Καθημερινή Αδέσμευτη Εφημερίδα

  Αριθμός Πιστοποίησης: Μ.Η.Τ. 242014

Τα βαγόνια της ντροπής

Γράφει ο Καλλιώρας Γεώργιος 
Απόστρατος Αξιωματικός Π.Ν.
Ερευνητής Συγγραφέας. 

 


Δυτικά του χωριού Λυγαριά Φθιώτιδος σε ένα «κλειδί του ΟΣΕ» υπάρχουν πάνω από εκατό εμπορικά βαγόνια του ΟΣΕ εγκαταλειμμένα εκεί από τις αρχές της δεκαετίας του 90.



Τα αναφερόμενα βαγόνια είναι πλέων τελείως κατεστραμμένα από την βροχή τον ήλιο και την πυρκαγιά που σημειώθηκε κάποιο καλοκαίρι και αποτελούν εστία μόλυνσης για την γύρω περιοχή.  Θα μπορούσαν επίσης να μετατραπούν σε καταφύγιο για άτομα με παραβατική συμπεριφορά.  
Η θέση και τρόπος που κάποιοι έχουν εναποθέσει τα συγκεκριμένα βαγόνια εγείρουν πολλά και λογικά ερωτήματα σε οποιονδήποτε υπεύθυνο πολίτη.
Καταρχάς τα συγκεκριμένα βαγόνια είναι περιουσία του Ελληνικού λαού και έχουν πληρωθεί από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων εκείνης της εποχής.
Σαν δημόσιο υλικό λογικά κάπου θα πρέπει να είναι χρεωμένα σαν απογραφή, είτε σε κάποιον υπάλληλο η στον «σταθμό Λιανοκλαδίου». Αν είναι χρεωμένα σε κάποιον υπάλληλο μέσα σε αυτά τα τριάντα χρόνια θα πρέπει να τα είχαν σαν απογραφή τουλάχιστον τρία με τέσσερα άτομα. Πάντως όπως και να έχει το θέμα της απογραφής είτε υπάλληλος είτε σταθμάρχης κάποιος θα πρέπει είναι υπεύθυνος ή οπωσδήποτε κάποιος θα πρέπει να έχει γνώση για όλο αυτό το εγκαταλειμμένο Δημόσιο Υλικό.  
Η ουσία είναι ότι όλο αυτό το χάος επι  δεκαετίες ακατάπαυστα μολύνει το περιβάλλον της περιοχής χωρίς κάποιος να νοιάζεται ιδιαίτερα για αυτή την κατάσταση. Όλα αυτά τα βαγόνια είναι ποτισμένα με διάφορες και ισχυρές ουσίες ( χρώματα, συντηρητικά, αντισκωριακό υλικό, αντικαυστικό υλικό, κλπ.) Με την βροχή όλα αυτά τα υλικά περνούν στο έδαφος και μεταφέρονται στους υδροφόρους ορίζοντες. Από εκεί μέσω των γεωτρήσεων , πηγαδιών κλπ. μεταφέρονται στους ανθρώπους στα ζώα και στις καλλιέργειες.
 Όταν λέω κάποιος εννοώ τους εκάστοτε προϊσταμένους του ΟΣΕ , του κοινοτάρχες, τους κατοίκους του χωριού, του ιδιοκτήτες της καλλιεργήσιμης περιοχής γύρω από τα βαγόνια κλπ.
Ρωτώντας έμαθα ότι το συγκεκριμένο φαινόμενο δεν συμβαίνει μόνο στην Λυγαριά Φθιώτιδος. Έμαθα ότι όπου υπάρχουν «κλειδιά του ΟΣΕ» υπάρχει και το ανάλογο φαινόμενο ρύπανσης, όχι μόνο στη Φθιώτιδα αλλά σε όλη την επικράτεια. .
Απ ότι καταλαβαίνουμε  εδώ αναφερόμαστε σε μια τεράστια και αναξιοποίητη περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου που κάποιοι «Υπεύθυνοι» για κάποιους λόγους στην αρχή της δεκαετίας του 90 την πέταξαν στα διάφορα «κλειδιά» της Ελληνικής επικράτειας και έπειτα την ξέχασαν. Θέλω να πω πως κάποιοί «Υπάλληλοι» του ΟΣΕ σήμερα δεν έχουν τον έλεγχο της δουλειάς τους.
Για να γίνω πιο κατανοητός θα πω πως ξοδεύτηκαν δισεκατομμύρια ευρώ των Ελλήνων φορολογουμένων ιδιαίτερα κατά την περίοδο της Οικονομικής κρίσης για τη αγορά καινούργιου υλικού για να μπορέσει ο ΟΣΕ να καλύψει τις επιχειρησιακές του ανάγκες χωρίς κάποιος να σκεφτεί ότι κάπου στην ελληνική επικράτεια περίμεναν κάποια αλλά εκατομμύρια ευρώ έτοιμα να αξιοποιηθούν με οποιονδήποτε τρόπο.



Υ/Γ Δεν ξέρω πως δουλεύει ο ΟΣΕ, δεν ξέρω τι ανάγκες έχει, ούτε ποιους σκοπούς έχει. Εκείνο που βλέπω σαν απλός αλλά υπεύθυνος πολίτης είναι ότι υπάρχει μια τεράστια κακοδιαχείριση παντού. Μόνο από το αναφερόμενο γεγονός ο ΟΣΕ θα μπορούσε να κερδίσει εκατομμύρια ίσως και δισεκατομμύρια ευρώ αν πουλούσε έστω και για παλιοσίδερα όλα αυτά άχρηστα βαγόνια που υπάρχουν σε όλη την επικράτεια. Επίσης μέσω της αξιοποίησης τους θα καθάριζε η περιοχή από την τεράστια περιβαλλοντική ρύπανση-μόλυνση που δημιουργεί όλος αυτός ο αχρείαστος στόλος.


Αυτά τα λίγα σύμφωνα με τις ελάχιστες γνώσεις που έχω γύρω από την μόλυνση του περιβάλλοντος αλλά και τις επιχειρησιακές και οικονομικές ανάγκες του ΟΣΕ.