΔΙΚΟ ΔΩΜΑΤΙΟ !!!».

Να το χαίρεται και να το απολαμβάνει, να το γοητεύει και να το ελκύει και να το θυμάται σ’ όλη του τη ζωή !!!

Δ΄. Έχει το δικαίωμα της Υγείας !!!Έχει το δικαίωμα να διάγει τη ζωή του και βίο του, να ζει και να αναπνέει μέσα σε περιβάλλον υγιεινό και καθαρό, ειρηνικό και ευνοϊκό, ατάραχο και ακύμαντο !!! Να ζει και να αναπνέει μέσα σε περιβάλλον αμόλυντο και αρρύπαντο, άβοο και αθόρυβο, ακράδαντο και αδιατάραχο. Μέσα σε περιβάλλον απόλεμο !!!

Να ζει και να αναπνέει μέσα σε περιβάλλον χωρίς έριδες και διενέξεις, φοβέρες και απειλές, χωρίς λεκτική, σωματική και ψυχολογική βία.

Έχει το δικαίωμα να κάνει όλα τα προβλεπόμενα εμβόλια, για να αποκτά ο οργανισμός του ανοσία !!!

Να σιτίζεται !!! Να καταναλώνει τροφή υγιεινή και θρεπτική !!! Να κοιμάται το βράδυ προς της 11ης βραδινής ώρας. Μια ώρα ύπνου προ της 12ης νυκτερινής ώρας ισοδυναμεί με δύο ώρες ύπνου μετά τη 12η νυκτερινή ώρα. Η Υγεία είναι το πρώτιστο και το μέγιστο αγαθό της ζωής !!! Η Υγεία είναι η κορυφαία του χορού των αγαθών της ζωής !!!

Ε΄. Έχει το δικαίωμα της ανατροφής !!! «Ουκ’ επ’ άρτω μόνω ζήσεται άνθρωπος» μας λέει το Θείο Ευαγγέλιο !!!

Ο άνθρωπος, λοιπόν, άρα και το παιδί, παράλληλα με την υλική τροφή, τη στέγη, την ένδυση και την υπόδηση, έχει, απαραιτήτως ανάγκη και της ψυχικής και πνευματικής τροφής !!!

«Ουκ’ επ’ άρτω μόνω ζήσεται άνθρωπος». Λόγος του Ιησού Χριστού !!!

Το παιδί, λοιπόν, όση ανάγκη έχει από την υλική τροφή, από: «τον άρτον τον επιούσιον», άλλη τόση ανάγκη έχει, ίσως και παραπάνω και από την ψυχική και την πνευματική τροφή !!!

Το παιδί, για να αναπτυχθεί και να μεγαλώσει φυσιολογικά, ανθρώπινα, χρειάζεται να ζει και να διάγει το βίο του και τη ζωή του μέσα σε περιβάλλον ειρήνης, αγάπης, στοργής, δικαιοσύνης !!! Χρειάζεται τη θωπεία, το χάδι, το φιλί, τηστήριξη, την κατανόηση, τη βοήθεια, την ενίσχυση, τον έπαινο, την ενθάρρυνση, την πληροφόρηση, την ενημέρωση !!! Χρειάζεται το διάλογο !!! Την αγωγή και την καθοδήγηση !!! Τη διαπαιδαγώγηση !!! Τη γνώση !!! Το ήθος !!! Θέλει να το κοιτάζουν όλοι στα μάτια !!! Να το ψυχολογούν !!! Να το μαντεύουν. Τι σκέπτεται, τι θέλει, τι έχει μέσα στη ψυχή του και το μυαλό του. Χρειάζονται πρότυπα !!!

ΣΤ΄. Έχει το δικαίωμα να μορφωθεί !!! Να μάθει γράμματα !!! Πρέπει να προετοιμαστεί για τη μελλοντική του εξέλιξη και σταδιοδρομία του. Πρέπει να αποκτήσει γνώσεις !!! «Η γνώση είναι δύναμη !!!». ΒΑΚΩΝ

Να αποκτήσει παιδεία !!! Η παιδεία συνδυάζει τη γνώση, την επιστήμη με το ήθος, με την αρετή !!!

«Πάσα επιστήμη - γνώση - χωριζομένης δικαιοσύνης και άλλης αρετής πανουργία και ου σοφία φαίνεται». [ΠΛΑΤΩΝ]

Η έλλειψη της παιδείας μυρίων όσων δεινών συνεπάγεται.

Την ειρήνη και την αρμονία της κοινωνίας την εξασφαλίζει η παιδεία !!!

«Παιδεία των εν ημίν μόνο εστίν αθάνατον και θείον !!!». ΜΕΝΑΝΔΡΟΣ

Ζ΄. Έχει το δικαίωμα της πίστεως και της ελευθερίας. Έχει το δικαίωμα να πιστεύει ελεύθερα. Να θρησκεύεται ελεύθερα. Να μην ανέχεται την καταπίεση και τον καταναγκασμό.

Έχει το δικαίωμα να ελπίζει και να ονειρεύεται. Να σχεδιάζει και να οραματίζεται.

Να φαντάζεται το μέλλον του και τη σταδιοδρομία του. Να ψέγει το ψέμα, την ατιμία, την απάτη. Να καταδικάζει τη βία. Να στιγματίζει την αδικία. Να στηλιτεύει το μίσος και την εχθρότητα.

 Έχει το δικαίωμα να έχει ως σημαία του και ως λάβαρό του παν το ωραίο και το αληθές, παν το υπερβατό και το μεγαλειώδες, παν το αινετό, το εύφημο, και το «δεδοξασμένο»

Η΄. Έχει το Δικαίωμα του διαλόγου. Έχει το Δικαίωμα ν’ ασκεί διάλογο και ν’ ασκείται στο διάλογο. Να έχει γνώμη. Να έχει κρίση. Να έχει άποψη. Να εκφέρει τη γνώμη του, την ά­ποψη του, την κρίση του. Να διατυπώνει ερωτήματα. Να υποβάλλει απορίες. Η πεμπτουσία της Δημοκρατίας είναι ο διάλογος !

Θ΄. Έχει το Δικαίωμα της ενθάρρυνσης και της παραμυθίας !!! Έχει το Δικαίωμα να ενθαρρύ­νεται στη ζωή του και τις προσπάθειές του. Να ενισχύεται ηθικά. Να παρηγορείται στις στιγμές της αποτυχίας του και της αμηχανίας του, τις στιγμές της λιποψυχίας του και, συγχρόνως, να συμβουλεύεται και να καθοδηγείται. Να προτρέπεται.

Ι΄. Έχει το Δικαίωμα της παραδοχής και της αναγνώρισης !!! Έχει το Δικαίωμα να το ανα­γνωρίζουν οι γύρω του τόσο ως ατομικότητα, όσο και ως προσωπικότητα !!! Το παιδί επιζητεί την επιβεβαίωση και την αναγνώριση. Επιζητεί την παραδοχή της ομάδας του. Αν το απορρίψει, θ’ αντιδράσει, όπως μπορεί. Κάθε παιδί έχει την αξία του, τον τύπο του, το χαρακτήρα του, την ιδιομορφίατου. Κάθε παιδί είναι διαφορετικό από τα άλλα.

ΙΑ΄. Έχει το Δικαίωμα της ψυχαγωγίας !!! Έχει το Δικαίωμα να παίζει. Να διασκεδάζει – Ορθόδοξα. Να ψυχαγωγείται. Να τραγουδά. Να χορεύει. Έχει το Δικαίωμα να συμμετέχει στις πολιτιστικές εκδηλώσεις. Για το παιδί το παιχνίδι και η ψυχαγωγία είναι βιολογικός νόμος !!!

ΙΒ΄. Έχει το Δικαίωμα της ασφάλειας !!! Έχει το Δικαίωμα να ζει «εν ασφαλεία», χωρίς φόβο και εφιάλτες, ταραχή και αναστατώσεις. Να ζει μέσα σε κλίμα σιγουριάς και βεβαιότητας. Έχει το Δικαίωμα να νοιώθει, ότι δεν κινδυνεύει και δεν απειλείται η ζωή του. Να βλέ­πει ανέφελο τον ορίζοντα της ζωής του !!!

ΙΓ΄. Ερώτημα. Ερώτημα φυσικό κι αυθόρμητο, πηγαίο κι ανθρώπινο. Κάθε παιδί της Γης απο­λαμβάνει τα Δικαιώματα του; Ή υπάρχουν παιδιά παντού ανά την Υφήλιο, που δεινοπαθούν και υποφέρουν, πεινούν και διψούν, υποσιτίζονται, κρυώνουν, αρρωσταίνουν και πεθαίνουν απροστάτευτα κι αβοήθητα, μένουν βυθισμένα στην άγνοια και το σκοτάδι, απαίδευτα κι α­μόρφωτα, βιάζονται, εκβιάζονται, κακοποιούνται και δη βάναυσα, στραγγαλίζονται, πνίγονται, φυλακίζονται, καίγονται, εγκαταλείπονται εδώ και εκεί, φονεύονται, θανατώνονται, εξαφανί­ζονται, χωρίς ποτέ να ανακαλυφθούν τα ίχνη τους;

Δυστυχώς. Για εκατομμύρια παιδιά ανά τον Κόσμο η κατάσταση δεν είναι, απλώς, τραγική. Είναι, αφαντάστως, τραγική !!! Τραγική από κάθε άποψη. Και πεθαίνουν κάθε χρόνο κι α­πό ποικίλες, πολλαπλές και διάφορες, φυσικά, αιτίες, πάνω από 13.000.000 παιδιά. Κι ας σκεφτούμε εδώ, τι ποσά ξοδεύονται ανά τα μήκη και τα πλάτη της Γης για τα τσιγάρα, τα ποτά, για τη διασκέδαση και για τόσα άλλα …Και τι, ακόμη, ποσά, ξοδεύονται για τους πολεμικούς εξοπλισμούς και την κατάκτηση του Διαστήματος. Ποσά αστρονομικά !!! Ασύλληπτα !!!!

ΙΔ΄. Η Διεθνής Κοινότητα έχει χρέος ιερό κι απαράβατο να προστατεύει τα παιδιά, που δεν απολαμβάνουν τα αναφαίρετα Δικαιώματά τους. Έχει χρέος να στέργει στη ζωή και ό­χι το θάνατο, τη σίτιση και όχι την ασιτία ή τον υποσιτισμό, την ευτυχία και όχι τη δυ­στυχία, τη χαρά και όχι τη λύπη, την αισιοδοξία και όχι την απαισιοδοξία, την ελπίδα και όχι την απελπισία, στη δύναμη και όχι την αρρώστια, την υγεία και όχι την ασθένεια, τον αλφαβητισμό και τη μάθηση και όχι τον αναλφαβητισμό, τη Δικαιοσύνη και όχι την Αδικία.

Η Πολιτισμένη Ανθρωπότητα δεν έχει το δικαίωμα να μένει απαθής κι αδιάφορη μπροστά στη θέα του θανάτου τόσων ανά τον Κόσμο παιδιών και της τραγικής εικόνας και κατάστασης εκατομμυρίων ανά την Υφήλιο παιδικών υπάρξεων. Οφείλει να δράσει !!! Να δράσει άμεσα, αποτελεσματικά, ανθρώπινα, πολιτισμένα !!!

 

ΙΕ΄. ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Το παιδί είναι το μέλλον του κόσμου και της ανθρωπότητας !!!

Διαιωνίζει το Ανθρώπινο Γένος !!!

Ανανεώνει τον φυλετικό, τον εθνικό και τον κοινωνικό ιστό !!!

Είναι το αύριο, το μέλλον των εθνών και των κρατών, το καύχημα των γεννητόρων και των μεγάλων !!!